Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bij mij slaat de meter ook niet uit, wel als je hem kortsluit met paperclip, temperatuur sensor ook al vervangen. Maar was het toch dus niet.
Kachel wordt wel warm gelukkig met dit weer :praying02:
thanks, was makkelijker als je weet waar je kijken moet.
Auto rijdt straks weer. Op naar volgend topic vermoed ik, want temperatuur meter slaat niet uit…
Ik zou gewoon zoiets nemen:
Zodra de spanning boven de 13v gaat, dan schakelt hij in.
via de opcom
Dank je wel, ga er naar kijken morgen
Moet uit te komen zijn zo vermoed ik, maar wat een gedoe
Roetwaarde met de meting mocht 3 zijn was 5
Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
Op mijn werk 4 adams met die Bringgo mogelijkheid, ik vind het een verschrikkelijk systeem….
Je kan beter een compleet indash navigatie systeem hebben.
Denk niet dat de volgende auto’s bij ons op het werk weer van dit merk/type zullen zijn.
13 januari 2014 om 18:06 In reactie op: binnenverlichting demonteren Zafira-B met panorama-dak #18207305hey bert,
je kan die lamphoudertjes er toch wel gewoon uitwippen. Er zit als het goed is een sleufje voor een schroevendraaier (tje)
denk dat het wel aardig klopt. De auto die wij hebben met gas lpg g3 klopt ook aardig. Weliswaar geen Zafira.
Ben er wel voor aan het kijken. Er is namelijk weer iets gewijzigd in autogas land. Heb van de week een zafira B ingebouwd zien worden. Dus ff nummer achtergelaten. Hopelijk krijg ik een reactie hierop.
Maar ik neem aan dat je een zafira A 2.2 op LPG hebt? Of heb je een B?
ja, ik ben ook opzoek naar een 2.2 Zafira.
Dus als je zo vriendelijk wil zijn om je bevindingen hier te posten i.p.v. voor jezelf te houden zou dat fijn zijn.
De zafira B 2.2 automaat is een verstandige keuze. Wij hadden een zafira OPC die weggedaan voor een Seat Altea XL op lpg g3.
Maar ik smacht weer terug naar de Zafira….. Eenmaal Opel, sinds mijn rijbewijs: Opel Astra G leswagen, kadett gsi, 3x Astra G en 1x Zafira A OPC. Maar bijzonder fijne wagens.
Ik zou de auto bij een dealer halen. En dan bedoel ik niet in Apeldoorn, tenzij echt een Opel merkdealer. Dan heb je ook Bovag garantie NAP certificaat.
Let goed op de onderhoudshistorie of die compleet is, van begin tot einde.
het is mooi als bij een 2.2 de kettingen zijn vervangen,
let op dat ketting niet ratelt, het zachte tikken tijdens het lopen van de motor zijn de injectoren,
neem een echte conventionele automaat als je een automaat wilt hebben geen easytronic,
Neem je een automaat, let erop dat deze vrijwel schokloos overschakelt, rij dan ook gewoon normaal.
kies je er later voor om er eventueel LPG in te laten zetten kies dan een 2.2 neem je een 1.8 krijg je problemen,
let goed op of alle knopjes goed werken o.a. electrische ramen voor en achter,
let op slijtage van het koppelingspedaal rubber als deze erg versleten is dan heb je best kans dat je koppeling vaak gebruikt is en wellicht even komt kijken voor vervanging, voel ook het pak punt van de koppeling,
rij eerst een stuk in de auto alvorens je hem koopt, vertrouw je het niet. Laat hem staan, wil je hem dan echt nog hebben. Je kan hem bij de dealer na laten kijken.Moet je eerst betalen om de auto te mogen rijden of aanbetalen? Laten staan, volgende garage, er zijn er genoeg.
Orienteer je eerst op autoscout.nl of marktplaats.nl. Maak een lijstje in de buurt van de auto’s die je mooi vind. plan een route en ga dan kijken.Woon je vlakbij de grens van Duitsland? Je kan daar eventueel ook kijken! Voordelen: je vind daar auto’s in onberispelijke staat en er zijn er heel veel bij die voordeliger zijn dan in NL. Maar dat hoeft niet perse: http://www.importautos.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; zij helpen je desnoods zelfs met het ophalen. Enige nadeel is BPM. In Duitsland krijg je ook gewoon garantie op je auto. Daar kennen ze ook G2 en G3 select bij de Opel dealers.
Ruilen jullie je huidige auto in? Zorg dat deze gewassen en gezogen is.
ok thanks, had gehoopt op een iets goedkopere oplossing zoals zelf solderen of draadjes aansluiten op een AUX ingang die ik al gewoon heb zitten ;-).
Kun je dat filter er niet uittrekken?
Zou dit het kunnen zijn?
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/magneetspoel-oe-ref-1854272.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
27 april 2013 om 18:24 In reactie op: Voordelen/nadelen spaghetti spruitstuk en open luchtfilter?? #18122618Merk je ook niet, je hoort het ;-).
