Bringo

Forumindex Forums Modellen Adam Bringo

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271942
    injector1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 May 2015

      Beste Forumleden,
      Binnen een week of 2, wordt mijn nieuwe Adam Favourite 1.0 afgeleverd.
      Ik heb een vraag, betreffende het navigatie systeem.
      Ik lees in tests, dat het (nog) niet goed zou werken.
      Ik heb zelf een geupdate TOm Tom, die prima werkt.
      Ik heb een standaard mobieltje, zonder internet.
      Ik moet dus een nieuwe telefoon kopen en een internet abo.
      Is dit het wel waard en moet je altijd een internet verbinding hebben, om de navigatie te laten werken?
      Alvast bedankt voor eventuele reactie.
      Jan

      #18284779
      warhamstr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 August 2009

        je hebt toch een TomTom?

        #18284780
        turbosix
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 November 2010

          Ik denk dat hij wel weet dat hij nog een TomTom heeft, dat was zijn vraag ook niet.

          Ik denk wel dat de navi het doet als je geen internet verbinding hebt, het zou raar zijn als je ergens komt zonder bereik en dat je navi plots de weg kwijt is.
          Zelf zou ik even afwachten tot je Adam er is en dan even vragen bij de dealer hoe het precies zit.

          Veel plezier met je Adam iig.

          #18284781
          injector1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 May 2015

            @turbosix wrote:

            Ik denk dat hij wel weet dat hij nog een TomTom heeft, dat was zijn vraag ook niet.

            Ik denk wel dat de navi het doet als je geen internet verbinding hebt, het zou raar zijn als je ergens komt zonder bereik en dat je navi plots de weg kwijt is.
            Zelf zou ik even afwachten tot je Adam er is en dan even vragen bij de dealer hoe het precies zit.

            Veel plezier met je Adam iig.

            Beste Forumleden
            Bedankt voor de reactie”s.
            a.s.Maandag, kan ik de Adam ophalen.
            Volgens de werkplaats, werkt het internet, op de achtergrond mee.
            Net als geadviseerd wordt, even wachten nog maar.
            vr.gr injector1

            #18284782
            total_recall
              Lid sinds:
              20 January 2014

              De navigatie van Samsung, Dat overigens via google maps werkt :???: moet degelijk wel een internet verbinding hebben wegens het laden van de mappen.
              De nokia windhoos versie’s en smart’s van nokia hebben Nokia -maps of heden Ovi-maps die zijn wel offline beschikbaar enkel GPS functie nodig, let wel op
              dat de maps bestand om en nabij 1 GB inhoud heeft of meer (1024 mb of meer)

              EDIT :Wel jammer dat nokia in samenwerking met windhoos is gegaan .. bagger troep is het geworden! (ik WAS een Nokia -Addict)
              Als smartphone was het 200 % beter als android systemen, nu ik zelf al 1 jaar een samsung / android heb wil ik niks anders meer

              #18284783
              injector1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 May 2015

                @total_recall wrote:

                De navigatie van Samsung, Dat overigens via google maps werkt :???: moet degelijk wel een internet verbinding hebben wegens het laden van de mappen.
                De nokia windhoos versie’s en smart’s van nokia hebben Nokia -maps of heden Ovi-maps die zijn wel offline beschikbaar enkel GPS functie nodig, let wel op
                dat de maps bestand om en nabij 1 GB inhoud heeft of meer (1024 mb of meer)

                EDIT :Wel jammer dat nokia in samenwerking met windhoos is gegaan .. bagger troep is het geworden! (ik WAS een Nokia -Addict)
                Als smartphone was het 200 % beter als android systemen, nu ik zelf al 1 jaar een samsung / android heb wil ik niks anders meer

                Beste Forumleden,
                Ik ga geen kosten maken voor het bringo systeem.
                Ik hou het bij mijn Tom Tom.
                De reden is , dat Opel afscheid neemt van het Intellink systeem.
                Zie Autozine http://www.autozine.nl/text/1310.html” onclick=”window.open(this.href);return false;. Dus hoef je m.i.z. geen update”s te verwachten.
                Bedankt voor het meedenken.
                vr.gr injector 1

