Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Forum hier is idd veel rustiger dan vroeger, ik kijk er elke paar maanden een keer na. Jouw project blijft leuk om de updates van te volgen!
Tot nu start hij nog steeds goed op LPG. Ben wel bang dat het eerdere probleem weer een keer terugkomt aangezien ik niets heb vervangen/afgesteld om de benzine injectie weer goed te krijgen. De temperatuursensor van de injectie zou inderdaad een oorzaak kunnen zijn. Ik bestel vast een nieuwe voor de zekerheid. Bedankt voor de tip!
Bedankt voor de tip, ik zal daar naar gaan kijken, dat heb ik ook nog niet gechecked. Pakking heb ik nog 2 stuks van liggen, dus ben voorzien
handig is dat.. iets wat niet goed zit, gewoon laten zitten, totdat het probleem groter wordt. vaak gaat er meer stuk als nodig zou zijn geweest.
Helemaal mee eens, het probleem is dat ik het probleem niet kon vinden. Steeds als ik ging zoeken liep de benzine injectie of helemaal niet of ineens weer perfect. Hij start/loopt nu al de hele week perfect op benzine.
maar we gaan er gemakshalve vanuit dat de verdamper goed is.
lpg vraagt om een vroeger ontstekingstijdstip als benzine.
aangezien het een lpg auto betreft is aan te raden dit ontstekingsmoment aan te houden.
het benzine systeem is dan maar bijzaak, en als de wagen daar wat minder mooi op loopt, het zei dan zo.Onsteking staat idd wat vroeger voor de lpg.
lpg is tevens extreem gevoelig voor valse lucht, controle daarvan is dan ook raadzaam, neem een busje remreiniger bij draaiende motor, en spuit
links en rechts wat remreiniger en luister hoe de motor reageert, beter trouwens dat de motor niet reageert, dan is het allemaal dicht.Dit heb ik inderdaad al getest en nergens valse lucht gevonden.
gasklep staat iets geopend? ivm stationair lpg, en makkelijker aanpakken.
Inderdaad iets geopend.
bougies en bougie kabels zijn goed? voor lpg net wat belangrijker als benzine, maar ze dienen altijd goed te wezen uiteraard.
Bougies en kabels zijn vervangen in de lente, heb ik nu ca 5000 km mee gereden.
brandstofpomp loopt altijd?
injectoren worden aangestuurd en verbroken door lpg installatie?
Brandstofpomp en injectoren staan allemaal uit op LPG
Soms start hij wel op benzine en loopt dan heel haperend / pruttelend en ik moet dan flink gassen om hem beter te laten lopen. Andere keren start hij helemaal niet op benzine. Injectiepomp draait en ontsteking moet ook goed zijn aangezien hij goed loopt op LPG. Ik dacht eerst dat mijn injectoren vies/verstopt waren, maar vandaag startte hij weer perfect op benzine en bleef perfect starten de hele dag. Ik heb nog geen idee wat er aan de hand is met de benzine injectie.
De verdamper is ca 5 jaar oud en heb ik ca 60000 km mee gereden, toen die nieuw was startte hij ook al niet goed op LPG, wat ik niet erg vond omdat ik toch altijd start op benzine.
Het makkelijkst is om de motronic uit te lezen dmv lampje of ledje. Op internet staan er genoeg tabellen met uitleg van de foutcodes. Ik heb hetzelfde probleem als jij gehad en was bij mij kapotte krukaspositiesensor. Als deze sensor geen signaal geeft aan de ecu dan vonken de bougies ook niet.
[quote quote=18365980]Arv wrote: Als ik het goed zie op de laatste foto heb je geen toplager in je krukas zitten waar de prise as van je getrag bak in komt. Deze moet er volgens mij altijd in als er geen automaat maar een handbak achter komt. Als je het lager niet hebt krijgt de prise as een zwaardere belasting te verwerken waardoor je bak sneller stuk zal gaan.
je ziet daar achter de koppelingsplaat wel een naaldlager zitten. is dat niet het lager dat je bedoeld?[/quote]
Als het lager er zit dan is dat degene die ik idd bedoelde, ik zie alleen geen lager op de foto zitten achter de koppelingsplaat.
Als ik het goed zie op de laatste foto heb je geen toplager in je krukas zitten waar de prise as van je getrag bak in komt. Deze moet er volgens mij altijd in als er geen automaat maar een handbak achter komt. Als je het lager niet hebt krijgt de prise as een zwaardere belasting te verwerken waardoor je bak sneller stuk zal gaan.
