Even voorstellen en tegelijk vraagje ivm boordcomputer

Forumindex Forums Modellen Astra Even voorstellen en tegelijk vraagje ivm boordcomputer

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370706
    yves111
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 December 2019

      Hey forumleden
      Sinds vorige week bezitter van een Astra J 1.3TDI
      Vorige week tweedehands gekocht van een particulier persoon.

      Nu na even testen kom ik volgende problemen tegen
      1) Op de boordcomputer komt bij het starten de melding “dringend service nodig” en ook linker stadslicht kapot”
      Nu heb ik mijn lichten bekeken en deze werken allemaal. En voor de andere waarschuwing zei de verkoper me dat die waarschuwing was omdat er een onderhoud moet gebeuren. Nu heb ik even rondgesurft hier op de site en lijkt die waarschuwing “dringend service nodig” niet te duiden op onderhoud maar op een probleem. Ik heb de wagen ook al eens zelf uitgelezen maar vind geen fout. Dus denk ik dat deze waarschuwing komt door de ander foutmelding “linker stadslicht defect” Aangezien er geen licht defect is zou ik deze foutmeldigen graag restten.
      Maar hoe doe ik dat?

      2) De boordcomputer geeft enkel 2 dagtellers en de snelheid aan.
      Normaal zou dat meer moeten zijn. Nu heb ik hier ook gelezen dat er personen zijn die hierin kunnen aanpassingen doen zodat mijn boordcomputer meer info geeft.
      Zijn er zo misschien personen die dat kunnen niet te ver van Brasschaat (Belgie) en dit willen doen voor mij (tegen vergoeding)

       

      Voor de rest rijd de auto perfect en ben ik er heel blij mee

      Alvast bedankt voor jullie antwoorden

      #18370715
      yves111
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 December 2019

        Vandaag ook nog eens op foutcodes getest Er werd weer geen foutcode gevonden, maar ik heb dan toch op foutcodes wissen gedrukt en raar maar waar, ik had geen meldingen meer
        Tot ik vanmiddag na ongeveer 100km terug de foutcode kreeg van “linker stadslicht defect”. en deze komt af en toe terug te voorschijn.
        De foutcode “dringend service nodig” is tot nu toe nog niet terug verschenen.
        Nog eens de lichten nagekeken maat ze blijken allemaal te werken (zelfs als ik er wat op “klop”)
        Raar :wacko: :wacko:

        #18370765
        yves111
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 December 2019

          Niemand???

           

          :-(   :-(     :help:

          #18370766
          MGen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 September 2015

            De weerstand van het stadslichtje zal wel te hoog zijn. Als de lampjes ouder worden, wordt vaak de weerstand hoger en dan wordt dan door de canbus gezien als een kapot lampje. Zet er maar eens een nieuwe in. Dan weet ik zeker dat de melding wegblijft. Let wel op. Stadslicht links kan zowel voor als achter betekenen

            #18370773
            yves111
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 December 2019

              Top, bedankt.
              Dat kan ik al eens proberen :dank-u:

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.