                #18284784
                DiagAuto
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 May 2015

                  Ik heb maar 99 cent betaald voor bringo, mee naar dortmund gereden en geen problemen gehad

                  #18284785
                  injector1
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 May 2015

                    @DiagAuto wrote:

                    Ik heb maar 99 cent betaald voor bringo, mee naar dortmund gereden en geen problemen gehad

                    Fijn dat het goed werkt.
                    Maar ik zie er toch van af.
                    Ik gebruik mijn huidige Tom Tom, misschien 4 a 5 keer per jaar.
                    Ik heb nu geen smartphone, maar een simpel mobieltje.
                    Aan gezien de smartphone toch een verbinding moet hebben met het internet, ga ik voor die paar keer,
                    geen telefoon abo nemen.
                    bedankt voor alle reactie”s
                    Injector 1

                    #18284786
                    DiagAuto
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 May 2015

                      Nee zou ik ook niet doen, maar internet hoef je niet te hebben, je download het op je telefoon.
                      Vind het idd ook niks dat je een smartphone moet hebben om te kunnen navigeren.
                      Een navi hoort bij de auto , niet apart via een smartphone.
                      Ondanks dat ging het naar dld wel goed. (had wel een tomtom bij me voor het geval dat)

                      #18284787
                      injector1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 May 2015

                        Beste DiagAuto,
                        Toch wil ik je nog wat vragen.
                        behalve die app van 0,99 euro cent, moet je toch ook een kaart van west Europa kopen van ongeveer 69, 00 Euro?
                        De 2e vraag is, ik kan van iemand een Samsung smartphone overnemen, vanaf welk type , S….
                        is deze geschikt voor de navigatie?
                        Alvast bedankt voor de reactie.

                        #18284788
                        DiagAuto
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 May 2015

                          ik had een samsung s2 , heb alleen west europa en was 99 cent kwijt .
                          Misschien een trial maar dat geloof ik niet,want gister deed ie het nog.
                          Wat ik wil gaan doen is , een oude iphone regelen, bringo erop en wegbouwen in de auto.Maak een extra usb aansluiting uit het zicht daarvoor.
                          Als ik dan de auto start,wil ik het zo instellen dat de iphone aangaat zo heb ik net ingebouwde navi

                          #18284789
                          injector1
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 May 2015

                            @DiagAuto wrote:

                            ik had een samsung s2 , heb alleen west europa en was 99 cent kwijt .
                            Misschien een trial maar dat geloof ik niet,want gister deed ie het nog.
                            Wat ik wil gaan doen is , een oude iphone regelen, bringo erop en wegbouwen in de auto.Maak een extra usb aansluiting uit het zicht daarvoor.
                            Als ik dan de auto start,wil ik het zo instellen dat de iphone aangaat zo heb ik net ingebouwde navi

                            Leuk idee,
                            Misschien moet ik het toch maar eens proberen.
                            Als iets op een auto zit, wil ik ook graag, dat het werkt.
                            vr.gr

                            #18284790
                            DiagAuto
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              2 May 2015

                              Moet alleen even uitzoeken of het werkt als je een iphone stroom geeft dat ie aangaat.
                              En met uitzetten, wil een iphone zonder batterij, als ik de auto afzet gaat de iphone ook uit,zonder netjes af te sluiten,ik weet niet of dit slecht is

                              #18284792
                              eerste-opel
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 March 2010

                                @injector1 wrote:

                                Beste DiagAuto,
                                Toch wil ik je nog wat vragen.
                                behalve die app van 0,99 euro cent, moet je toch ook een kaart van west Europa kopen van ongeveer 69, 00 Euro?
                                De 2e vraag is, ik kan van iemand een Samsung smartphone overnemen, vanaf welk type , S….
                                is deze geschikt voor de navigatie?
                                Alvast bedankt voor de reactie.

