water insijpelen bij Astra TWINTOP ENJOY 2006

Forumindex Forums Modellen Astra water insijpelen bij Astra TWINTOP ENJOY 2006

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18369797
    Pascal Itg
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 November 2019

      :help: ik ondervind dit probleem  vooral aan de passagier kant rechts vooraan dus. https://opel-forum.nl/forums/topic/tigra-twintop-water-lekkage-binnen/   met Opel astra twintop enjoy 2006 maar ik kan de locatie van het vernoemde defecte onderdeel niet thuisbrengen kan iemand mij aub nader toelichten probleem

      #18370236
      Nutthead
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 June 2015

        Waarschijnlijk komt dit door het rubber aan de zijkant van het tweede dakdeel.

        Met veel regen of carwash komt daar water binnen… Ik zoek ook nog naar een oplossing.

        #18370351
        MGen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 September 2015

          De waterlekkage in het linkje wat je stuurde gaat het over de plaat achter je pedalen. Dan zou de vloermat linksvoor dus nat worden. Als rechtsvoor nat wordt zijn het waarschijnlijk je dakrubbers of er kont water binnen via je kachel. Dit kun je controleren door iemand met de tuinslang de auto nat te laten maken en dan zelf binnen in te zitten om te kijken waar t water binnen komt.

          #18370364
          Pascal Itg
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 November 2019

            Bedankt voor de toelichtingen en tips ik kan hier vast mee aan de sla.
            Het probleem doet zich eerder rechts vooraan voor maar ook is het kofferdeksel inwendig (dus de binnenkant) na een regenbui compleet nat.
            Ik neem aan dat bij deze types cabrio met hard-top de rubbers inderdaad verduren na een 10 tal jaren.
            Toen ik de wagen kocht 3 jaar terug vond ik het vreemd dat op de motorkap geen extra isolatie zat dus bloot metaal,ik vraag mij af of dat normaal is andere wagens hebben steeds isolatiemateriaal voor geluidsdemping neem ik aan.

            #18374936
            Nutthead
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 June 2015

              Nee hoor, de motorkap is goed zo. Heeft die van mij ook niet

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.