Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
28 augustus 2023 om 21:41 In reactie op: Koppelomvormer opel rekord 1.9n reageer laat met veel te hoog toerental #18544765
Beste Cees,
Dat is wel een gek verhaal.
Gaan de twee olie leidingen van de automaat wel naar de radiateur welke het koelwater van de motor koel?
Naast de peilstok van de automaat loopt een metalen leiding, waar is deze op aangesloten?
zijn de massa punten van de ontsteking en tussen motor en auto goed, en auto accu min pool?
CO laten afstellen kan nooit kwaad, te veel lucht kan idd ook voor onregelmatig stationair toerental zorgen.
Klopt
Dan zou je de drie grote stekkers die in het kabelboom van de Senator B zitten kunnen gebruiken voor het aansturen van het LCD dashboard
http://www.senator-monza.de/?z0DRJRUTmMTM9QUSNNVTmUzN9QUSF10UmUjM8lTM9EkUBBVT
Ben niet helemaal tijd in een Senator B. Maar volgens mij werkt het analoge dashboard ook met een pulsgever.
Bij mijn weten is het enkel dashboard wisselen en klaar.
Mocht ik ongelijk hebben, hou er dan rekening mee dat een Senator B op een 8 pulsgever functioneert.
Is de 1990 een originele Nederlander? Als het een Duitse import is dan heb je Motronic en sowieso een 8 pulsgever op de bak geschroefd.
Lekker bezig (Y)
brandstoffilter goed gemonteerd?
staat een pijl op welke de doorvoer richting aan geeft als het goed is
Blijft de gaskabel niet hangen?
Nou, aller eerst succes.
punt 1: omdat je een andere carburateur hebt gemonteerd dien je het LPG opnieuw af te stellen. Dit lied ik altijd bij een LPG inbouw station doen.
punt 2: wanneer zijn de bougies vervangen? Ik kan uit ervaring mede delen dat ik ooit te lang met de zelfde bougies heb gereden, dit zorgde er voor dat de motor niet op toeren wou komen.
Punt 3: zou je eens een foto willen posten van het LPG inlaatstuk? Ik heb vroeger op aanraden van het LPG inbouwstation een LPG inlaatstuk gemonteerd tussen de carburateur en het luchtfilter huis.
punt 4: nooit een carburateur op de kop leggen. Dit kan er voor zorgen dat de vlotternaald blijft hangen. wat er voor zorgt dat de benzine niet wordt afgesloten en de motor verzuipt.
Zo, leuk project :praying: :praying: :praying:
Met betrekking tot het kaal maken lijkt mij stralen het mooiste en snelste, houdt er wel rekening mee dat al het straal grit/zand ook bij lastig te komen plekken verwijderd dient te worden.
Zand houdt vocht beter vast dan staal en zorgt ervoor dat roest vroegtijdig weer terug komt.
Top, fijn om te horen.
Al vorens met een bus WD-40 in de weer doet ook wonderen.
Schuur daarvoor de afdichtrubber ook maar stuk zodat je de WD-40 ook bij de zuiger en de boring (remklauw) krijgt.
Deze dus. TH180 vacium pot.
Klinkt inderdaad dat het motorvacium niet bij de bak komt.
Ben de naam even kwijt maar de het apparaat waar het motorvacium de automaat in gaat wil wel eens falen. Lijkt enig sinds op een brandstofdruk regelaar bij een injectie motor.
Denk dat die aan vervangen toe is.
Tot het opgelost is kan je ook de shifter (keuze pook/hendel) in de auto gebruiken om de automaat te laten schakelen.
De plaat zorgt er voor dat de motor niet wordt uitgeblazen door de rijwind. (zou vast een betere benaming voor zijn.)
Heb een zonder gril gereden, wat resulteerde in niet op toeren kunnen komen, en bij te hard rijden uitval van de motor.
Dit was wel met een origineel inlaat traject. (dus niet met een open lucht filter.)
Het gaat om de grote ronde stekker die bij je ECU aansluiting van de motor kabel boom zit.
Als je uitleesstekker nog aan de kabelboom hebt kan je de informatie op de onderstaande website gebruiken:
Poeh, ik denk iets met de choke/carburateur.
Ah bekent probleem.
Ik heb precies het zelfde. Als ik de benzine op heb.
Het enig wat helpt is de LPG slang tussen de verdamper en het mengstuk zo kort mogenlijk te maken.
Ik heb bij de LPG inbouw gekozen om de verdamper zo dicht mogenlijk bij het mengstuk te zetten, dit resulteerde wel dat de inhoud van het koelsysteem iets langer werdt. Dit door het gebruik van langer koelslangen.
Waarom werkt het benzine systeem niet?
Mooi
-
AuteurBerichten