Opel Rekord "C" 1900Luxe Car-A-Van 1967 (5drs)

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Opel Rekord "C" 1900Luxe Car-A-Van 1967 (5drs)

4 berichten aan het bekijken - 51 tot 54 (van in totaal 54)
  • Auteur

pjotter
    Participant
    • Topics 170
    • Reacties 411

Ik durf zo niet te zeggen wat waarbij hoort, fotos zijn wat onduidelijk en er is her en der wat gefabriekt aan de kabelboom. Waar kom je ergens vandaan? Heb zelf ook een rekord C mischien kan ik eens langskomen. Ik heb ook draadschema van een rekord c als je wil.

Dank voor je aanbod! Ik woon vlak bij Oldenzaal nu, maar denk dat dit best een eindje uit de buurt is, niet? Kunnen we niet online of via deze weg e.e.a. uitwisselen qua informatie? Elektrische schema’s ben ik bijvoorbeeld best wel een fan van, ik denk dat ik ze na een beetje oefenen wel kan lezen, mits er een legenda bij zit.

View post on imgur.com

View post on imgur.com

Car-A-Van
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 31

Ah, thanks!
    Dat ziet eruit als hoekige spaghetti, maar ik doe mijn best!
    :good:

Arv
    Participant
    • Topics 9
    • Reacties 65

Ik heb geen idee, wat er precies bij elkaar hoort, wellicht kan iemand me hier op weg helpen? Dit is een overzichtsfoto, hieronder:   Dan opvolgende, welke bij elkaar horen? Maar waar horen ze op aangesloten te zijn? Hieronder volgt iets van de ruitensproeier-motor of heb ik dat mis? \

Blauw zit bij mij ook los, zou ik ook wel willen weten waar die voor is.

Rood gaat bij mij naar de achteruitrijschakelaar op de versnellingsbak.

Deze moeten zo te zien op de achteruitrijschakelaar van de versnellingsbak komen.

Ik weet even niet meer precies of dit een relais is en waar het voor dient noch waar het op aangesloten dient te worden?

Volgens mij is dit je spanningsregelaar. Ik heb deze eraf gegooid toen ik een nieuwer type dynamo installeerde, daar zit de regelaar ingebouwd. Het is lastig te zien op de foto dus ik kan zo niet precies zeggen waar de draden heen moeten. Waarschijnlijk zijn er een aantal voor je dynamo bedoeld.

Hieronder is wellicht een condensator voor de stroomverdeler? Echter zit er ook eentje aan het eerder genoemde ‘relais’ aangesloten?

Dit is een condensator ter ontstoring van je dynamo of stroomverdeler denk ik. Dit voorkomt storende tikkende of gierende geluiden via je radio. Moderne radio’s hebben dit meestal niet meer nodig.

Bovenstaande 2 foto’s is duidelijk te zien dat er geknoeid is met de draden. Dit maakt het lastiger om te zeggen waar de kabels op moeten.

Een dik stekkerblok met drie verschillende lengtes zwarte kabels hieronder:

2 van deze kabels zijn voor de startmotor geloof ik en de andere is voor je koelwatertemp sensor. Kan je het best opzoeken dmv de kleuren te bekijken voor de 3 weg stekker.

Vergeef me, het is zeker tien jaar geleden dat ik ooit iets heb gedaan met auto elektronica en ben er ook een beetje huiverig voor. Edit: ik zie dat er ook iets mis is gegaan met de foto’s… ik ga dit even proberen recht te zetten… Als het goed is werken alle foto’s nu naar behoren.

De bedrading is ook nooit mijn favoriete klus geweest maar hoort er helaas bij. Met wat geduld en een goed schema moet het zeker lukken! Kijk goed naar de kleuren van de kabels en vergelijk dat met het schema. Ook de lengte van de kabels geeft vaak al een indicatie aan waar deze wel of juist niet op moet.

Ik heb je project net weer ff helemaal door gebladerd, is erg leuk. Ik heb een 3-deurs Caravan en die gaat ook niet meer weg. Superfijne auto’s zijn het met veel laadruimte.

pjotter
    Participant
    • Topics 170
    • Reacties 411

https://sowirdsgemacht.com/band42/Opel-Rekord.html#!1Hierbij nog een link voor een online werkplaatshandboek van een rekord C bouwjaar 1966-1972

Fahrzeug

4 berichten aan het bekijken - 51 tot 54 (van in totaal 54)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.