motorolie

Forumindex Forums Modellen Astra motorolie

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370346
    pattimura
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 December 2016

      Hallo allemaal, mijn opel astra GCC  had voorheen 10 w 40 gebruikt, maar moest ik  vaak  opnieuw olie indoen, nu heeft iemand mijn auto een kleine beurt gegeven, en die had 10w60 erin gezet, die is beter zegt hij,  toen ik dit had gebruikt hoef ik niet  vaak olie erin te doen, maar later ben ik de winkel ingegaan om dit  te kopen, de  verkopers raden mij af om 10w 60 te kopen voor mijn auto, ze zeiden dat het meer voor auto-s met zware motoren geschikt zijn, wie heeft nou gelijk of weet wat voor mijn auto de beste is. :help:

      alvast bedankt

      #18370353
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Als je veel korte afstanden rijd zou ik het niet aanraden. Maar in princiepe zal een astra G geen probleem krijgen door gebruik van dikkere olie zoals 10W60.

        Wel altijd tijdig verversen en volsyntetische olie gebruiken.

        #18370374
        MGen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 September 2015

          Wij gebruiken ook vaak 10W60 voor auto’s die olie gebruiken. Voornamelijk bij de 1.6THP blokken van PSA en TFSI blokken van Volkswagen. Het olieverbruik wordt er echt stukken minder van. Het is alleen wel belangrijk dat er niet alleen kleine stukjes gereden worden. Omdat het vrij dikke olie is, is het belangrijk dat de olie goed warm wordt. Anders gaat dit op den duur ten koste van de smering van je lagers

          #18370376
          pattimura
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 December 2016

            Jullie bedankt voor de reactie, ja , ik rij meer korte afstanden dan lange, dus dan wordt het  geen 10w 60 :good:

            #18370417
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Ik gok dat je een 1.6 16v moter (type x16xel) erin hebt zitten?

              Dan moet je het probleem bij de bron aanpakken en dat is een revisie (nieuwe zuigerveren en cilinderwanden honen etc.).

              Het gebruik van 10w60 zou ik niet doen in dit type motor, 10w40 overigens ook niet, persoonlijk zou ik er 5w40 vol syntheet in doen.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.