Toerenteller werkt niet C20XE M2.8 DIS

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Toerenteller werkt niet C20XE M2.8 DIS

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273604
    Arv
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 October 2006

      Ik heb een probleem met mijn toerenteller. Ik heb een C20XE M2.8 DIS ingebouwd welke nu prima loopt, alleen krijgt de toerenteller geen signaal. De teller is zeker weten goed, heb zelfs voor de zekerheid een andere teller getest en doet ook niets. Ik heb de toerenteller aangesloten aan de groene kabel welke uitkomt bij 1 van de 2 kleine stekkers vlakbij de computer. Volgens de draadschema’s zou dit de juiste kabel moeten zijn. Heeft iemand hier een tip hoe ik de toerenteller werkend kan krijgen?

      #18297020
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Groene draad vanaf injectie-computer pin 43 bij m2.8…. Dit zegt het manta blog. Dit is ook de aansluiting die ik hebt gebruikt, en het werkt. Geen draadbreuk of zo? Wat meet je als je op die groene draad meet?

        #18297021
        Arv
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 October 2006

          Ik heb de draad gevolgd en loopt idd naar pin 43 van de computer. De draad zelf heb ik doorgemeten en heeft geen breuk. Ik heb niet op de groene draad zelf gemeten, wat zou ik daar moeten meten? Een bepaald voltage misschien?

          #18297022
          2000
          Moderator
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Als het goed is een 12v puls?

            #18297023
            Mr. Bone
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 September 2009

              Dat groene draadje uit die stekker moet je niet hebben. Je moet het groene draadje pakken die in een enkele stekker zit die vanuit je kabelboom thv de bobine komt(sowieso in en Calibra boom). Of een groene draad in je ronde stekker. De jij nu pakt is denk ik voor je BC. Ik ben er ook een keer mee bezig geweest. Als je die 2 groene beide aan je multimeter legt, is er ook geen verbinding, en tussen die groene wat ik net zeg en je – op je bobine wel. En als je deze stekker niet kan vinden kan je ook altijd nog een draad vanaf je bobine zelf trekken, dan MOET die het sowieso doen, maar via de originele stekker is mooier ipv als die losse draadjes

              #18297024
              Arv
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 October 2006

                @Mr. Bone: Volgens mij beschrijf jij het groene draadje van een C20XE met rotor ontsteking. Bij mijn bobine zit geen groene draad. Als ik naar het elektrisch schema kijk hoort de groene draad bij een C20XE met DIS ontsteking vanuit de computer te komen.


                @2000
                : Ik heb vanavond ff gemeten en de groene draad geeft 7,4 volt aan, zonder puls. Na wat google werk heb ik gevonden dat de toerenteller geen puls krijgt in het voltage maar dat je de puls alleen maar uit kan lezen met een oscilloscoop (welke ik helaas niet heb). Feit is iig wel dat de groene draad stroom doorkrijgt vanuit de computer. Ik begin nu toch te twijfelen of de toerenteller in de auto en ook de reserve die ik geprobeerd heb misschien beide defect zijn. Van het weekend zal ik ff zoeken of ik nog een andere heb liggen om te testen.

                #18297025
                liviu2004
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 April 2014

                  @Arv wrote:

                  Na wat google werk heb ik gevonden dat de toerenteller geen puls krijgt in het voltage maar dat je de puls alleen maar uit kan lezen met een oscilloscoop

                  Ik heb hier een oscilloscoop, als je kom naar mijn plaats.

                  #18297026
                  2000
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    @Arv wrote:

                    @Mr. Bone: Volgens mij beschrijf jij het groene draadje van een C20XE met rotor ontsteking. Bij mijn bobine zit geen groene draad. Als ik naar het elektrisch schema kijk hoort de groene draad bij een C20XE met DIS ontsteking vanuit de computer te komen.


                    @2000
                    : Ik heb vanavond ff gemeten en de groene draad geeft 7,4 volt aan, zonder puls. Na wat google werk heb ik gevonden dat de toerenteller geen puls krijgt in het voltage maar dat je de puls alleen maar uit kan lezen met een oscilloscoop (welke ik helaas niet heb). Feit is iig wel dat de groene draad stroom doorkrijgt vanuit de computer. Ik begin nu toch te twijfelen of de toerenteller in de auto en ook de reserve die ik geprobeerd heb misschien beide defect zijn. Van het weekend zal ik ff zoeken of ik nog een andere heb liggen om te testen.

                    Jammer, ik heb alles dusdanig weg gestopt dat ik niet even kan meten voor een vergelijking.

                    #18297027
                    kiyamizio
                      Lid sinds:
                      5 February 2010

                      Als je multimeter een rpm stand heb kan je hem meten. Of met een simpel ledje de groene draad is een massa schakelende dus met een constante plus moet je led knipper op die groene draad.

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

                      #18297028
                      kriet
                        Lid sinds:
                        26 February 2007

                        Ik heb bij mijn ascona vorige week dezelfde groene draad aangesloten (klein stekkertje bij de comp.) Toerenteller werkt goed bij mij.

                        #18297029
                        Arv
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 October 2006

                          Nou, ben er eindelijk uit. Probleem was de toerenteller, de reservetoerenteller en de reserve-reserve toerenteller, allemaal stuk :swear :swear
                          Hoeveel pech kan je hebben? Het gekke is dat de toerenteller werkte met het vorige blok, voor de C20XE inbouw…. :wtf
                          Ik vond nog een 4e toerenteller in mijn garage en hiermee werkt het goed!

                          Bedankt allemaal voor het meedenken!

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.