Passen er niet gewoon remklauwen en geventileerde schijven onder van een Rekord 2.2i? Deze had ik onder mijn oude B Kadett zitten en op mijn A Manta en remt supergoed. Mocht je interesse hebben, ik heb nog een wel setje klauwen liggen. Zijn zga roestvij, gekocht op een autosloperij in Spanje.
Een 18E blok is vergelijkbaar met de 18S motor, het is zelfs iets meer werk omdat je ook de injectie moet aansluiten. Ikzelf zou kijken voor een 20E motor uit een Manta GSI. Daar past je bak gewoon op (of nog mooier is een Getrag 5bak) en de injectie aansluiten zijn maar een paar kabels. Dan heb je meteen 110 pk en loopt redelijk zuinig.
Misschien is het handig om de compressie van de cilinders te meten. Teveel carterdruk wijst idd op versleten compressie zuigerveren denk ik. Als je ziet dat de compressie in 1 of enkele cilinders te laag is, dan zullen daar de zuigerveren versleten zijn. Vervangen is best veel werk en prijzig. Misschien is het dan sneller en goedkoper om een ander blok te kopen en in te bouwen.
Ik reed met de 1.9 motor met originele carb 1 op 8 gemiddeld. Daarna 2.0E ingebouwd met 5 bak en ging naar 1 op 10 met injectie. Ik rij nu met een C20XE 1 op 14 gemiddeld. Die oude CIH motoren zijn niet echt zuinig te krijgen volgens mij.
Leuke Kadett heb je, ziet er nog erg goed uit!
[quote quote=18359273]Ik heb geen idee, wat er precies bij elkaar hoort, wellicht kan iemand me hier op weg helpen? Dit is een overzichtsfoto, hieronder: Dan opvolgende, welke bij elkaar horen? Maar waar horen ze op aangesloten te zijn? Hieronder volgt iets van de ruitensproeier-motor of heb ik dat mis? \
Blauw zit bij mij ook los, zou ik ook wel willen weten waar die voor is.
Rood gaat bij mij naar de achteruitrijschakelaar op de versnellingsbak.
Deze moeten zo te zien op de achteruitrijschakelaar van de versnellingsbak komen.
Ik weet even niet meer precies of dit een relais is en waar het voor dient noch waar het op aangesloten dient te worden?
Volgens mij is dit je spanningsregelaar. Ik heb deze eraf gegooid toen ik een nieuwer type dynamo installeerde, daar zit de regelaar ingebouwd. Het is lastig te zien op de foto dus ik kan zo niet precies zeggen waar de draden heen moeten. Waarschijnlijk zijn er een aantal voor je dynamo bedoeld.
Hieronder is wellicht een condensator voor de stroomverdeler? Echter zit er ook eentje aan het eerder genoemde ‘relais’ aangesloten?
Dit is een condensator ter ontstoring van je dynamo of stroomverdeler denk ik. Dit voorkomt storende tikkende of gierende geluiden via je radio. Moderne radio’s hebben dit meestal niet meer nodig.
Bovenstaande 2 foto’s is duidelijk te zien dat er geknoeid is met de draden. Dit maakt het lastiger om te zeggen waar de kabels op moeten.
Een dik stekkerblok met drie verschillende lengtes zwarte kabels hieronder:
2 van deze kabels zijn voor de startmotor geloof ik en de andere is voor je koelwatertemp sensor. Kan je het best opzoeken dmv de kleuren te bekijken voor de 3 weg stekker.
Vergeef me, het is zeker tien jaar geleden dat ik ooit iets heb gedaan met auto elektronica en ben er ook een beetje huiverig voor. Edit:
ik zie dat er ook iets mis is gegaan met de foto’s… ik ga dit even proberen recht te zetten…Als het goed is werken alle foto’s nu naar behoren.[/quote]De bedrading is ook nooit mijn favoriete klus geweest maar hoort er helaas bij. Met wat geduld en een goed schema moet het zeker lukken! Kijk goed naar de kleuren van de kabels en vergelijk dat met het schema. Ook de lengte van de kabels geeft vaak al een indicatie aan waar deze wel of juist niet op moet.
Ik heb je project net weer ff helemaal door gebladerd, is erg leuk. Ik heb een 3-deurs Caravan en die gaat ook niet meer weg. Superfijne auto’s zijn het met veel laadruimte.
