OPC Velgen: Hydro Graphic Dipping

Forumindex Forums Modellen Insignia OPC Velgen: Hydro Graphic Dipping

• Dit onderwerp bevat 1 stem en heeft 0 reacties.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur

Rottentweetie
    Participant
    • Topics 82
    • Reacties 495

Opel-Fanaten,

Mijn naam is Kevin Wiendels en al reeds bekend op dit forum voor de meeste. Ik ben in het bezit van een Opel Insignia 1.6T Sports Tourer Cosmo.
    Zo niet, bij deze mijn topic:

Inmiddels heb ik al behoorlijk wat dingen veranderd aan m’n Insignia. o.a.:
    – Gechipped (204 PK) bij EDS Duitsland, Alle verlichting naar LED, Achteruitrij Camera geinstalleerd, Blow-off Valve geinstalleerd, Geventileerde schijven gemonteerd, Verlaagd 35/40mm, Spacers, en laatst ook nog een nieuwe standaard bumper (ivm schade) en Irmscher grill geplaatst! (En nu ik dit schrijf en m’n eigen topic bekijk zie ik dat ie helemaal niet meer up to date is! Daar moet ik dus gauw even wat verandering in brengen!)
    Mijn Topic: https://opel-forum.nl/forums/topic/opel-insignia-1-6t-sports-tourer-cosmo-200pk-flowmaster/

En nu gaan we weer is met wat nieuws beginnen:
    Het opknappen van m’n OPC velgen. In de afgelopen jaren heb ik helaas hier en daar wat schade gemaakt aan de velgen en dit vond ik hartstikke zonde. Ik loop dus al langer met het idee om deze Zomer-velgen op te laten knappen. En dan wilde ik ze ‘Laten’ HG dippen; Hydro Graphic Dipping.

Je kent het wel: De velgen worden dan voorzichtig door een bak met water en een print van iets, gehaald en vervolgens blijft deze print op je velg zitten.
    https://www.youtube.com/watch?v=pKuXyeAGzEU
    Dat dus!

Maar nu bedacht ik mij… Ik doe eigenlijk alles zelf aan die wagen.. Waarom kan ik dit niet zelf doen? Bespaart me ook nog is een rip uit me lijf.. En die wil ik toch graag zelf houden!!
    Ik ben dus verder opzoek gegaan en ja hoor! Er worden gewoon kant en klare ‘kits’ verkocht met alle spullen die je nodig hebt om zelf te kunnen HG Dippen. Ik heb m’n spullen al in huis (https://www.hgdipping.nl/) en de eerste uurtjes aan 1 velg zitten er al weer op! En wat voor print het gaat worden..? Dat hou ik lekker nog even geheim! :applause02:

In dit topic wil ik dus mijn vorderingen laten zien en proberen stap voor stap uit te leggen wat je moet doen als jij dit zelf ook wilt gaan doen.
    Updates zullen dan ook altijd in de start-post geplaatst worden! 

De eerste foto’s:
    IMG_0592  IMG_0593

IMG_0595  IMG_0597
    Alles wordt met het handje geschuurd. In eerste instantie korrel 260, waarna er nog een keer wordt geschuurd met korrel 400. Dit, totdat alles weer mooi glad aanvoelt. Dit dan uiteraard maal 4! Hierna goed wassen en ontvetten en dan kan de grondlaag erop. Maar voorlopig ben ik nog even bezig met schuren! B-)

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.