C30SE 24V in monza bouwen

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD C30SE 24V in monza bouwen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238558

    peter777
    Participant
    • Topics 93
    • Reacties 721
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 January 2011

    Omdat het projectje van de C30NE is afgerond (naja, kleine dingen nog) wil ik voor mijzelf eigenlijk wel wat moois bouwen.

    Zodra de centjes binnen zijn wil ik op zoek naar een A1/A1,5 en daar een C30SE inleggen. Nu heb ik heel wat zaken geleerd van de C30NE inbouw, maar op electronica vlak was dit vrij “eenvoudig” aangezien het oude injectie systeem kon worden gebruikt. En het omzetten van multiriem naar v-snaar was even wat werk maar ook goed te doen.

    De vraag:

    Het “makkelijkste” lijkt mij een B-senator leeg te trekken (blok, bak, kabelboom, en het gave digidash :P) en alles aan te sluiten zoals het ook in de B sennie zat.

    Wat is er wezenlijk verschillend bij het inbouwen van een C30SE tov C30NE?

    #17889102

    GSE
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 2362
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 August 2006

    Niet veel:
    Bijna alles is plug and play:
    Stabistang moet iets zakken ivm verwisselen oliefilter..

    Je kunt het beste een oliekoeler plaatsen voor je motor,bij een 24V werkt de oliekoeler wel fatsoenlijk ipv klote zoals bij de 30E,s..

    Dynamo is een probleem,deze komt tegen de chassie balk,of je slaat een deuk in de balk,of je verzet um naar de andere kant (tekening van de steun vind je op Monza/Sernator.de)

    Vacuum doos voor het Dual ram doosje moet je ff plaatsen en aansluiten.

    Uitlaten moet je ff omlassen.

    Gaskabel en stuurbekrachtegings leidingen enz past gewoon,enkel luchtweger moet je ff de gaten wat veranderen (C30NE is hetzelfde)

    Motorsteunen enz past gewoon 1 op 1…

    Als je een Monza Senator bak neemt kom je niet zoveel problemen tegen:
    de 4-gang automaat van een Monza past 1:1 achter een 24V als je de starterkrans van de 24 neemt en om de Getrag bakken te gebruiken heb je een ander vliegwiel nodig,Ronald Bolz in Duitsland levert die tegen scherpe prijzen.

    Electronic is hetzelfde als van een C30NE als je Motronic 1.5 hebt,digidashbord van een Sennie B in een Monza zetten is vrij zinloos omdat dat van een A2 ook in een A 1,5 past,en dan de juiste tank inhoud aangeeft ipv dat van een Sennie B wat A niet past kwa maten B na mijn idee niet mooier is..

    #17889101

    kywieman
    Participant
    • Topics 63
    • Reacties 537
    • Offline
    • Lid sinds:
      20 February 2009

    Ik heb van Rob (opel4ever) begrepen dat je beter voorpoten van een Monza a2 kan gebruiken.
    En volgens mij past het dashboard van een Senator B niet in een Monza A.

    #18363508

    schampert
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 5
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 November 2018

    Ik ga ook een c30se met r25 in mijn monza a1 bouwen maar ik heb nog een 2.8 met carb, zit er nog verschil in tank tussen een carburateur en injectie of is alleen de pomp verschillend? ik heb wel gewoon een retourleiding aan mijn carburateur zitten. Echt een verschil kan ik nog niet vinden.

    #18363579

    GSE
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 2362
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 August 2006

    Tanks zijn idd verschillend bij de carby en injectie modellen,ook zitten normaal gesproken de brandstofleidingen anders bij eejn carby motor lopen deze aan de bestuurderskant de motor ruimte in en bij een injectie model komen deze de motorruimte aan de bijrijders kant ergens in de buurt van de veerpoot min of meer..Maar das geen probleem,die kunsttof leidingen van een carby model kun je ook goed gebruiken als aan en afvoer teminste ik heb het al 10 jaar zo en dit werkt nog altijd prima want der komt maar max 3 bar druk op want vrij weinig is..

    #18364269

    Massa Wietjen
    Participant
    • Topics 5
    • Reacties 45
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 October 2011

    Senator A2 cosmetische aandacht en motor upgrade

    24V in mijn Monza bouwen. Massa Wietjen.

     

    Is een mooi en prima uit te voeren project.

    Monza A1
    Senator A2
    Vectra C
    Tigra A

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.