Rekord C automaat schakelt slecht

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Rekord C automaat schakelt slecht

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370786

    klaver4
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 1
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 December 2019

    hallo iedereen,

    Ik heb een opel rekord C uit 1971 met een 2.0s blok en een drie-traps automatenbak.

    IMG_20190421_133507_resized_20191230_123159458[1677]

    nu heb ik de carburateur vervangen door dubbele throttle-bodies, hij rijdt op LPG dus

    er gasmengstukken voor de bodies.

    Sinds dat ze erop zitten wil de automaten niet met schakelen als je normaal met je voet

    op het gaspedaal aan het rijden ben. Wanneer je naar de 3000 toeren gaat en je laat het

    pedaal even los schakelt ie na een seconde wel over. Voor het vacuüm heb ik een rails

    gemaakt op de injector gaten en de meter geeft ook goed vacuüm aan. Olie is al eens vervangen en op peil.

    Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? :help:

    #18370807

    kywieman
    Participant
    • Topics 63
    • Reacties 581
    • Offline
    • Lid sinds:
      20 February 2009

    Klinkt inderdaad dat het motorvacium niet bij de bak komt.

    Ben de naam even kwijt maar de het apparaat waar het motorvacium de automaat in gaat wil wel eens falen. Lijkt enig sinds op een brandstofdruk regelaar bij een injectie motor.

    Denk dat die aan vervangen toe is.

     

    Tot het opgelost is kan je ook de shifter (keuze pook/hendel) in de auto gebruiken om de automaat te laten schakelen.

    #18370808

    kywieman
    Participant
    • Topics 63
    • Reacties 581
    • Offline
    • Lid sinds:
      20 February 2009

     

    Deze dus. TH180 vacium pot.

     

     

    #18370926

    klaver4
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 1
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 December 2019

    Bedankt voor je reactie, ik zal er naar kijken.

    Zo’n keuze hendel heb ik niet, alleen p, d, r, h en s

    #18371578

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6934
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    h is 2 s is 1  dan schakel je even handmatig.

    ondanks dat je meter wel vacuumdruk aangeeft.. is je leiding niet losgekomen van de vacuum modulator achterop de automaatbak?
    bijrijder zijde even opkrikken en vergeet niet een lampje mee te nemen :D

    knappe kar trouwens !  geweldig model !

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.