                                Je koopt een app van 0,99 euro cent en je betaald € 70,- voor een 3-jarig abonnement. Zo is het mij tenminste uitgelegd door de Opel dealer afgelopen zaterdag toen ik daar was i.v.m. verregaande interesse in de nieuwe Opel Corsa. Wat er na die 3 jaar gebeurd, of je dan een nieuw abonnement afsluit ofzo weet ik niet.
                                Dit heb ik 5 minuten geleden via de mail gevraagd aan de verkoper.
                                Ik heb daarnaast nog wel wat vragen over het Bringo systeem. Kunnen jullie deze beantwoorden (staan ook al in het Corsa gedeelte).

                                Ik heb de mogelijkheid om het Advanced IntelliLinkpakket toe te voegen bij de Corsa. Onderdeel van dit pakket is een geïntegreerd navigatiesysteem wat werkt via Bright-on (dacht ik, heet dus Bringo) met een abonnement van 70 euro voor 3 jaar. Kun je na die 3 jaar weer een nieuw abonnement van 70 euro afsluiten of hoe zit dat precies? Dit systeem maakt gebruik van GPS en Internet (3G en 4G zullen het voornamelijk zijn onderweg). Wat is jullie ervaring hiermee? Moet je als je een half uurtje gaat ‘sturen’ al de lader van je telefoon meenemen omdat de GPS de hele batterij van je telefoon al leeggegeten heeft omdat je anders niet thuis komt vanuit een onbekende plek? Of valt dat wel mee? En hoe zit het met het internet, en dan ook met internet in het buitenland? Verbruikt dit veel MB’s want het is algemeen bekend dat internetten in het buitenland duur is…. Verder heb je dan parkeersensoren voor- en achter. Zit er daarnaast ook nog een achteruitrijcamera op of is het ‘alleen’ de sensoren en de navigatie wat je bij dit pakket krijgt?

                                #18284793
                                DiagAuto
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  2 May 2015

                                  Ja je hebt gelijk, na een aantal weken had ik hem weer nodig, en mn licentie was verlopen.
                                  Dus 70 euro

                                  #18284791
                                  eerste-opel
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    10 March 2010

                                    Ook voor mij goed om te weten. Thanks.
                                    € 70,- voor 3 jaar is natuurlijk geen geld. Zeker niet als je kijk naar ingebouwde navigatiesystemen zoals de Opel Vectra Wagon (CDR-70 systeem), Mazda 2 en/of Suzuki Swift om maar wat voorbeelden te noemen. Hier schijn je per kaartupdate al gauw 150 a 200 euro kwijt te zijn. Dan update je het niet zo snel per jaar want dat gaat dan wel erg in de papieren lopen (na 6 jaar € 1.200 armer). Bij de Opel heb je de 150 ook pas na een dikke 6 jaar gehaald. Ik denk dat het qua geld wel een goede oplossing is. Of het ook werkt is de 2e vraag, maar ik heb er nog weinig negatieve dingen over gelezen (kinderziektes van 1 a 2 jaar terug die nu opgelost zijn).

                                    #18284794
                                    DiagAuto
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      2 May 2015

                                      ja weet het niet, ik heb ook nog een megane 3 , met ingebouwde tomtom, werkt altijd, geen telefoon nodig .
                                      Kaartje thuis even update’n en klaar.

                                      #18284795
                                      tijgetje57
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        7 July 2004

                                        Op mijn werk 4 adams met die Bringgo mogelijkheid, ik vind het een verschrikkelijk systeem….

                                        Je kan beter een compleet indash navigatie systeem hebben.

                                        Denk niet dat de volgende auto’s bij ons op het werk weer van dit merk/type zullen zijn.

                                        #18284796
                                        acbr
                                          Lid sinds:
                                          21 April 2016

                                          Bij mijn Adam wekt de app wel naar behoren maar mijn iPhone laad niet op tijdens het gebruik met de laadkabel erin.

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.