Vectra overleden

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra overleden

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367460
    Richard_v6t
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 March 2019

      Afgelopen donderdag gebeurde het. Ik trok ’s avonds op om de snelweg op te gaan. Draaide de oprit of, gaf een lekkere dot gas. Zonder vooraf een indicatie of waarschuwing gaf de motor een doffe poef en deed niks meer. Ik liet de auto uitrollen op de vluchtstrook en belde de wegenwacht. Afgesleept, inspectie door een monteur. Conclusie: drijfstang gebroken en gat (gaatje) in het blok geslagen… Einde oefening. Oliepeil is altijd netjes geweest en de resterende olie was nog netjes van kleur na 10.000km, koelvloeistof altijd mooi op niveau. Geen aanleiding, geen indicatie, niks. M’n garage heeft er inmiddels naar gekeken en ook daar de conclusie dat het enige redmiddel een motortransplantatie is. Waar ik niet voldoende spaargeld voor heb.

      Ik heb de auto een half jaar geleden gekocht en er echt met plezier in gereden. Het plan was om de auto minimaal een jaar of 5 a 6 te rijden, misschien nog wel langer. Maar nu is dat beeld volledig door de plee getrokken en wordt deze jongen voorlopig weer even koos autoloos. Ik ben hier zó ziek van. Dit was serieus de meest prettige auto die ik tot nu toe in mijn autocarrière heb gereden. En dan is het na een half jaar gewoon pats boem, zonder iemands schuld om, klaar.

      Ik heb geen idee waar ik met dit k*tgevoel heen kan, dus heb ik het maar hier opgeschreven.

      9DE2BECE-123F-4343-A30D-949D7BBC5901

      63EAB798-D345-4ADA-ADE9-1B8E509ACD70

      IMG_8486

      #18367461
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Jeetje man dat is klote :cry: wat is de km-stand van je vectra?

        #18367467
        Richard_v6t
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 March 2019

          We zaten pas op 203.000km, gekocht met ongeveer 193.000 op de klok. Voor een V6 motor ben je dan net ingereden, dacht ik altijd.

          #18367475
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Ze kunnen een hoop km’s maken. Wellicht niet altijd netjes olie ververst bij de vorige eigenaar, of altijd mee getrapt.

            Bij gebr klein gunnewiek staat een z28net motor met 113K voor €1990,- wellicht is dat wat.

            #18367480
            Richard_v6t
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 March 2019

              De voorgeschiedenis is inderdaad een lastige. De service intervals in het boekje zijn altijd netjes afgestempeld, maar er kan inderdaad mee getrapt zijn of niet goed warm gereden ofzo. Of gewoon een zwakte in het onderdeel gezeten hebben.

              Thx voor de tip, ik had em al gezien inderdaad. Voelt als een hoop geld, ook gezien ik voor ongeveer 1000 euro meer een nieuw blok heb gezien. Daarnaast vraag ik me af hoe betrouwbaar een 2e hands blok is en hoe betrouwbaar de genoemde kmstand is. Daarnaast vraag ik me sowieso af of een nieuwe motor slim is, of de auto niet gewoon total loss is.

              #18367482
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                Ja dat is altijd lastig, dat ligt er ook eem beetje aan wat je er zelf voor over hebt natuurlijk, ecinomisch is ie natuurlijk total loss.

                W.b.t de km-stand met motoren bij gunnewiek, daar zou ik me niet druk om maken dat zijn eerlijke mensen, wij hebben er via mijn werk al meerdere motoren vandaan gehaald, altijd nog goed geweest.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.