Levertijd opel astra L

Forumindex Forums Modellen Astra Levertijd opel astra L

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 277)
  • Auteur
    Berichten
  • #18471509
    mmb4040
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 July 2022

      Onlangs heb ik een bestelling geplaatst voor een opel astra sports tourer 130pk eat8 business edition. De geschatte levertijd volgens de dealer is bij benadering mei 2023. Geldt dit voor alle nieuwe astra L’s? Of is hij wellicht langer door deze specifieke uitvoering?

      #18471552
      opel-mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2011

        Waarom zou je een peugot met opellogo willen ?

        #18471553
        mmb4040
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 July 2022

          De laatste echte opel stamt uit 1928. Voordat GM de baas werd. On topic?

          #18471596
          mmb4040
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 July 2022

            <p style=”text-align: left;”>Edit: bericht gehad. Levertijd nu teruggebracht tot jaarwisseling. Klinkt al veel meer in lijn met levertijden van andere auto’s</p>

            #18471653
            opel-mark
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 March 2011

              Heb je de L wel eens van binnen gezien, typisch Franse rommel, net als het onderstel, de motor enz enz, er is niks opel meer aan behalve het logo.

              astraL

              #18471700
              mmb4040
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 July 2022

                :yahoo: Rij nu in peugeot 308. Dus kan niet wachten 😛. :yahoo:

                #18471891
                opel-mark
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 March 2011

                  Nou dan zul je niet veel verschil merken, onderstel peugot 308 motor peugot 308 enz enz enz, zoals al aangegeven het is geen opel meer maar peugot met een opel logo erop maar dan lelijker afgewerkt, verwacht geen duitse degelijkheid meer

                  #18471912
                  mmb4040
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 July 2022

                    Wat is Duitse degelijkheid? Heb een golf 5 variant gehad die af fabriek ronduit slordig was afgewerkt met ongelijke naden van portieren en motorkap. Die kwam uit Mexico. Mijn peug heeft mij niet teleurgesteld. Alleen de distributieriem moest voortijdig vervangen worden. Netjes opgelost onder coulance. Hoop dat ze dat nu onder controle hebben. Persoonlijk vind ik design van de nieuwe opels erg mooi. Astra, mokka, en grandland face lift. Wat minder overstyled dan psa tegenhangers.

                    #18471967
                    opel-mark
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 March 2011

                      Tja daar heb je het al, Mexicaanse golf, dus geen Duitse degelijkheid, en dat is precies waar het aan schort tegenwoordig, hele dure auto’s en beroerde afwerking, als je naar de foto van de astra L kijkt en kijkt links hoe panelen van het dashboard op elkaar aansluiten en hoe goedkoop plastic het allemaal is dan weet je van tevoren dat er van kwaliteit geen sprake meer is

                      #18472931
                      fisherman
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 August 2012

                        [quote quote=18471509]Onlangs heb ik een bestelling geplaatst voor een opel astra sports tourer 130pk eat8 business edition. De geschatte levertijd volgens de dealer is bij benadering mei 2023. Geldt dit voor alle nieuwe astra L’s? Of is hij wellicht langer door deze specifieke uitvoering?[/quote]

                        als je zo lang moet wachten, had je net zo goed kunnen wachten op de elektrische variant. Met zomers als dit rijd je dan het hele jaar gratis. Ik zou het wel weten.

                        #18473005
                        opel-mark
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 March 2011

                          Electrisch rijden is net iets duurder dan benzine rijden, de ANWB heeft daar onlangs nog een test over gedaan, daarnaast is electrisch rijden erg milieuonvriendelijk, en er sterven heel veel kleine zwarte kinderen in mijnen in Afrika voor het delven van de cobalt die in de accus gaan

                          dus als je electrisch gaat rijden dan moet je niet in de achteruitkijk spiegel gaan kijken want dan liggen er een stel dode kinderlijken op je achterbank van de kleine afrikaanse kindertjes die gestorven zijn voor jouw accu’s

                          Daarnaast mag je met vrijwel geen enkele electische auto een caravan trekken en zul je voor je vakantie toch een brandstof auto nodig hebben want de laadstations onderweg daar staan rijen sukkels die een electrische auto hebben die uren op elkaar moeten wachten voordat ze weer verder kunnen.

