Storing achterklep Astra Sport Tourer K

Forumindex Forums Modellen Astra Storing achterklep Astra Sport Tourer K

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #18500669
    Vroomvroom
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 May 2016

      Sinds een paar dagen werkt het elektrisch openen van de achterklep van mijn Astra Sport Tourer K (2016) niet meer goed.

      Bij bediening met de afstandsbediening, knopje in portier, knopje in achterklep en bij voetbediening ontgrendelt de achterklep wel, maar beweegt maar een paar centimeter open en gaat weer dicht.
      Als de klep met de hand verder word opengedaan en weer wordt bedient is er weer een paar centimeter beweging waarna de boel weer blijft staan.
      Accu even losgemaakt, dat helpt niet.

      Wat is hiervoor de oplossing??

      #18505231
      Lode Dehu
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 January 2023

        *bump*

        Ik heb het zelfde probleem (gelijkaardige tijd begonnen)

        #18509761
        TvhR
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 September 2011

          Als je de knop in de achterklep een tijdje ingedrukt houdt reset het systeem zich. Wellicht lost dat het probleem op.

          #18522306
          Brian de Groot
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 April 2023

            Vroomvroom, probleem al opgelost? Ik heb sinds vandaag hetzelfde namelijk! Hopelijk weet jij hoe dit op te lossen is.

            Ik hoor graag van je.

            Mvg,

            Brian

            #18522824
            Vroomvroom
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 May 2016

              Ik heb de gasveer met de elektrische aansluiting (linksachter) gedemonteerd. Er zaten draadbreuken in de draden vlakbij de plaats waar ze de gasveer ingaan. Ik kon die korte eindjes nog maar net repareren . Na een paar weken kreeg ik hetzelfde probleem, weer draadbreuk. Ik heb geprobeerd de gasveer te demonteren zonder schade, dat is nog niet gelukt. Volgende week ga ik nog een poging wagen, desnoods door de kunststof hulzen weg te slijpen. Misschien kan ik dan zien hoe de gasveer uit elkaar kan om nieuwe draden te plaatsen. Ik ben bang dat het zal neerkomen op een nieuwe gasveer , kost iets van € 600 of zo….

              #18522949
              Brian de Groot
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 April 2023

                Oef jeetje, bedankt voor de update. Ik ga er ook eens mee stoeien! Succes met je nieuwe poging, hopelijk lukt het!

                 

                Mvg, Brian

                #18537868
                Opel-Astra-K-2017
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 September 2018

                  Hallo beste

                   

                  Ik heb dit zelfde probleem ook sinds vandaag. Als ik koffer wil open doen, gaat hij paar cm open , dan weer dicht. Doe ik hem manueel open, wil ik hem daarna  automatisch sluiten gaat hij +- 15 cm naar beneden, maar stopt dan.  Je zou bijna zeggen dat het zo geprogrammeerd is… van het weekend ook eens bekijken naar de bekabeling als ik dit zo lees…

                  #18537871
                  Opel-Astra-K-2017
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 September 2018

                    Die gasveren moet je toch kunnen demonteren, niet?

                     

                    #18537951
                    Brian de Groot
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 April 2023

                      Hier zat het probleem bij mij, de kabels eromheen zijn ook aardig slecht. Heb ze weer met veel moeite (omdat je eigenlijk geen ruimte hebt) aan elkaar gemaakt en de rest een tape omheen gedaan. Vooralsnog werkt het, maar voor hoelang….

                       

                      IMG-20230506-WA0009IMG-20230506-WA0011

                      #18537983
                      Vroomvroom
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 May 2016

                        Bij mij was het probleem ook draadbreuken vlak voor de plaats waar de draden de gasveer ingaan. Ik heb ze ook een keer gerepareerd, moeizaam door de beperkte ruimte. Na een paar weken had ik weer hetzelfde probleem. Eigenlijk zijn er maar twee oplossingen, een nieuwe of de draden helemaal vervangen vanuit het binnenste van de gasveer.

                        Ik ben bezig geweest de gasveer uit elkaar te halen. De gasveer is in principe niet demontabel omdat de zaak niet in elkaar is geschroefd, maar aan het uiteinde in elkaar is geperst. De veer zelf kan overigens helemaal blijven zitten, alleen het uiteinde bij de draden moet uit elkaar.
                        Ik weet nu wel hoe het e.e.a in elkaar zit en met de kennis van nu denk ik dat ik de gasveer zodanig uit elkaar kan halen dat ik de draden in zijn geheel vanaf het printplaatje dat erin zit kan vervangen en de boel weer kan monteren.

                        Met mijn gasveer gaat dat niet meer omdat ie echt is gesneuveld bij het ontdekken van hoe de boel in elkaar zit.

                        Als iemand mij een gasveer met draadbreuken te beschikking kan stellen wil ik graag verder uitvinden hoe de boel goed te demonteren en weer te monteren is.

