Haida banden bekend? Tips A-merk banden?

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Haida banden bekend? Tips A-merk banden?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18364946
    Richard_v6t
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 March 2019

      Op mijn nieuwe Vectra liggen redelijk nieuwe Haida banden in de maat 225/45 R18. Ik ken dit merk niet, heeft iemand hier ervaring met deze banden? Omdat het rubber het enige contact met de weg is, overweeg ik toch om A-merk rubber aan te schaffen, maar misschien is Haida een prima band…

      Qua A-merk rubber, ik twijfel dan tussen Michelin Primacy 4, Hankook Ventus 3 of Continental  Eco of PremiumContact. Is er eentje die er bovenuit springt in jullie mening?

      #18365031
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Welke Hankook Ventus serie bedoel je?

        De Prime 3 – V12 Evo 2 -S1 Evo2?

        Ik heb zelf de V12 Evo2 gehad en die voldeed bij mij prima. Heb er 3 zomer seizoenen op gereden, ongeveer 45 tot 50000 km. Op een Vectra B V6 met regelmatig een dikke trialer er achter.

        De Prime 3 heb ik op de Agila B en Astra F en zijn ook prima banden qua comfort, de V12 Evo is toch wat sportiever en levert iets meer grip.

         

        Prijs technisch koop je met Hankook een A-merk band voor een B-merk prijs :applause01: :applause02: :good: :happy02:

        #18365033
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Wat Haida betreft:

          http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Haida/HD921.htm

           

          Categorie grote bocht omheen lopen en verder kijken.

          #18365035
          Richard_v6t
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 March 2019

            In eerste instantie dacht ik aan de Prime 3, gezien die in verschillende reviews als erg goed naar voren komt. De V12 Evo komt er qua slijtage in ieder geval netjes vanaf, met een set banden hoop ik tussen de 45.000 en 60.000km te doen. Dit ben ik een beetje gewend van de Michelins op m’n vorige auto. Met 45 ben ik met andere merken eigenlijk wel dik tevreden. Blij dat Hankook in dat opzicht goed bevalt.

            Wat Haisin betreft… Ouch… Das nie goe… Ik ga zeker niet lang wachten met het vervangen ervan. Had al zo’n vermoeden, jammer dat het waar lijkt te zijn.

            #18365046
            Geldrop e.o.
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 February 2009

              Continental eco zou ik niet nemen. Die hebben echt minder grip is mijn ervaring (2017 band). Op een drukke weg even snel invoegen kun je dan vergeten omdat je banden dan doorslippen. Met dezelfde auto en Michelin winterbanden heb ik daar nooit last van. Met andere auto’s daarvoor in algemene zin ook niet trouwens enkel met die ecoband op mijn lease auto.

              Ik vind Michelin erg fijn maar moet wel zeggen dat ik Hankook niet ken uit ervaring. Dat kan natuurlijk ook een prima band zijn.

              #18365073
              Richard_v6t
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 March 2019

                Goeie tip, laat ik de eco banden links liggen. Ik denk dat je wel gelijk hebt m.b.t. dat andere banden van A-merken waarschijnlijk allemaal prima zijn. Ik heb zelf goede ervaringen met Michelin (Primacy 3), dus vandaar dat ik denk dat de 4 waarschijnlijk ook prima is. Maar ik sta dus ook open voor andere merken, die mogelijk (bijna) net zo prima zijn. Ik zit met een schuin ook ook naar Pirelli (P Zero) en Dunlop (Sport Maxx RT2) te kijken. Kosten allemaal per band ongeveer hetzelfde. Alleen de hamvraag: presteren ze ook allemaal hetzelfde? Ik kan al googlend geen echte vergelijkende test vinden, en gewoon zeggen “doe mij die maar” ligt niet helemaal in m’n aard… Lastig, hahaha!

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.