Digidash in Opel Senator B 1990 inbouwen

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Digidash in Opel Senator B 1990 inbouwen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18411803
    Scharff
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 January 2014

      Goedemiddag allen,

      Ik heb een Senator B uit 1990, nu werkt de analoge teller kast niet optimaal meer en ik heb altijd al een zwak gehad voor de digidash in de Senator. Nu is mijn vraag. Is het ombouwen van een analoge naar digitale dashboard plug and play of komt er meer om de hoek kijken? zeg maar pulsgever in automaat, kabelboom veranderen etc. Ik hoor het graag!

      Gr. Maarten

      #18411806
      kywieman
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 February 2009

        http://www.senator-monza.de/?z0DRJRUTmMTM9QUSNNVTmUzN9QUSF10UmUjM8lTM9EkUBBVT

         

        Ben niet helemaal tijd in een Senator B. Maar volgens mij werkt het analoge dashboard ook met een pulsgever.

        Bij mijn weten is het enkel dashboard wisselen en klaar.

        Mocht ik ongelijk hebben, hou er dan rekening mee dat een Senator B op een 8 pulsgever functioneert.

        Is de 1990 een originele Nederlander? Als het een Duitse import is dan heb je Motronic en sowieso een 8 pulsgever op de bak geschroefd.

        #18411809
        Scharff
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 January 2014

          Hij werkt inderdaad met een pulsgever, er zit geen kabel meer achter op het analoge dashboard. Het is een geïmporteerde auto uit Duitsland inderdaad.

          #18411816
          kywieman
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 February 2009

            Dan zou je de drie grote stekkers die in het kabelboom van de Senator B zitten kunnen gebruiken voor het aansturen van het LCD dashboard

            #18411882
            Scharff
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 January 2014

              Oke, bedankt voor je reactie. Die zouden standaard in een Senator kabelboom moeten zitten?

              #18412080
              kywieman
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 February 2009

                Klopt

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.