                         

                         

                         

                        #18538173
                        Opel-Astra-K-2017
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 September 2018

                          Net hier ook even gekeken, en idd ook beschadiging aan de bekabeling. 1 draadje is volledig over, bij de andere zie je dat het isolatiemateriaal beschadigd is. Morgen de gasveer demonteren van de auto en eens nader bekijken want op de wagen gemonteerd is er zeer weinig plaats om te werken zonder extra beschadigingen te doen. Ik zal proberen foto’s te maken en te posten.

                           

                          #18538436
                          Vroomvroom
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 May 2016

                            Ik ben vandaag weer even bezig geweest met mijn gasveer. De patient was toch overleden dus maar verder gegaan met de ontleding.

                            motorgasveerkopgasveer

                             

                            De ingeperste kop aan de bovenzijde met gepast geweld  verwijderd en tot het binnenste doorgedrongen. Daar zitten de draden aan een printplaatje gemonteerd waarop sensoren zitten die de omwentelingen tellen. Uit hobby overwegingen overweeg ik zelf op de draai- en freesbank een nieuwe en dan wel demontabele kop te maken…..

                            Ik hou me nog steeds aanbevolen voor een al afgeschreven gasveer om die met de wetenschap van nu netjes te demonteren…..

                            #18538446
                            Opel-Astra-K-2017
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              11 September 2018

                              Hallo,

                               

                              Hier een kleine update van mij.

                               

                              Bij mij was er 1 draadje over, een 2de bijna. Ik heb het draadje wat volledig stuk was met een ander klein stukje draad verlengd en terug aan elkaar gesoldeerd, vervolgens dichtgemaakt met wat krimpkous. Het andere draadje dat bijna over was heb ik wat extra tin over gedaan om het wat te verstevigen, hier heb ik wat isolatietape over gedaan.  Ik wilde die nu nog liever niet doorknippen omwille van de geringe plaats om aan te werken. Tenslotte heb ik over alle draadjes een extra laagje isolatietape gedaan om het wat te verstevigen alvorens ik de rubber er weer over heb gedaan.

                              Ik had de gasveer ook graag helemaal gedemonteerd van de wagen, maar had geen zin om uit te zoeken hoe het het binnen-paneel los te maken. Dat zou de reparatie wel wat makkelijker gemaakt hebben. Iemand misschien tips om het achter paneel veilig los te maken zodat ik achteraf eventueel aan de stekker kan van de gasveer zodat ik helemaal kan losmaken?

                              Op dit moment werkt hij weer.  Enigste wat mij nu denkt te opvallen is dat hij blijkbaar wat trager open en toe gaat, kan ook een gedacht zijn omdat ik hem enkele dagen met de hand heb moeten opendoen.

                               

                              IMG_0933

                              #18538453
                              Vroomvroom
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                20 May 2016

                                De gasveer van de auto demonteren is vrij simpel, links in de kofferbak het paneel gedeeltelijk losschroeven, de dakbekleding losmaken van de rubberrand , dan kan je bij de stekkers, de doorvoertule van binnenuit naar buiten drukken en klaar.

                                Voor wat je reparatie betreft ben ik bang dat de oplossing tijdelijk is, ik heb hetzelfde gedaan, na een paar weken brak de draad weer vlak naast de reparatie.

                                #18538463
                                Opel-Astra-K-2017
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  11 September 2018

                                  @vroomvroom.

                                   

                                  We zullen idd zien. Dit is hetgeen ik nu maximaal kon doen. De draad was op 1cm van de ingang gebroken. Was dus van redelijk secure en precies te werken.  Zolang het houd, ben ik tevreden en heb ik mezelf 600€ gespaard.  Gaat hij opnieuw stuk, zijn dat zorgen voor dan ;-)

                                   

                                  #18538625
                                  Vierwieler
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 February 2017

                                    Een draadbreuk kan ik me bij een oldtimer van 40 jaar wel voorstellen, maar bij een 6 jaar jonge auto twee draden (bijna) compleet door vind ik echt bizar. Dat betekent echt een ontwerpfout of het gebruik van slechte kwaliteit onderdelen.

                                    #18538629
                                    Opel-Astra-K-2017
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      11 September 2018

                                      @ vierwieler

                                      Klopt als een bus. Probleem bij opel is dat ze in dit geval de aansluiting gemaakt hebben net op de plaats waar de gasveer het meest beweegt. Als de koffer dan veel open en dicht gaat, kan dat wel eens gebeuren. Bij de XC60 die wij ook hebben, hebben ze het net andersom gedaan. Daar hebben ze de aansluiting van de gasveer aan de andere geplaats, op de plaats waar de zuiger dus stilstaat. Kost natuur meer kabel want ze moeten helemaal door het kofferdeksel, maar dan hadden ze dit wel kunnen voorkomen. Het verschil moet er zijn…

                                       

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.