opel rekord E 1.9 bwj 1980 stationair probleem

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD opel rekord E 1.9 bwj 1980 stationair probleem

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18418861
    maeserik1
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 1
    Lid sinds:
    28 May 2015

    Mijn rekord loopt zeer onregelmatig stationair, soms slaat hij blijkbaar over, ik heb al contacten, verdelerkap, condensator, kabels en bougies vervangen.

    Heb al eens een per een een bougiekabel losgekoppeld en steeds zelfde probleem.  Carburator is ultrasoon gereinigd .

    Motor start altijd onmiddelijk, ook koud en buiten de schokken op het lage toerental rijdt de auto ( automaat) zeer goed.

    benzinepomp is ook vervangen, wegens een benzinelekje

    heeft er iemand een tip ?

    2.12.0.0
    #18418927
    jethro
    Bijdrager
    • Topics 27
    • Reacties 2113
    Lid sinds:
    3 February 2008

    Om welke 1.9 gaat het, is het de 1.9 N, 1.9 S, of de 1.9 SH?

    De kleppen al eens gesteld van de 1.9 N en of 1.9 S?

    De 1.9 SH heeft hydraulische stoters.

    Je zou ook een compressietest kunnen doen, weet je ook meer.

    En wat is de kleur van de bougies?

    De benzinetank al eens gereinigd?

    #18419054
    maeserik1
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 1
    Lid sinds:
    28 May 2015

    Benzine tank is gespoeld engereinigd  ( oude benzine was een echte stank ), alle rubberslangetjes zijn vervangen en er is een filter voor de brandstofpomp en voorlopig eentje bij de ingang van de carburator.  Dit filtertje wil ik later verwijderen omdat op deze leiding druk staat en een kunstoffilter in de omgeving van de warme uitlaat vind ik te  gevaarlijk.

    Kleppen zijn gesteld, je hoort ze zachtjes tikken, het is een 1.9N  bougies zijn licht grijs.  Ik kan eventueel de carburator nog eens openen en zien of er geen bezinksel in de vlotterkamer is.  Ontsteking staat netjes op tijd, bij gasgeven zie ik de vacuum timing op de stroomverdeler verschuiven.

    De auto presteert goed, zalig om mee te rijden alleen de schokken bij nullast vind ik niet netjes. Ik heb al één voor één de bougie per cylinder afgekoppeld en schokken blijft. Dus denk ik dat mechanisch alles in orde is.  Kan de CO regelschroef te scherp staan, mengsel te arm ?  Ik heb deze zo netjes mogelijk afgesteld voor de autokeuring.

    Bedankt voor suggesties !

    Erik

    2.12.0.0
    #18419191
    kywieman
    Bijdrager
    • Topics 63
    • Reacties 596
    Lid sinds:
    20 February 2009

    zijn de massa punten van de ontsteking en tussen motor en auto goed, en auto accu min pool?

    CO laten afstellen kan nooit kwaad, te veel lucht kan idd ook voor onregelmatig stationair toerental zorgen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.