Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
<p style=”text-align: left;”>Ja hoor, dat kan wel.</p>
Stuur maar even een privé bericht. Dan spreken we het daar verder af.Goeieavond,
Ik zit in Tiel. Kan dit eventueel voor je regelen.
Mvg,
Michael
21 september 2020 om 21:42 In reactie op: Astra station – Motor Lampje blijft branden, ook na vervanging bobine #18390449Kan van alles zijn. Verstopte egr, vacuumlek, lmm, lambdasondes. Deze motoren hebben ook wel eens last van een versleten nokkenas waardoor de kleppen niet ver genoeg meer open gaan. Kortom iemand met verstand van zaken een goede diagnose laten stellen.
21 september 2020 om 21:30 In reactie op: stuurbekrachtiging opel astra opc bj 2000 werkt niet meer #18390448Als ik het goed begrijp is het dus een elektrische hydraulische pomp. Als je pomp zonder olie heeft staan pompen, dan zal hij wel vastgeslagen zitten. Je kan voor de zekerheid even kijken of je pomp wel spanning krijgt, maar denk dat je een nieuwe pomp nodig heb.
Als je nog geen half uur na het plaatsen al gaat zeuren dat niemand antwoord, denk ik niet dat mensen zich nog geroepen voelen om je te helpen.
Het forum is nou eenmaal niet heel erg actief meer. Als je een dringende vraag heb kun je deze beter op fb stellen.Ik wil hem zo origineel als mogelijk houden. Hij is ook origineel op de bak na. Ligt nu een handgeschakelde 5 bak onder in plaats van de 4 bak waar hij mee geleverd is. Ben van de week begonnen met het opknappen van de voorwielophanging. Nieuwe bussen, lagers en remmen aan het plaatsen en wat laswerk aan de veerpootophanging.
Pakking vloeistof is inderdaad een verkeerde vertaling van ruitenwisservloeistof.
Wat betteft de foutcodes. Deze hebben betrekking op je startonderbreking en er staan wat communicatie fouten in. Ik zou ze eerst eens wissen en dan kijken welke terug komen (als ze terug komen tenminste) en dan van daaruit diagnose gaan stellen.
En dan gelijk nog maar een vraagje. De vorige eigenaar heeft de brandstofretourleiding afgedopt. Maar ik kan niet vinden waar deze zou moeten zitten? Of is deze niet nodig bij een carburateur motor en alleen bij een injectie?
En daarnaast zit er een soort potje op het inlaatspruitstuk met drie aansluitingen voor de brandstof. Hoe hoort dit aangesloten te zitten? Dit is namelijk omzeild.
Ja, dat kun je per sleutel instellen. De sleutel waarbij het uitstaat gebruiken om je auto te openen en op contact zetten. Dan in het scherm van je radio naar menu, voertuigopties en dan staat er ergens iets over verlichting inschakelen bij ontgrendelen.
Zo is het tenminste bij een astra j. Weet niet wat voor astra jij heb.Opsturen naar ACTronics in almelo. Die kunnen hem reviseren.
P0110 is een fout op je temperatuursensor. Deze zit vaak in je luchtmassameter. P0100 is een fout op je luchtmassameter. Dit kan dus te maken hebben met de kapotte stekker waar je het over heb.
P0597 heeft te maken met de elektronische thermostaat. Vaak is dat een kwestie van vervangen.
P0135 heeft te maken met een kapotte voorverwarming van je lambdasonde. Dus lambdasonde vervangen.
Als ik jou was zou ik niet zo snel nieuwe bobines momteren. De foutcodes betekenen dat er is geconstateerd er een overslag is geweest, maar als ik zo de andere foutcodes zie, dan zal dit daarmee te maken hebben denk ik. Luchtmassa, temperatuursensor en lambdasonde zijn er allemaal om het mengsel te regelen. En geem goed mengsel is geen goede verbranding.29 december 2019 om 22:14 In reactie op: Even voorstellen en tegelijk vraagje ivm boordcomputer #18370766De weerstand van het stadslichtje zal wel te hoog zijn. Als de lampjes ouder worden, wordt vaak de weerstand hoger en dan wordt dan door de canbus gezien als een kapot lampje. Zet er maar eens een nieuwe in. Dan weet ik zeker dat de melding wegblijft. Let wel op. Stadslicht links kan zowel voor als achter betekenen
19 december 2019 om 21:17 In reactie op: Diverse Astra-opstartvraagjes van een recente instapper #18370588Om de thermostaat te vervangen hoeft niet je distributie riem eraf. Je waterpomp zit op je distributieriem. Je thermostaat zit in het thermostaat huis welke aan de linkerkant van het blok te vinden is. Boven je versnellingsbak dus.
