Zafira op LPG, gaat hem niet worden…..

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira op LPG, gaat hem niet worden…..

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255531
    tijgetje57
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 July 2004

      Welk type motor is het beste te hebben op LPG G3.
      – z1.8xer
      – z1.xep
      – z2.2YH 2005 –

      Alle motoren in bovenstaande lijst kunnen niet op gas, of niet goed op gas.

      Reden de 1.8 krijgen allemaal last van hun kleppen op vrij korte termijn.

      de 2.2 zijn allemaal direct ingespoten motoren en als je wel op gas rijdt dan krijg je verbrande injectoren.

      #18109354
      asconahobbyist
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 June 2008

        in geval van de zafira B sowieso geen 1.6 of 1.8,dat gaat 100% NIET goed op gas.
        2.2 durf ik niet te zeggen,is de 2.2 dgi al niet een bi-fuel of aardgas ding??

        #18109355
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Sowieso de eerste 2 niet, de laatste 2 allebei wel goed dacht ik

          #18109356
          danny
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            de xep blokken zijn echt drama

            spreek uit ervaring :vertag

            #18109357
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Ik weet wel dat de XEP blokken iets beter tegen gas kunnen dan de XER maar weet dat als je zo’n blok op gas koopt dat je veel onderhouds kosten krijgt.

              #18109358
              tijgetje57
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2004

                De 2.2 dgi is op een andere plaats ingespoten dan de standaard 2.2 heb ik ergens gelezen. Volgens mij een licht verschil in vermogen ook.

                Ik ben aan het kijken voor een 2.2 nu, de bedoeling is dat er gas in komt. Of dat er al gas in zit. Ze zijn echter bijzonder dun gezaaid met gas.

                Waar ik wel op moet letten is of die kettingen of vervangen zijn of niet ratelen. Want het kost 1200 euro om die dingen te laten vervangen a 2 stuks :$

                #18109359
                Nick-GSI
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  De 2.2 direct is gewoon de z22yh. Die kunnen goed lopen op gas. De xep en de xer motoren kunnen allebij niet tegen lpg.

                  #18109360
                  tijgetje57
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2004

                    Ik heb gisteren begrepen dat het niet mogelijk is om gas in te bouwen in een 2.2yh tussen 2006 en 2009. Dit vanwege de directe inspuiting d.m.v. hogedrukpomp. Dit vermeld de dealer ook dat dit niet mogelijk is…. Ook hebben ze het kleppen verhaal nog eens vertelt, je kleppen zakken in je kop weg en dan kun je ze niet meer stellen en zal de kop eraf moeten en dan zullen er geharde kleppen geplaatst moeten gaan worden.

                    Het vreemde is wel dat als je een offerte aanvraagd bij iemand anders dat je deze wel gewoon krijgt…..

                    Wat is wijsheid?? Vraag ik mij op dit moment af….

                    #18109361
                    tijgetje57
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2004

                      Weer wat nieuws voor mij dan.

                      De 2.2 yh is direct ingespoten, als je die op gas wil rijden dan heb je altijd 15% benzine verbruik omdat de injectoren gesmeerd moeten worden met benzine. Ik twijfel er niet aan. Maar voor diegene die dit ook willen, dit zou de oplossing zijn.

                      http://www.prinsautogas.com/articles/nl/vsi_di.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      Bron: BoDo Amsterdam-Noord

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.