Opel Signum 2.8 V6 Turbo stottert

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Opel Signum 2.8 V6 Turbo stottert

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #18366002
    Romies
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 June 2016

      Hoi, ik heb een Opel Signum 2.8 V6 Turbo die bij een hoog vermogen gaat stotteren en niet meer lekker rijdt. Nu zijn de klachten volgens meerdere garages nogal vaag en kunnen niet exact zeggen wat er gerepareerd moet worden. Er zijn geen foutcodes, maar lekker rijden doet hij niet. Tijdelijk ging het motormanagement  lampje knipperen wanneer ik hard optrok en werd het stotteren meer en nadat ik de auto opnieuw starte was dit weer weg totdat ik weer meer gas gaf en kwam het weer terug. Zo ineens het kwam was het ook weer weg. Nu geeft hij dus geen lampjes meer, maar rijdt nog steeds niet echt lekker. Alsof de auto inhoudt bij gas geven, maar het is dus niet altijd. Hebben jullie een idee wat dit kan zijn? Alvast bedankt voor eventuele reacties. Grt Michel

      #18366005
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Bobine em bougies vernieuwen, is vaak de oplossing bij deze motoren.

        Mocht het lampje nogmaals gaan knipperen, gelijk naar de garage gaan om uit te lezen als het lampje namelijk brand moet er een storing zijn.

        #18366008
        Romies
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 June 2016

          Goedemorgen, bedankt voor je reactie! Dit heb ik idd al eens eerder langs horen komen. Maakt het nog veel verschil welke soort/kwaliteit/prijs erin gaan mocht dit het zijn?

          #18366011
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Bosch bobines doen het over het algemeen goed(kosten wel wat)

            Wat betreft bougies: Denso ikh24.

            #18366012
            Romies
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 June 2016

              Top, dank je!

              #18366054
              Richard_v6t
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 March 2019

                Ik had precies hetzelfde, zit as we speak te wachten bij de garage. Nieuwe bobines en bougies. Heb net te zien gekregen dat twee bougies langs de schacht een beetje vettig zijn van de olie. Dit betekent dat de pakkingen rond de bougies en bobines eigenlijk ook aan de beurt zijn. Het was nog niet ernstig, dus ik laat ze bij een volgende beurt meepakken. Hou er rekening mee dat bij jouw auto dit ook aan de hand kan zijn. Als je em bij een garage brengt, wellicht even aangeven dat ze er vooraf rekening mee kunnen houden in de planning. Er moet dan meer gedemonteerd worden dan voor alleen het vervangen van de bobines.

                #18366106
                Romies
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 June 2016

                  Bedankt voor de tip Richard, ik zal ze erop wijzen bij de garage. Grt Michel

                  #18366109
                  the-duke
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 August 2007

                    Als ie geen foutcode opslaat en inhoudt bij volgas,vanaf veel toeren (bv onder de 4000 niks aan de hand, maar vanaf 5000 inhouden) en dan tijdelijk het MML lampje aangaat, kan het ook goed zijn dat je katalysator (deels) verstopt zit.
                    De garage moet dan tijdens het rijden met real time data aan, kunnen zien dat de ECU de ontsteking flink verlaat, tot wel 1o graden soms. Dat is meestal de indicatie daarvoor.

                    Gr,
                    The Duke

                    #18366280
                    Romies
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 June 2016

                      Beetje late reactie, maar bedankt voor je aanvulling. Ik neem alles mee in het verhaal. Ik krijg nu al een beter gevoel bij de antwoorden van het forum dan de garages waar ik geweest ben. Toch vind ik het nog steeds spannend om te laten maken, want hoe zeker zijn jullie? Ben er tussentijds ook nog mee naar een andere garage geweest, maar ook zij kunnen geen garantie geven op de reparatie van bobines en bougies. Het kost een hoop geld en zou het zonde vinden als het nog niet verholpen is. Is het slim om naar een Opel garage te gaan hoewel het daar nog een stuk duurder is?

                      #18366286
                      Opeltje17
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 January 2012

                        Beetje garage kan dit makkelijk voor je doen, opel dealer links laten liggen.

                        Wellicht dat je de onderdelen zelf kan kopen, en dat de garage het er dan in zet voor een schappelijke prijs.

                        #18366584
                        Richard_v6t
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 March 2019

                          Laat anders een diagnose doen bij KCPerformance. Ik heb daar m’n spullen laten doen. Fijne garage met veel kennis over de 2.8 V6 motoren. Ze tunen daar ook allerlei Opels en Saabs met die motor. Ik ben erg tevreden over hun technische kennis en kunde. Ze hebben de bobines alleen niet op voorraad, dus wellicht dat je daar telefonisch afspraken over kan maken o.i.d. als je niet 2x wilt rijden. Ze zitten nabij Den Bosch, afhankelijk van je woonplaats wel een stuk rijden, maar een vertrouwd adres is soms ook wat waard.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.