Het lampje dat er een deur open staat blijft branden. Dr schakelaars in de sloten zijn allemaal goed. Die hem ik doorgemeten met een millimeter. Deuren gaan wel allemaal goed open en opslot.
Ik zou denken dat de thermostaat niet helemaal open gaat, waardoor er niet genoeg gekoeld kan worden bij een hogere snelheid. Dan loopt de druk te hoog op en verdwijnt door de overloop je koelvloeistof naar buiten.
Wij gebruiken ook vaak 10W60 voor auto’s die olie gebruiken. Voornamelijk bij de 1.6THP blokken van PSA en TFSI blokken van Volkswagen. Het olieverbruik wordt er echt stukken minder van. Het is alleen wel belangrijk dat er niet alleen kleine stukjes gereden worden. Omdat het vrij dikke olie is, is het belangrijk dat de olie goed warm wordt. Anders gaat dit op den duur ten koste van de smering van je lagers
De waterlekkage in het linkje wat je stuurde gaat het over de plaat achter je pedalen. Dan zou de vloermat linksvoor dus nat worden. Als rechtsvoor nat wordt zijn het waarschijnlijk je dakrubbers of er kont water binnen via je kachel. Dit kun je controleren door iemand met de tuinslang de auto nat te laten maken en dan zelf binnen in te zitten om te kijken waar t water binnen komt.
Ik laat mn dynamos altijd reviseren. Dan wordt hij voorzien van nieuwe lagers, kapotte en slechte diodes worden vervangen, koolborstels gereinigd en alles wat slecht is, wordt vervangen. Beetje afhankelijk van de auto, maar kost vaak 90 euro in de btw. Reken dan 1.5 tot 2 uur(max) voor het demonteren en monteren en je zit op ongeveer 190 ex btw incl revisie.
Maar laat eerst maar eens een goede diagnose stellen.Zal inderdaad de sensor zelf zijn. De sensor is volgensmij niet los te krijgen, dus nieuw expansievat bestellen met sensor. Het vervangen is niet zo lastig. 1 clipje losmaken, dan kun je hem naar zo ertussenuit frummelen. Alleen even een opvangbak plaatsen onder de auto om de koelvloeistof op te vangen die eruit loopt met het losmaken van de slangen.
Mijn opa heeft dat in zijn meriva ook. Is wel een oudere tellerklok. Maar de tekens zijn altijd te zien. Ook als er niemand op de achterbank zit. En dat is al sinds de aflevering, dus ga ervan uit dar het zo hoort.
Dan zal het systeem wel lek zijn, of je auto moet het verbruiken. Systeem even onder druk (laten) zetten en je hebt het lek zo gevonden.
4 november 2019 om 08:46 In reactie op: ASTRA F 1993 C16nz E2 onregelmatig lopen en slaat dood bij vol gas geven #18369668Als je de stekker van je luchtmassameter eraf haal. Looot hij dan wel goed?
Goedeavond
Dit probleem kan van alles zijn. Te weinig koelvloeistof. Een thermostaat die niet helemaal meer opengaat, of misschien helemaal niet meer. Een verstopte radiateur. Wat veel mensen tegenwoordig vergeten is dat niet alles uit te lezen is. Beste is alles een voor een na te lopen en te controleren. Dan moet het probleem vanzelf boven komen.Met vriendelijke groet,
MichaelDat kan echt overal zitten. Beste is om een ampere meter er tussen te hangen en dan 1 voor 1 zekeringen eruit trekken. Of heb je misschien laatst iets ingebouwd van een parrot of radio ofzo?
Ho, sorry. Dubbel post.
-
AuteurBerichten