                          Wat dat betreft kun je beter waterstof nemen, maar ja waterstof kun je zelf maken met zonnepanelen en een kleine waterstof centrale, dan kun je gratis je auto van brandstof voorzien maar ook je cv ketel enz, en dat wilt de overheid niet want dan kunnen ze er geen belasting over heffen.

                          #18473040
                          fisherman
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 August 2012

                            [quote quote=18473005]Electrisch rijden is net iets duurder dan benzine rijden, de ANWB heeft daar onlangs nog een test over gedaan, daarnaast is electrisch rijden erg milieuonvriendelijk, en er sterven heel veel kleine zwarte kinderen in mijnen in Afrika voor het delven van de cobalt die in de accus gaan dus als je electrisch gaat rijden dan moet je niet in de achteruitkijk spiegel gaan kijken want dan liggen er een stel dode kinderlijken op je achterbank van de kleine afrikaanse kindertjes die gestorven zijn voor jouw accu’s Daarnaast mag je met vrijwel geen enkele electische auto een caravan trekken en zul je voor je vakantie toch een brandstof auto nodig hebben want de laadstations onderweg daar staan rijen sukkels die een electrische auto hebben die uren op elkaar moeten wachten voordat ze weer verder kunnen. Wat dat betreft kun je beter waterstof nemen, maar ja waterstof kun je zelf maken met zonnepanelen en een kleine waterstof centrale, dan kun je gratis je auto van brandstof voorzien maar ook je cv ketel enz, en dat wilt de overheid niet want dan kunnen ze er geen belasting over heffen.[/quote]

                            Haalt wel veel onwaarheden erbij in je bericht.
                            Elektrisch rijden is veel goedkoper dan benzine. Ik rijd gewoon het hele jaar gratis. Mijn zonnepanelen wekken veel meer op dan dan wat mijn auto verbruikt. Ik rijd ongeveer 17000 kilometer per jaar.
                            Cobalt wordt vooral voor andere toepassingen gebruikt dan accu’s. Het meeste gaat naar de staal industrie en productie van fossiele brandstoffen voor ontzwaveling daarvan. Veel accu’s tegenwoordig gebruiken niet eens cobalt meer.
                            Waterstof kan je helemaal niet zelf opwekken en opslaan. Daarnaast moet je een systeem van 700 bar hebben om een elektrische waterstof auto vol te krijgen. Waterstof voor personenauto’s gaat nooit gebeuren op grote schaal. Dat is vooral een droom van toekomstige autoloze mensen.

                            #18473073
                            opel-mark
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 March 2011

                              Nou er zijn zelfs al cv ketels die hun eigen waterstof maken : https://www.wasco.nl/nieuws-item/nieuwe-cv-ketel-maakt-zelf-waterstof

                              Helaas wordt er door de overheid veel tegengewerkt voor waterstof omdat ze daar straks geen belasting over kunnen heffen.

                              En ja electrisch rijden is nog steeds duurder en ja cobalt is massaal nodig voor electrische auto’s de gebruikers van electrische auto’s sluiten graag hun ogen over wat er werkelijk aan de hand is.

                              Als je simpelweg de website erbij haalt van de ANWB dan zie je dat een corsa E per maand 560 euro kost en de benzine variant slechts 538 euro, dus JA electrisch rijden is duurder en heeft veel nadelen

                              https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rijden/wat-kost-het

                              #18473192
                              mmb4040
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 July 2022

                                Ik denk dat wanneer de elektrische astra beschikbaar is, je daar ook weer half jaar levertijd op hebt. Ben je een jaar verder..

                                Ik kies, nu het nog kan/mag, toch voor conventionele benzine auto boven een vol elektrische auto.
                                Heeft toch wel veel voordelen tijdens lange buitenlandse ritten.
                                En een hybride heeft in mijn ogen weinig/geen voordelen tov benzine. Zwaar. Duur. Gecompliceerd en kwetsbaarder.

