Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Precies die banden in 18″ lagen er bij mij ook onder. Ben er eigenlijk prima tevreden over, reden goed, niet te luid, voor mijn gevoel goede grip op droog en nat. Dat worden hopelijk weer veel veilige kilometers!
De voorgeschiedenis is inderdaad een lastige. De service intervals in het boekje zijn altijd netjes afgestempeld, maar er kan inderdaad mee getrapt zijn of niet goed warm gereden ofzo. Of gewoon een zwakte in het onderdeel gezeten hebben.
Thx voor de tip, ik had em al gezien inderdaad. Voelt als een hoop geld, ook gezien ik voor ongeveer 1000 euro meer een nieuw blok heb gezien. Daarnaast vraag ik me af hoe betrouwbaar een 2e hands blok is en hoe betrouwbaar de genoemde kmstand is. Daarnaast vraag ik me sowieso af of een nieuwe motor slim is, of de auto niet gewoon total loss is.
We zaten pas op 203.000km, gekocht met ongeveer 193.000 op de klok. Voor een V6 motor ben je dan net ingereden, dacht ik altijd.
Welke type Landsails zijn dit? Ik rij zelf met de 588 in 18 inch, bevalt me beter dan ik van tevoren verwacht had. Ook in fikse regenbuien staat de band tot nu toe z’n mannetje. In eerste instantie wilde ik zo snel mogelijk naar een A-merk toe, maar eigenlijk bevalt deze band me vooralsnog te goed.
Ik ben zelf bij KCPerformance geweest en heb daar positieve ervaringen. Erg kundige mensen en goede tuning. Ervan uitgaande dat je een chiptuning wilt, zie deze pagina: https://kcperformance.eu/nl/chiptuning/article/11295-opel-insignia-2-0-cdti-120-ecoflex-a20dte-diesel-2013
Veel succes, ik ben benieuwd of je het gaat laten doen en wat dan je ervaringen zijn :happy02:
Nee, dat heb ik wel eens bij een andere auto gevoeld. En traction control werkt niet even door als je al gestopt bent met accelereren, wat bij mij wel het geval is.
Lekker doorrijden! Heerlijk als een auto doet waarvoor ie gebouwd is, zonder problemen. Enjoy!
Laat anders een diagnose doen bij KCPerformance. Ik heb daar m’n spullen laten doen. Fijne garage met veel kennis over de 2.8 V6 motoren. Ze tunen daar ook allerlei Opels en Saabs met die motor. Ik ben erg tevreden over hun technische kennis en kunde. Ze hebben de bobines alleen niet op voorraad, dus wellicht dat je daar telefonisch afspraken over kan maken o.i.d. als je niet 2x wilt rijden. Ze zitten nabij Den Bosch, afhankelijk van je woonplaats wel een stuk rijden, maar een vertrouwd adres is soms ook wat waard.
Welkom op het forum! Veel plezier met je Combo, rijdt vast lekker met het chipje :)
Ik had precies hetzelfde, zit as we speak te wachten bij de garage. Nieuwe bobines en bougies. Heb net te zien gekregen dat twee bougies langs de schacht een beetje vettig zijn van de olie. Dit betekent dat de pakkingen rond de bougies en bobines eigenlijk ook aan de beurt zijn. Het was nog niet ernstig, dus ik laat ze bij een volgende beurt meepakken. Hou er rekening mee dat bij jouw auto dit ook aan de hand kan zijn. Als je em bij een garage brengt, wellicht even aangeven dat ze er vooraf rekening mee kunnen houden in de planning. Er moet dan meer gedemonteerd worden dan voor alleen het vervangen van de bobines.
Gaaf topic, ik heb het net van begin tot eind doorgelezen. De kapotte motor ook door een enorm mooi nieuw exemplaar vervangen. Hoe staat het er nu voor met de wagen?
De knop kan ik je niet mee helpen, maar voor mijn Vectra 2.8 turbo (niet-OPC) ben ik bij KC Performance geweest voor een chiptuning en dyno run. Ik vond het een erg mooi bedrijf en met een dyno run erbij krijg je naast de “standaard” software upgrade ook nog wat finetuning van de mappings. Leuk gesprek ook gehad met de monteur over wat ze allemaal daar doen. Wat mij betreft een bedrijf met een hart voor auto’s en verstand van chippen.
