Verbruik Manta 1.9 met dubbele weber: 1 op 7

Forumindex Forums Modellen Manta Verbruik Manta 1.9 met dubbele weber: 1 op 7

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18359786
    Jan Jeen Boink
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 August 2018

      Hoi Forumleden, ik heb sinds een paar maanden een bijzonder mooie Manta A 1.9 met dubbele Weber caburateur uit 1973. De motor is door de vorige eigenaar eigenhandig gereviseerd en heeft nu naast de Webers extra sterke zuigerveren. Daarmee heeft het voldoende vermogen en het geluid van een Amerikaan. Zoals de motor klinkt, zo lust het z’n drankje ook. Met redelijk rustig rijgedrag kom ik niet boven de 1 op 7 met warm weer. En dat is toch best veel voor een lichte, redelijk gestroomlijnde auto.

      Het is mijn eerste klassieker en hoewel ik vroeger wel wat aan mijn auto heb gesleuteld is veel nog onbekend terrein. Tot welk niveau zou dit verbruik te beteren zijn met afstelling, of wellicht de originele caburateur die ik ook nog heb? Ik ben op zoek naar een goede garage/sleutelaar in de regio Eindhoven om dit ietwat beter te krijgen.

      #18359803
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Ik denk niet dat je hem veel onder de 1 op 7 krijgt met de originele carburateur. Wat is je streven?

        #18359834
        Ghanz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2005

          Met originele Carb zal hij wel wat zuiniger zijn, maar verwacht geen 1:14 ofzo.

           

          komop man, dubbele Webers rijden, dan neem je het verbruik toch voor lief?  B-)

           

           

          #18360022
          Jan Jeen Boink
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 August 2018

            Mijn streven is 1:10, en liefst nog beter. Misschien is het ook wel een kwestie van wennen dat verbruik, ik ben erg zuinige auto’s gewend…

            #18360033
            Arv
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 October 2006

              Ik reed met de 1.9 motor met originele carb 1 op 8 gemiddeld. Daarna 2.0E ingebouwd met 5 bak en ging naar 1 op 10 met injectie. Ik rij nu met een C20XE 1 op 14 gemiddeld. Die oude CIH motoren zijn niet echt zuinig te krijgen volgens mij.

              #18360050
              Motormuis
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 March 2005

                dat kan wel maar dan moet je als een oude opa gaan rijden heel rustig optrekken en met 80 achter een vrachtwagen aan rijden en blijven .

                Ik rij met een c kadett 2.0 e op de lange afstand 1 op 12 dus het kan wel maar dan moet je ook niet harder dan 120/130 km rijden

                #18360078
                Corsaliefhebber
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 February 2012

                  volgens mij rijden er een hoop gare manta,s met cih rond of veels te brede banden als ik deze verbruiken lees.

                  Ik rij probleemloos 1 op 12 met een geheel originele 19n, en dan kan ik op de autobaan gewoon op de linkerbaan meerijden met het verkeer.

                  en hoef echt niet als een opa te doen als er eieren onder mijn gaspedaal liggen

                  Rij dan ook geen achterlijk brede banden op weet ik hoeveel j velgen of getrokken zooi maar gewoon de originele bandenmaat op de originele velgen, wagen is niet verlaagd,

                   

                  Maarre het raar vinden dat een opgevoerde motor met dubbele webers veel zuipt, is ongeveer hetzelfde als met een mega dik wijf thuis komen uit de kroeg en dan verbaast zijn als er kleren uitgaan dat ze een dikke pens heeft… :wacko:   :unsure:   :unsure:

                  #18366037
                  rheid
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 January 2018

                    Ik rij met mijn 2.4 met 45mm webers op de snelweg (gemiddeld rond de 100 a 110) 1:8. Dat was mijn verbruik van het westen naar Dronten opel treffen.

                     

                    Mijn “normale” ritjes dwars in elk bocht 1:4

                    #18370713
                    tcat
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 December 2004

                      Ik reed met mijn 2.2 en 45érs gemiddeld 1:4

                      Dus 1:7 is redelijk zuinig B-)

                      #18370723
                      Motormuis
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 March 2005

                        als je een laag verbruik wilt dan moet je de webers er af halen en terug gaan naar de standaard carburateur want met dubbele webers ga je dat niet reden

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.