                                #18473914
                                mmb4040
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 July 2022

                                  :scratch: Oei.. prijzen van astra zijn ongeveer 2500 euro omhoog gegaan. Primair door prijsverhoging van opel zelf.

                                  #18477620
                                  dhm00
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 September 2005

                                    Als ik jou nativiteit lees vraag ik mij af wat je op het opelforum doet?

                                     

                                    [quote quote=18473073]Nou er zijn zelfs al cv ketels die hun eigen waterstof maken : https://www.wasco.nl/nieuws-item/nieuwe-cv-ketel-maakt-zelf-waterstof Helaas wordt er door de overheid veel tegengewerkt voor waterstof omdat ze daar straks geen belasting over kunnen heffen. En ja electrisch rijden is nog steeds duurder en ja cobalt is massaal nodig voor electrische auto’s de gebruikers van electrische auto’s sluiten graag hun ogen over wat er werkelijk aan de hand is. Als je simpelweg de website erbij haalt van de ANWB dan zie je dat een corsa E per maand 560 euro kost en de benzine variant slechts 538 euro, dus JA electrisch rijden is duurder en heeft veel nadelen https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rijden/wat-kost-het[/quote]

                                    #18477647
                                    opel-mark
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      6 March 2011

                                      nativiteit ??  Aantal geboortes op 1000 mensen tijdens een jaar ??

                                      Na de astra K is opel geen opel meer, het is Franse rommel geworden, een peugot met opellogo met bijbehorende slechte kwaliteit.

                                      Waterstof is de toekomst niet electrische wagens

                                      electrische auto

                                      #18481803
                                      Jbtje
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        2 October 2022

                                        Hoi mmb4040,

                                        Al meer gehoord over de levering? Heb zelf een B Elegance ST besteld. Die van mij is jammer genoeg naar November verplaatst… denk zelf dat het Januari gaat worden…

                                        #18481874
                                        mmb4040
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 July 2022

                                          Tot voor kort werd levering eind december aangehouden. Maar vorige week kreeg ik bericht dat opel nog geen productie datum kon geven. Vermoed dat dit vertraging betekent.

                                          #18481876
                                          Jbtje
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            2 October 2022

                                            Vervelend! We moeten nog maar even wachten…🤗

                                            #18483632
                                            mmb4040
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 July 2022

                                              Weer een update ontvangen van de levertijd. Nu eind maart 2023… 🥺

                                              we gaan richting een levertijd van een jaar. Er zijn huizen die sneller opgeleverd worden. Wellicht kan je de auto tzt met winst doorverkopen aan iemand die de wachtlijst wil omzeilen. Zoals met zeldzame supercars 😏

                                              #18484476
                                              dhm00
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                9 September 2005

                                                Yes, mijn nieuwe Gele Astra 1.6 Hybride is binnen bij de dealer, dinsdag 1 november ga ik de dame ophalen!!
                                                ik ben al even wezen gluren bij de dealer en heb haar achter het hek zien staan :yahoo:

                                                Besteld op 15 maart 2022

                                                #18485018
                                                Joehannus
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  31 October 2022

                                                  @dhm00: Welke uitvoering heb je besteld? Ik heb half februari besteld. En er is nog steeds niks bekend.

                                                  #18483040
                                                  Dennis k
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    18 December 2018

                                                    Goede middag, ik heb vorige maand een nieuwe opel astra L st edition besteld particulier Leveringsdatum staat op 1 maart 23. Intercoolers leveren schijn niet leverbaar te zijn.

                                                    Word gebouwd in duitsland dat dan wel.

                                                    Nu rijd ik een opel astra k st uit 2020, prima bakkie turbo laatst vervangen onder garantie

                                                    #18485574
                                                    mmb4040
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 July 2022

                                                      @dennis k, zou er niet te veel op rekenen. Heb die van ons maanden eerder besteld en die wordt pas later geleverd. Denk dat ze bij bestelling de klant niet gelijk willen ontmoedigen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 277)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.