Thanx voor de tips!
Ik heb de LPG nu naast het injectiesysteem en werkt prima.
Ik was er al bang voor doordat er 3 kabels op zaten. Zou ik er een andere extraluchtschuif met maar 2 kabels (+ en -) op kunnen zetten ipv de huidige? Op LPG, waar ik natuurlijk meestal op rijd zal hij dan beter lopen wanneer hij koud is. Krijg ik dan problemen als ik op benzine start / rij? De injectie zal dan de originele schuif niet meer kunnen aansturen, maar de nieuwe schuif werkt dan gewoon op het contact.
Is prima te doen maar best veel werk inderdaad. Ik heb een C rekord station uit 1970 met C20XE erin met getrag 240. Ook met DIS natuurlijk! Mijn tunnel was breed genoeg, maar aangezien jij een Rekord uit 1968 hebt, zal je tunnel waarschijnlijk smaller zijn. Het meeste werk vond ik het pasmaken van de motorsteunen, carterpan en de uitlaat. De uitlaat heb ik volledig custom gemaakt uit RVS.
Van een Commodore heb ik gebruikt: achteras, vooras, aandrijfas en radiator. Voorveren zijn ingekorte Mercedes veren. Achterveren orig Opel.
Voordat ik deze ombouw deed heb ik uitgebreid op internet gezocht en zga niets gevonden. Een enkel youtube filmpje waar je het blok niet eens te zien kreeg. Het lijkt erop dat er maar heel weinig C Rekords zijn met een C20XE.
Nou, ben er eindelijk uit. Probleem was de toerenteller, de reservetoerenteller en de reserve-reserve toerenteller, allemaal stuk :swear :swear
Hoeveel pech kan je hebben? Het gekke is dat de toerenteller werkte met het vorige blok, voor de C20XE inbouw…. :wtf
Ik vond nog een 4e toerenteller in mijn garage en hiermee werkt het goed!Bedankt allemaal voor het meedenken!
@Mr. Bone: Volgens mij beschrijf jij het groene draadje van een C20XE met rotor ontsteking. Bij mijn bobine zit geen groene draad. Als ik naar het elektrisch schema kijk hoort de groene draad bij een C20XE met DIS ontsteking vanuit de computer te komen.
@2000: Ik heb vanavond ff gemeten en de groene draad geeft 7,4 volt aan, zonder puls. Na wat google werk heb ik gevonden dat de toerenteller geen puls krijgt in het voltage maar dat je de puls alleen maar uit kan lezen met een oscilloscoop (welke ik helaas niet heb). Feit is iig wel dat de groene draad stroom doorkrijgt vanuit de computer. Ik begin nu toch te twijfelen of de toerenteller in de auto en ook de reserve die ik geprobeerd heb misschien beide defect zijn. Van het weekend zal ik ff zoeken of ik nog een andere heb liggen om te testen.Ik heb de draad gevolgd en loopt idd naar pin 43 van de computer. De draad zelf heb ik doorgemeten en heeft geen breuk. Ik heb niet op de groene draad zelf gemeten, wat zou ik daar moeten meten? Een bepaald voltage misschien?
10 juli 2015 om 18:53 In reactie op: Alles over de C20xe, oa Aanhaalmomenten, Onderdelen en Tips #17553924@TRPower wrote:
geef een paar keer gas, de motor moet meteen toeren maken,en mag niet een soort naar luchthappend geluid maken
Als de motor wel een luchthappend geluid maakt bij gasgeven, wat is daar de oorzaak van?
Is dat redelijk simpel (en goedkoop?) op te lossen of zo’n motor beter laten staan en verder zoeken?Was weer superleuke meeting. Veel autos gezien en was erg gezellig. Supergoed georganiseerd!
Ik heb in mijn A Manta de Omega V6 rembekrachtiger met HRC gebouwd met Rekord 2.2E remklauwen, en dat remt echt super! Is vergelijkbaar met een moderne auto, iets aantippen en je voelt meteen een geweldige vertraging.
Doordat de diameterc van de bekrachtiger groter was dan orig. heb ik wel het binnenscherm aan moeten passen. Maar geloof me, dit was zeer de moeite waard!Achter heb ik gewoon de serie trommels zitten zonder remdruk regelaar. Op de voorremmen heb ik ook staal gevlochten kabels zitten.
-
AuteurBerichten