advies voor aankoop zafira cosmo 2006

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) advies voor aankoop zafira cosmo 2006

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262816
    crossagek
      Lid sinds:
      13 January 2005

      Na 3 jaar ellende met een astra G uit 2003 gehad te hebben , zijn de dealer en ik er over uit dat het zo niet verder kon en met gezinsuitbreiding ( nummer 3 ) op komst wil ik graag de overstap maken naar een zafira .

      Nu heeft de dealer vandaag een bijna nieuwe zafira verkocht en daar een zafira cosmo 2.2 16V uit 2006 met panoramadak op ingeruild met 65.000 km op de teller welke daar ook altijd in onderhoud is geweest en vandaag kreeg ik telefoontje dat ik eerste optie op deze auto heb .

      Nu ben ik benieuwd wat de + en – punten kunnen zijn , want na 3 jaar ellende wil ik niet weer een ellende auto uiteraard en de zafira is een volledig nieuwe auto voor mij :oops: .

      #18202155
      GRSBK
        Lid sinds:
        12 January 2011

        Een 2.2 is een type motor waar je geluk mee moet hebben
        Meer details wil ik je prive berichten

        #18202156
        aapje1963
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 July 2006

          Het zou voor het forum interessanter zijn als je je bevindingen van de 2.2 motor openbaar zou beschrijven en niet middels een pm… GRSBK

          Dan kunnen andere er ook wat mee lijkt mij :thumb ..

          Het is een goede motor let wel even op luister bij koude start of de distributie ketting rammelt… dan is de ketting uitgerekt en kunnen de spanners het niet meer aan.

          Dat kan een dure grap zijn….. zeker als je er niet op let en hij breekt of een tandje over slaat natuurlijk.
          Als er niets stuk is maar alleen vervangen dan rond de 1200 euro voor kettingen en andere onderdelen meer en deel vervangt de balans kettingen ook gelijk

          Verder vind ik het een heerlijk blok…

          Verder hoor/lees ik weinig problemen…vandaar dat ik benieuwd ben naar de verhalen van GRSBK

          #18202157
          midnight black
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2011

            +1 Aapje: heb ook met mijn 2.2 afgezien van een kettingvervanging (gelukkig) nog geen gekkigheid gehad en het is inderdaad verder een fijn blok!
            Wat betreft de nummer 3 op komst (bij mij ook :D ) even kijken hoe dat gaat met de zitjes op de achterbank. Er is hier iemand met een Zafira B die met gordelslotenverlengers het passend krijgt op de achterbank maar er zijn maar weinig auto’s waar 3 moderne kinderzitjes zonder problemen op de achterbank passen.

            #18202158
            Family man
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 August 2012

              Ik ben diegene met de gordelverlengers (en een zafira B Cosmo met panoramadak), over de 2.2 en 6 bak is wel wat bekend als je hier zoekt, maar de auto heeft weinig km’s en als je een afspraak kunt maken mbt garantie voor deze delen met de dealer.. wij hebben de 1.8 5 bak en toen gekocht met 57k maar het is maar net hoe/of/wannneer je m tegenkomt toch? en als de prijs ook juist is!

              #18202159
              GRSBK
                Lid sinds:
                12 January 2011

                De eigenschappen van een 2.2 staan uitgebreid op dit forum,
                Uit ervaring blijkt wanneer er een mening geplaatst wordt hier vaak discussies over ontstaan wat niet de bedoeling is en we afdwalen van het onderwerp.
                Een forum is om te informeren en niet om te discuseren.

                #18202160
                tijgetje57
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2004

                  ja, ik ben ook opzoek naar een 2.2 Zafira.

                  Dus als je zo vriendelijk wil zijn om je bevindingen hier te posten i.p.v. voor jezelf te houden zou dat fijn zijn.

                  #18202161
                  GRSBK
                    Lid sinds:
                    12 January 2011

                    @tijgetje57 wrote:

                    ja, ik ben ook opzoek naar een 2.2 Zafira.

                    Dus als je zo vriendelijk wil zijn om je bevindingen hier te posten i.p.v. voor jezelf te houden zou dat fijn zijn.

                    Zoals al eerder vermeld het forum staat er vol mee

                    #18202162
                    midnight black
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 December 2011

                      Tijgetje, wel het B-model neem ik aan dan?

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.