Brommende en zuipende Opel Zafira B (bj. 2006)

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Brommende en zuipende Opel Zafira B (bj. 2006)

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261158
    Sirius
      Lid sinds:
      10 October 2013

      Wij rijden al bijna twee jaar met veel plezier in onze Opel Zafira uit 2006. Er is één ding onduidelijk: om de zoveel tijd schiet het brandstofverbruik (diesel) scherp omhoog en klinkt er een soort brom uit de uitlaat. Dit houdt ongeveer een kwartier aan, daarna is alles weer normaal. Op zich verbruikt de auto relatief weinig brandstof (1:20 halen we met enige regelmaat), maar dit is wel jammer van de brandstof.

      Wat is er aan de hand?

      #18178703
      asconahobbyist
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 June 2008

        is dat niet het regenereren van het roetfilter?

        #18178704
        Opel_Bjorn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 May 2008

          Idd regeneratie van de roetfilter. Dan verbruikt hij stationair ongeveer 3.0L/u

          #18178705
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            dat moet je ook nooit onderbreken!!

            Willem

            #18178706
            Slurpy
              Lid sinds:
              3 March 2007

              Nee, want dan begint hij telkens opnieuw dacht ik .
              Draaien veel Mazda blokken mee in de soep.

              #18178707
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                roetfilter gaat dicht zitten als je m steeds onderbreekt.

                Willem

                #18178708
                Slurpy
                  Lid sinds:
                  3 March 2007

                  Bij de mazda’s komt er schijnbaar diesel bij de motorolie waardoor de krukas schuim klopt in het te hoge niveau van de motorolie.
                  Schuim en hydraulische klepstoters gaan niet goed samen.

                  #18178709
                  pieterrademakers
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 August 2011

                    Daar kan ik over meepraten. Ik had een Mazda 5 met motorschade, na revisie liep de roetfilter weer vol en toen maar de auto eruit gedaan. Kostte me een vermogen en slapeloze nachten. Dus dat brommen en verbruik is alleen maar heel goed, ik meen om de 500 à 600 km

                    #18178710
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      hoe vaak deze regenereert is geheel afhankelijk van de waarden van het roetfilter en type ritten wat je maakt…

                      Willem

                      #18178711
                      midnight black
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 December 2011

                        @Slurpy wrote:

                        Bij de mazda’s komt er schijnbaar diesel bij de motorolie waardoor de krukas schuim klopt in het te hoge niveau van de motorolie.
                        Schuim en hydraulische klepstoters gaan niet goed samen.

                        Hmm tot zover de reputatie van de probleemloze Japanner….

                        #18178712
                        Sirius
                          Lid sinds:
                          10 October 2013

                          @Goossens Bjorn wrote:

                          Idd regeneratie van de roetfilter. Dan verbruikt hij stationair ongeveer 3.0L/u

                          Dit is dus een normaal verschijnsel en ik hoef me alleen te irriteren aan het brandstofverbruik, zonder me zorgen te maken over een storing?

                          #18178713
                          Slurpy
                            Lid sinds:
                            3 March 2007

                            Inderdaad.

                            #18178714
                            Sirius
                              Lid sinds:
                              10 October 2013

                              Dank aan iedereen voor de uitleg.

                              #18178715
                              tijgetje57
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 July 2004

                                Kun je dat filter er niet uittrekken?

                                #18178716
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  @midnight black wrote:

                                  @Slurpy wrote:

                                  Bij de mazda’s komt er schijnbaar diesel bij de motorolie waardoor de krukas schuim klopt in het te hoge niveau van de motorolie.
                                  Schuim en hydraulische klepstoters gaan niet goed samen.

                                  Hmm tot zover de reputatie van de probleemloze Japanner….

                                  Die reputatie hebben ze allang niet meer.

                                  Dit komt omdat de jappen voorop liepen qua mechanisch motorontwikkeling, en hierdoor de motormanagement systemen simpel hebben kunnen houden.

                                  Nu moeten ze er toch aan geliven en ook met de moderne milieu ellende toepassen als de andere merken.

                                  Heb het goeie van 2 werelden in de Corsa.
                                  Duitse auto.
                                  Vol mechanische Japansw dieselmotor, zonder egr meuk

                                  Willem

                                  Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.