Opel Rekord A (1965) Start opknappen

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Opel Rekord A (1965) Start opknappen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

Bas777
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 0

Hallo allemaal,

Ik ben Bas en Zeijl en heb een half jaar geleden een Opel Rekord gekocht. Dit barrel heeft veel stil gestaan en beschikt nog over zijn originele kleur. Ik heb in de schuur van mijn vader een werktafel gemaakt en een twee kolom-hefbrug laten plaatsen. Nu kan het project beginnen! Ik heb vroeger wel aan brommers gesleuteld maar nog niet aan auto’s. Nu vroeg ik me af, waar je het beste kan beginnen met opkappen.

Hoofd Gebreken auto:                                                                                                                                                                                                                                        Gehele remsysteem, Banden, uitlaat en veel roest aan de onderkant en dorpels van de auto.

Mijn visie:                                                                                                                                                                                                                                                                        Dit jaar rijdend maken, waarbij de remmen en verlichting werken. Dus de dingen die noodzakelijk zijn om de auto gekeurd te krijgen. Daarnaast de onderkant en andere delen van de auto schuren/schoonmaken en in een goedje zetten voor roestpreventie. Daarbij zal ik ook het één en ander gaan lassen.

Mijn plan was om te beginnen met aan de onderkant van de auto het roest weg te halen. Nu vroeg ik me af, is dit handig om dit met een zandstraalketel of  staalborstel op een slijpschijf te doen?  Met een zandstraalketel kan je wel bij elk plekje dacht ik, maar weet niet wat gebruikelijk en handig is.

Ik graag horen wat jullie erover denken, alvast bedanktDSC_0002DSC_0001DSC_0003DSC_0004DSC_0006DSC_0007DSC_0008DSC_0009DSC_0010 - kopie DSC_0011

peter777
    Participant
    • Topics 93
    • Reacties 726

Mwa, zo’n barrel is het toch ook weer niet. Is inmiddels 55 jaar oud dus dan mag het ook wel een roestrandje hebben.

Toevallig vorig jaar met zo’n apparaat bezig geweest, en een paar tips:

1. regel ergens schijfremmen en klauwen, die voorste trommels zijn een dramma om af te stellen

2. blokje uit elkaar halen en alles bij langs gaan. Pakkingsetjes zijn wel bij opel classic parts te krijgen, regel ook gelijk een revisieset voor de brandstofpomp.

3. Bestel ook gelijk alle nylon bussen van de stuurversnellingkogels, met name die bij de bak zelf. Als die met een rubber slang oid is opgepiept schiet ie er gegarandeerd weer uit en dan sta je stil.

4. werkplaatshandboek regelen, ik heb er veel aan gehad iig

5. check je benzinetank op rotterij. Ik heb he kunnen fixen met tin en veel geduld. TANK VULLEN MET WATER, LEEGGOOIEN EN PAAR DAGEN LATEN LUCHTEN!!!

Het is geen bijzonder moeilijke auto, maar wil je het goed doen dan ben je wel even bezig.

Wat voor uitvoering is het? 1500 of 1700 en 3 of 4 bak?

En het is zeker de moeite waard! Snel is het niet, maar het is supergaaf om in zo’n opel rond te hobbelen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.