Lpg

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263100
    burnerchief
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 February 2012

      Een vraag werkt de boordcomputer ook met lpg
      Dwz verbruikcijfers etc?
      Zafira A

      #18205245
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Die wijken veelal wel af tov werkelijk

        Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

        #18205246
        BOB3dD
          Lid sinds:
          1 August 2012

          die van mij is redelijk precies , als ik het nareken .Ik had laatst 300km autosnelweg tegen 130km/u (op de teller) met de ccontrol aan en hij gaf een verbruik van 4,7kgr/100km , dat is minder dan 5€/100km , met cng wel te verstaan (aardgas).
          BOB

          #18205247
          burnerchief
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 February 2012

            mooi om te weten
            ik ben op zoek naar een zafira automaat op gas vandaar
            dank jullie wel

            #18205248
            burnerchief
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 February 2012

              De zafira op gas is aangekocht

              Eerster ervaring met boordcomputer is matig

              Verbruik wordt wel aangegeven maar klopt geen hout van

              Affijn rijdt wel goed met eerste tocht naar huis met ei onder gaspedaal 110 – 120 op de snelweg en 30 km 80-90 is 26,6 liter gas op 264 km
              Niet slecht de benzine versie deed op hetzelfde traject 1 op 12,5 ☺️

              #18205249
              BOB3dD
                Lid sinds:
                1 August 2012

                @burnerchief wrote:

                De zafira op gas is aangekocht

                Eerster ervaring met boordcomputer is matig

                Verbruik wordt wel aangegeven maar klopt geen hout van

                Affijn rijdt wel goed met eerste tocht naar huis met ei onder gaspedaal 110 – 120 op de snelweg en 30 km 80-90 is 26,6 liter gas op 264 km
                Niet slecht de benzine versie deed op hetzelfde traject 1 op 12,5 ☺️

                Beste burner
                Waarschijnlijk heb je “nog” geen reset gedaan van je verbruik ,
                Wanneer je het verbruik/100km ziet , hou je op je linker hendeltje van je stuur het centrale knopje ingedrukt tot je 000/100km ziet verschijnen en dan begint je berekening opnieuw van 00,
                Let op als ik van Gas spreek is het wel CNG of aardgas .
                Als je over lpg spreekt dan heb je met een petroleum-derivaat te maken dat vloeibaar in je tank zit en door een ontspanner in gasvorm omgezet word om tenslotte de motor te voeden .
                Rekening houdende met dit laatste heb ik een verbruik van minder dan 5€/100km met CNG .
                Met lpg zal dat wel anders liggen .
                Dan heb je ook nog de verschillende gassen : in Holland én in centraal Belgie heb je Lcng( low energetic cng ) van slochteren . Kostprijs in Be : 0,85€/kgr
                In Ne mengen ze dit gas dan ook nog met “minderwaardig” biogas of groengas wat wel beter is voor het milieu omdat je dan co2 neutraal bezig bent .
                In de rest van Be heb je Hcng ( High energetic cng ) Kostprijs in Be 1,05€/kgr , wat ik meestal tank .
                Om al deze verschillen uit te sluiten kun je enkel maar een vergelijk maken door er een prijs op te plakken .

                BOB

                #18205250
                tijgetje57
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2004

                  denk dat het wel aardig klopt. De auto die wij hebben met gas lpg g3 klopt ook aardig. Weliswaar geen Zafira.

                  Ben er wel voor aan het kijken. Er is namelijk weer iets gewijzigd in autogas land. Heb van de week een zafira B ingebouwd zien worden. Dus ff nummer achtergelaten. Hopelijk krijg ik een reactie hierop.

                  Maar ik neem aan dat je een zafira A 2.2 op LPG hebt? Of heb je een B?

                  #18205251
                  burnerchief
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 February 2012

                    hmmmm
                    de reset doet hij wel maar niet zoals in de benzine zafira die wij ook hebben.
                    hij zet hem terug naar 50 km te gaan
                    waarschijnlijk wordt de boordcomputer niet overgeschakeld naar lpgtank inhoud
                    hij geeft wel verbruik aan maar dat komt overeen met benzine verbruik dat hij dan zou hebben theoretisch dan.
                    en zoals in mijn onderschrift kan zien een zafira A 2.2 van 2001 automaat met landi gasinstallatie

                    #18205252
                    BOB3dD
                      Lid sinds:
                      1 August 2012

                      @burnerchief wrote:

                      hmmmm
                      hij zet hem terug naar 50 km te gaan
                      waarschijnlijk wordt de boordcomputer niet overgeschakeld naar lpgtank inhoud
                      en zoals in mijn onderschrift kan zien een zafira A 2.2 van 2001 automaat met landi gasinstallatie

                      Als het een zafira cng is , schakeld die automatisch over naar benzine wanneer nodig en met alle bijhorende gegevens :D , Maar die van mij is cng “af”-fabriek , dus een echte gas-motor , hij start ook steeds op gas als er nog iets in de tank zit :shock: Ik heb ook nog een rezervetankje van 10l benzine.
                      Bij lpg stel ik me de vraag of die wel “af”-fabriek worden geleverd ? :hmmz
                      Ik ben wel benieuwd naar je verbruik in €/100km ?

                      Bob

                      #18205253
                      burnerchief
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 February 2012

                        Nou het verbruik zit op 10 liter per100km
                        Dat levert een kostenplaatje van €7.50 per 100km
                        Vandaag check van soms koude start 3 cil
                        4e cilinder bougiegat koelvloeistof
                        Das ff balen bougie gat gescheurd naar koelwaterkanaal
                        Waarschijnlijk in het verleden iemand de bougie te vast gesjord
                        Wordt cilinderkop vervangen
                        Gelijk ook maar ketting etc. voor alle zekerheid vervangen.
                        Gebruikte kop besteld ook maar gelijk aanpakken kleppen inschuren en kleprubbers vevangen
                        Affijn soms zit het mee soms zit het tegen
                        Gelukkig kan ik het allemaal zelf

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.