Olie restrictor bout?

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Olie restrictor bout?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256182
    -OPC-
      Lid sinds:
      30 December 2012

      Hoi,

      Ik heb op het forum veel goede commentaar gelezen over de olie restrictor bout voor de turbo motoren.
      Nu heb ik deze een tijdje geleden laten plaatsen bij EDS na een chiptuning fase 2.

      Maar nu vraag ik mij af of de turbo nog wel genoeg smering krijgt? Aangezien er niet veel aan te regelen valt en mijn turbo precies anders klinkt in lage toeren (na een tijdje fase 2) :hmmz

      #18116336
      bluezafke
        Lid sinds:
        21 March 2005

        Hoi Tom, geen zorgen maken, is alleen maar beter.
        Geur van verbrande olie is bij mijn zafira volledig verdwenen na plaatsing van de olie-restrictor-bout.
        Nog geen slechte dingen over gelezen.

        This new banjo bolt is designed to reduce the volume of oil at the turbocharger to protect the seals but still allow for sufficient lubrication.
        Copyright Regal Autosport 2012

        No turbo needs to have 80/90 psi of oil going to the bearings!
        percyvxr over on vxronline FIRST looked into this and after testing found that the 2mm restrictor bolt gave about 60psi,still pretty high but alot better than 90psi….it won’t cause any turbo issues as long as the oil and filter is changed every 4k or less, the biggest single reason for all turbo failures is oil contamination!
        (astraownersclub.com)

        #18116337
        tijgetje57
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2004

          Ik verkocht ze destijds, mijn eigen Zafira heeft er natuurlijk ook eentje.

          Het werkt perfect, zelfs een turbo die al stonk, stinkt nu niet meer.

          #18116338
          Hans
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 September 2004

            bij mij komt die stank alleen via de roosters binnen net na het starten van de koude motor, heeft dat ook hier mee te maken?

            MV Hans van Vuuren

            #18116339
            tijgetje57
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2004

              Als je turbo stinkt dan zou ik maar eens gaan kijken voor zo’n bout idd.

              #18116340
              dion87
                Lid sinds:
                22 August 2011

                het zit toch zo met die bout, omdat het gat kleiner is verplaats je de plek waar die oliedruk opbouwt van de turbo naar die bout

                correct me if im wrong..

                #18116341
                Ghostleader1NL
                  Lid sinds:
                  1 April 2013

                  Waar is deze bout te bestellen, en is het ”plug and play?”

                  #18116342
                  RickR91
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 April 2011

                    @dion87 wrote:

                    het zit toch zo met die bout, omdat het gat kleiner is verplaats je de plek waar die oliedruk opbouwt van de turbo naar die bout

                    correct me if im wrong..

                    Bijna goed, dat de druk op de bout gaat staan klopt helemaal.
                    Maar het gaat hier om de verlaagde oliedruk op de lagers van de turbo.
                    Van ruim 90 psi naar 60 psi. Dit is dus van ruim 6,2 bar naar 4,1 bar.

                    #18116343
                    RickR91
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 April 2011

                      @Ghostleader1NL wrote:

                      Waar is deze bout te bestellen, en is het ”plug and play?”

                      Regal Motorsport in de UK verkoopt deze, maar hier in ons kikkerlandje moeten ze ook wel te krijgen zijn.
                      Voorzover ik weet is dit gewoon een plug&play mod.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.