Gaaf om te zien hoe dat allemaal werkt. Ik ben wel heel erg benieuwd hoe dit onder de auto eruit gaat zien :)
Welkom hier! Klinkt goed, die OPC! Zo lang je de auto goed onderhoud kunnen er nog véél meer km’s op die teller
Welkom hier! Veel rijplezier met het “hok”. Hopelijk is de sensor het probleem en ben je snel weer onderweg :)
Welkom op het forum! Elke auto is natuurlijk geluk of pech hebben. Qua distributie, ik hoor natuurlijk niet wat jij hoort, maar een rekkende ketting klinkt bij een koude start alsof er iets rammelt. Misschien dat het je helpt c.q. geruststelt.
Die Chevy klinkt ook wel als een gave auto trouwens
Gave uitlaat! Waar kan je die aanschaffen? En past dat in een standaard Vectra C2 bumper of moet daar een aparte of andere bumper en/of lip voor gemonteerd worden?
Je hebt zo te lezen nog genoeg te doen aan de Astra. Als de basis goed is dan vormt dat een leuk project! Samen met de Renault heb je nog genoeg te doen, denk ik zo. Leuk!
Graag! Mijn adres is richard.bremer bij gmail punt com
Merci!
Goeie tip, laat ik de eco banden links liggen. Ik denk dat je wel gelijk hebt m.b.t. dat andere banden van A-merken waarschijnlijk allemaal prima zijn. Ik heb zelf goede ervaringen met Michelin (Primacy 3), dus vandaar dat ik denk dat de 4 waarschijnlijk ook prima is. Maar ik sta dus ook open voor andere merken, die mogelijk (bijna) net zo prima zijn. Ik zit met een schuin ook ook naar Pirelli (P Zero) en Dunlop (Sport Maxx RT2) te kijken. Kosten allemaal per band ongeveer hetzelfde. Alleen de hamvraag: presteren ze ook allemaal hetzelfde? Ik kan al googlend geen echte vergelijkende test vinden, en gewoon zeggen “doe mij die maar” ligt niet helemaal in m’n aard… Lastig, hahaha!
In eerste instantie dacht ik aan de Prime 3, gezien die in verschillende reviews als erg goed naar voren komt. De V12 Evo komt er qua slijtage in ieder geval netjes vanaf, met een set banden hoop ik tussen de 45.000 en 60.000km te doen. Dit ben ik een beetje gewend van de Michelins op m’n vorige auto. Met 45 ben ik met andere merken eigenlijk wel dik tevreden. Blij dat Hankook in dat opzicht goed bevalt.
Wat Haisin betreft… Ouch… Das nie goe… Ik ga zeker niet lang wachten met het vervangen ervan. Had al zo’n vermoeden, jammer dat het waar lijkt te zijn.
Zie ik goed dat de bumper gedemonteerd moet worden om de koplamp te verwijderen? Geldt dit ook voor de C2?
Dan ga ik ook verder zoeken op de 2ehands kanalen. Kom het vast een keer tegen, heeft geen haast. Ik weet nu in ieder geval waar op te letten, dat scheelt een hoop :) Dank je wel!
Jurgen, dank je wel. Dat is in ieder geval duidelijk. Wat jammer dat het zo zeldzaam is, het lijkt me best comfortabel. Nieuw zal wel niet te krijgen zijn of gruwelijk duur.
Zit er voor de ventilatie extra bedrading in de auto? Ik begreep al dat er een andere verwarmingsknop in het dash hoort (met een stand voor ventilatie), maar ik vraag me af of dit over de standaard bedrading loopt of dat er extra aangelegd moet worden (of misschien al standaard ligt). Weet je hier iets van?
Groetjes,
Richard.
Welkom op het forum! Wat een mooie historie aan auto’s. Hoe ver ben je met de restauratie van de Renault?
Veel succes met de aanschaf van een mooie Astra station! Ik heb net een Vectra station gekocht en ben ook erg benieuwd naar hoe deze gaat bevallen.
-
AuteurBerichten