opel rekord E 1.9 bwj 1980 stationair probleem

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD opel rekord E 1.9 bwj 1980 stationair probleem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18418861
    maeserik1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 May 2015

      Mijn rekord loopt zeer onregelmatig stationair, soms slaat hij blijkbaar over, ik heb al contacten, verdelerkap, condensator, kabels en bougies vervangen.

      Heb al eens een per een een bougiekabel losgekoppeld en steeds zelfde probleem.  Carburator is ultrasoon gereinigd .

      Motor start altijd onmiddelijk, ook koud en buiten de schokken op het lage toerental rijdt de auto ( automaat) zeer goed.

      benzinepomp is ook vervangen, wegens een benzinelekje

      heeft er iemand een tip ?

      2.12.0.0
      #18418927
      jethro
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2008

        Om welke 1.9 gaat het, is het de 1.9 N, 1.9 S, of de 1.9 SH?

        De kleppen al eens gesteld van de 1.9 N en of 1.9 S?

        De 1.9 SH heeft hydraulische stoters.

        Je zou ook een compressietest kunnen doen, weet je ook meer.

        En wat is de kleur van de bougies?

        De benzinetank al eens gereinigd?

        #18419054
        maeserik1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 May 2015

          Benzine tank is gespoeld engereinigd  ( oude benzine was een echte stank ), alle rubberslangetjes zijn vervangen en er is een filter voor de brandstofpomp en voorlopig eentje bij de ingang van de carburator.  Dit filtertje wil ik later verwijderen omdat op deze leiding druk staat en een kunstoffilter in de omgeving van de warme uitlaat vind ik te  gevaarlijk.

          Kleppen zijn gesteld, je hoort ze zachtjes tikken, het is een 1.9N  bougies zijn licht grijs.  Ik kan eventueel de carburator nog eens openen en zien of er geen bezinksel in de vlotterkamer is.  Ontsteking staat netjes op tijd, bij gasgeven zie ik de vacuum timing op de stroomverdeler verschuiven.

          De auto presteert goed, zalig om mee te rijden alleen de schokken bij nullast vind ik niet netjes. Ik heb al één voor één de bougie per cylinder afgekoppeld en schokken blijft. Dus denk ik dat mechanisch alles in orde is.  Kan de CO regelschroef te scherp staan, mengsel te arm ?  Ik heb deze zo netjes mogelijk afgesteld voor de autokeuring.

          Bedankt voor suggesties !

          Erik

          2.12.0.0
          #18419191
          kywieman
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 February 2009

            zijn de massa punten van de ontsteking en tussen motor en auto goed, en auto accu min pool?

            CO laten afstellen kan nooit kwaad, te veel lucht kan idd ook voor onregelmatig stationair toerental zorgen.

            #18425470
            maeserik1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 May 2015

              Het probleempje is opgelost, ik heb uit een andere carburator de ralentiesproeier gewisseld, en wonder boven wonder de motor draait nu als een naaimachientje.  De gereviseerde carburator die ik op de 19N motor geplaatst had had mogelijk een kleinere sproeier, ik denk dat deze carburator afkomstig was van een kadett C, die ik vroeger gehad heb. De rekord loopt nu perfect, start goed en accelereert perfect.  Op ralenti kan ik een beker met water op de luchtfilter plaatsen, en deze beweegt bijna niet. :happy02:

              2.12.0.0
            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.