Diverse foutcodes

Forumindex Forums Modellen Astra Diverse foutcodes

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18371757
    van Maanen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 August 2019

      Goedeavond,

      Sinds vanmiddag (20-01) heb ik bij het acceleren op voornamelijk snelweg dat de auto stottert tussen 3200 en 3500 toeren, welke versnelling maakt niet uit.

      Op de terug weg vlakbij huis ging het motorlampje branden. Naar de garage gereden en daar laten uitlezen. hier kwamen diverse foutcodes uit en van sommige heb ik wel een idee.

      Het gaat om de volgende codes zoals opgeschreven door de dealer.

      P0110 (14)

      P0100 (06)

      P0597

      P0135

      P0302

      P0303

      P0304

      Nu weet ik dat de laatste 3 misfire betekend in cilinder 2,3 en 4. Dus dit zal een nieuwe bobine worden.

      Maar wat moet ik denken van de overige codes, kom er zelf niet helemaal uit.

      ook is mij gemeld dat de stekker van de Lmm kapot en hier de codes eventueel uit zouden kunnen komen?

       

      Alvast bedankt.

      #18371815
      MGen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 September 2015

        P0110 is een fout op je temperatuursensor. Deze zit vaak in je luchtmassameter. P0100 is een fout op je luchtmassameter. Dit kan dus te maken hebben met de kapotte stekker waar je het over heb.
        P0597 heeft te maken met de elektronische thermostaat. Vaak is dat een kwestie van vervangen.
        P0135 heeft te maken met een kapotte voorverwarming van je lambdasonde. Dus lambdasonde vervangen.
        Als ik jou was zou ik niet zo snel nieuwe bobines momteren. De foutcodes betekenen dat er is geconstateerd er een overslag is geweest, maar als ik zo de andere foutcodes zie, dan zal dit daarmee te maken hebben denk ik. Luchtmassa, temperatuursensor en lambdasonde zijn er allemaal om het mengsel te regelen. En geem goed mengsel is geen goede verbranding.

        #18371816
        van Maanen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 August 2019

          Weet niet of het slim is geweest maar heb de stekker van de 1e lambda sonde op de uitlaat wel los gehad toen de motor draaide, in de hoop dat ie iets anders zou reageren dus kan hier dan de fout in hebben gezeten m.b.t. de foutcode lambda?

          Nieuwe lmm is onderweg, dus hopelijk lost dit een hoop op. Dit is de schade m.b.t. de stekker20200121_10283520200121_102819

          #18371835
          van Maanen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 August 2019

            Inmiddels de lambda sensor vervangen. Nu nog de foutcodes wissen want het lampje blijft branden. Klopt het dat dit alleen met opcom kan of is er ook een makkelijker manier.

            Wil eerst dit even bekijken voor ik meer (en misschien onnodig) ga vervangen.

            #18371932
            van Maanen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 August 2019

              foutcodes gewist. Dus nu maar is even afwachten welke er nu nog omhoog komen.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.