Astra 2004 alternator stuk?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra 2004 alternator stuk?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370288
    astra2004
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 December 2019

      Vorige week viel ik stil met de Astra, garage vertelde mij alternator stuk, batterij vervangen prijskaartje 1050€..

      Ik viel even achterover?

      Na wat rondvraag hoor ik van de meeste prijs rond 500€.

      Ma mijn vraag is vooral, mijn auto start weer gewoon, heb er niet meer mee durven rijden dus staat al weekje stil.. is het dan echt de alternator en batterij?

      Merkte totaal niks aan de wagen ervoor van de typische kenmerken, minder licht of radio die af en toe moeilijk doet

      Branden geen enkele lampjes in dashboard buiten de handrem en gordellampje… Heb me al te vaak laten aftroggelen dus beter even rondvraag doen ?

       

       

       

      #18370307
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Je kan op de sites van Mister Auto en Autodoc kijken wat een dynamo en accu voor jouw auto kosten.

        Dan moet je daarbij nog de montage kosten rekenen.

        Is de auto al uitgelezen en zo ja wat waren de foutcodes?

        #18370350
        MGen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 September 2015

          Ik laat mn dynamos altijd reviseren. Dan wordt hij voorzien van nieuwe lagers, kapotte en slechte diodes worden vervangen, koolborstels gereinigd en alles wat slecht is, wordt vervangen. Beetje afhankelijk van de auto, maar kost vaak 90 euro in de btw. Reken dan 1.5 tot 2 uur(max) voor het demonteren en monteren en je zit op ongeveer 190 ex btw incl revisie.
          Maar laat eerst maar eens een goede diagnose stellen.

          #18370356
          opel-mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2011

            van tevoren vragen, ik weet niet wat voor garage het is maar dynamo is ongeveer 300 euro en accu tussen de 100 en 150 euro, een klein beetje erbij voor montage en dan lijkt dat ze met een dubbele pen de rekening hebben geschreven en je waarschijnlijk voor ongeveer 500 euro getild bent.

            #18370384
            astra2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 December 2019

              Dus ik ben uiteindelijk nog bij 2 andere garagisten geweest, deze hebben beide test gedaan waaruit bleek dat de alternator niet kapot is en de batterij nog helemaal prima ?

              Vind het toch vreemd dat ik dan in pan ben gevallen, auto rijd weer perfect nu

               

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.