Als je echt wil dat alle beetjes helpen dien je alles aan te passen. Mensen vergeten de software. Je hebt straks alles veranderd behalve de software van de auto.
De auto is gebouwd met bepaalde waarden. Nu pas jij zaken aan o.a. uitlaat en filters. Nou kloppen de waarden niet meer en kun je het beste dit laten aanpassen.
Vergeet niet, niet oneerbiedig bedoelt, het is en blijft een 1.6.
4 april 2013 om 13:51 In reactie op: Voordelen/nadelen spaghetti spruitstuk en open luchtfilter?? #18122608Je hebt idd net het verkeerde model gekozen van de Zafira.
Als je echt wil gaan uitbouwen en kijken of je er iets meer vermogen uit kan persen dan had je beter voor een OPC kunnen gaan.
Een 1.6 daar krijg je bijna geen extra vermogen uit dan dat er nu in zit. Of je moet er een compressor op gaan bouwen. Maar dit laatste betreft heel erg veel werk, maar is niet ondenkbaar. BTW, kost ook wel veel geld.
Als je turbo stinkt dan zou ik maar eens gaan kijken voor zo’n bout idd.
voorin zit er 16/17 cm speakers, vermogen mij niet bekend uitvoering karton
achterin weet ik niet zeker, 16/17 of 13 cm.Wat je erin kan zetten betreft een mooie composet.
Mijn smaak viel op Dynaudio. Maar er zijn merken die ook goed klinken zoals Hifonics, Ground Zero, MTX, Focal.
Laat merken zoals Boschmann en het Kijkshop huismerk maar liggen, want dan ben je beter af met origineel.
Versterkerset kun je plaatsen als je bijvoorbeeld een stoel van de laatste zitrij verwijderd of op de achterzitting van de 2 zitrij. Echter zit het bij de achterzitting in het zicht en kun je gauw iets kwijt zijn in deze maatschappij.
die hufters willen nog wel eens goed vast zitten, om het zo even te zeggen.
Heb het meegemaakt met een 2.0dtl….. Maar het was een mooi gedonder. Dus wees voorzichtig met draaien en zet niet te veel kracht in 1 keer. Maat van mij die gebruikte kruipolie alvorens hij ze los ging maken, ging iets beter.
Je moet wel even meer ombouwen dan alleen de onderdelen die hij beschrijft en of je er dan 300 pk uit zou kunnen halen….. denk het nie….
@needlefreak wrote:
geweldig hoe je die aanpassingen doet maar is een open sportfilter niet gemakkelijker (weet wel niet of dat gaat )
openluchtfilters zijn rommel, niet aan beginnen. Gaat meer zuipen en het lawaai is echt niet leuk.
Gehad? Ja, op mijn astra OPC.
Hoe lang? 1 week daarna werd ik het zat dat gezuip en dat geluid.
vermogenswinst? NEE geen ene moer.
Nog een nadeel! Warme lucht vanuit de motorruimte meteen aangezogen door het filter i.p.v. de koele lucht van buiten tijdens het rijden.
blokken vervangen is easy, beschrijving niet echt nodig.
Auto op krik, wiel eraf, bovenste moer loshalen op remklauw, klauw openklappen, oude blokken eruit pulken, nieuwe blokken even de oren in het kopervet en alles weer terug bouwen en opletten dat je de moer weer goed vastzet bovenop de klauw. Mocht het zuigertje in de weg zitten dan duw je deze weer even terug zodat het wel past.
Voor is duwen achter is draaien qua zuigers is mij vertelt.
Dat is het meer niet. Waar woon je?
Je schijnt lucht in de cilinder te moeten blazen en dan komen de seals zo naar boven, tenminste van wat ik heb gelezen. Daarna kun je ze eruit pakken met een tangetje.
Dan kun je de nieuwe gewoon weer plaatsen.
Maar ik zou even de zoek functie gebruiken op het forum. Er zijn mensen die met een paar honderd euro klaar waren voor deze klus.
quote member “usbstick”
Voor de klepseals te vervangen kan je ook een booggie ontmantelen en er een snel koppeling op lassen waar een luchtslang op kan klikken,die draai je in je cilinder en je zet er druk op met een slang.. dan blijft je klep omhoog staan door de druk,sealtje vervangen en je doet de volgende…
Ik verkocht ze destijds, mijn eigen Zafira heeft er natuurlijk ook eentje.
Het werkt perfect, zelfs een turbo die al stonk, stinkt nu niet meer.
Weer wat nieuws voor mij dan.
De 2.2 yh is direct ingespoten, als je die op gas wil rijden dan heb je altijd 15% benzine verbruik omdat de injectoren gesmeerd moeten worden met benzine. Ik twijfel er niet aan. Maar voor diegene die dit ook willen, dit zou de oplossing zijn.
http://www.prinsautogas.com/articles/nl/vsi_di.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Bron: BoDo Amsterdam-Noord
-
AuteurBerichten