Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De snowflakes zijn zonder banden. Dus ik ga mijn eigen banden eronder zetten. Oftewel, alleen velgen ga ik verkopen.ik ben trouwens je nummer kwijt.als je mij een app stuurt, sla ik het op. Dan kunnen we het verder hebben over de velgen.
Bobine koste me 75euro van het merk beru. Dus dit valt mee! Monteren doe ik zelf.
Inderdaad blijf maar aan de gang. Vrijdag ben ik vrij, dan komt al het spul eronder.
Mooie vooruitzichten. Jammer van de apk. Wel appart dat je achterwiellager kapot is. Die gaan bijna nooit stuk. Bij mijn opc was rechstvoor kapot. Wiellager zijn best prijzig. Alhoewel de achterkant goedkoper is. Ik adviseer je het te halen bij fsrsopel (googlen) daar hebben ze goede kwaliteit en niet duur.
Mijn bbsjes zullen met de tijd marktplaats opgaan. Ik heb namelijk snowflakes gescoort. Ik moet die alleen opknappen (wielrandschade) De bbsjes zijn overigens nog in nieuwstaat. Geen wielrandschade.
Verder komt er een opc2 voorbumper op en opc 2 skirts. Als laatsye de bobine vervangen. Auto sputtert/stotters sinds kort.
Hier staat zo een beetje alles. Let vooral op de ketting! Deze gaan geen autoleven mee.
Ik zie net pas dat het om ren vectra gaat. Volgensmij zijn er 2 verschillende 2.2 motor geleverd z22se en z22yh, wellicht dat deze mod ook toepasbaar is op de z22yh. Daat weet vast iemand anders wel iets over
Hieronder een vermogensuitdraai van een 2.2 paarsell lijnen zijn de orginele waardes. Daar zie je ook dat bij 5500toeren max vermogen ligt.
[IMG]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161218/746e9aa1b362b77b844c55055827809a.jpg[/IMG]Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Ik denk dat je hier heel wat info kunt vinde .
https://z22se.co.uk/threads/general-2-4-inlet-manifold-questions.5298/page-2
Een zeer goede mod trouwens. De 2.2 heeft zijn piek vermogen al ergens bij 5500 toeren, daarna kakt het in. De 2.4 inlaat zorgt er juist voor dat waar het vermogeninkakt nu doorloopt tot begrenzer. Meer vermogen dus. Op pagina 8 van mijn link zie je dit heel duidelijk!
En het profiel plaatje? Die is veel kleiner geworden dan hoe het was op het oude forum. Is het niet een idee dit te vergroten?
Als je 2 kabels hebt liggen dan is dit stoelverwarming ja. Volgensmij heb ik nog zo een frame liggen ergens met 2 uitsparingen, mocht je interesse hebben
24 november 2016 om 07:58 In reactie op: Steinmetzpaul..astra h station(80%oem style) nieuwe update #18327858Die 18inch opc velgen staan zeer mooi onder je auto. Persoonlijk vind ik die beter staan dan die andere
In de astra f ligt een x16xel type 1. Ik had tijd geleden een astra g met x16xel(type 2) en die kon vrij makkelijk getuned worden. Mijn setup was alsvolgt:
Rvs uitlaat op maat, 2 dempers + 200cell cat, diameter was volgensmij iets groter dan orgineel.
Carbon cold airintake
Grote luchthapper bij de gril(Groter dan dbilas versie)
Chip op maatBeestje liep toen al op 122pk, 165nm op de wielen. De nieuwe eigenaar heeft de auto opnieuw laten chippen, omdat ik na de chip nog dingen had veranderd. Auto loopt momenteel op 126.3pk,172nm op de wielen. Ik tankte ook 98
Dit allemaal zonder de inlaatspruitstuk/uitlaatspruitstuk/nokken te vervangen!
Corsa S = Corsa A
Hoe handig ben je? Vervangen van een dynamo is niet moeilijk. Ik heb het 3 weken geleden toevallig zelf ook voor het de eerste keer gedaan. Je moet wel rekening houden met wat speciaal gereedschap en dat je(afhankelijk van motortype) weinig ruimte hebt. Ik heb alles gewoon gedaan vanaf de bovenkant. Luchtfilterhuis e.d. loshalen. Multiriem eraf. Dan zie je gelijk de dynamo zitten. Vanaf daar zie je vanzelf wel hoe het zit.
Makkelijker is als je op een brug zet, dan kun je namelijk makkelijker bij de bevestigingen aan de achter kant van de dynamo komen.
O.a. op ebay.nl
http://www.ebay.nl/itm/AP-Gewindefahrwerk-Coilover-Tieferlegung-GF60-039-OPEL-Astra-G-30-65-20-50-/142065204132?hash=item2113befba4:g:2U0AAOSwD0lUfxRH” onclick=”window.open(this.href);return false;
Of gewoon nl websites. Op google astra ap schroefset intypen.
Rode veren zijn zowizo niet orgineel. Als je de type nummer op internet intikt, mischien vind je dan wat meer info. En anders contact opnemen met irmscher.
Schroefset:
Inprincipe zijn alle schroefsets wel goed. Het verschil in prijs zit het in de kwaliteit van de schroefsetjes. Budgets schroefset van rond de 200/300euro zijn op zich prima, maar de meeste zijn zo stug als ik weet niet wat. Wil je kwaliteit dan zul je moeten uitwijken naar merken als AP(+-450euro) Of zels de duurdere KW setjes.
Ik heb zelf ervaring met verlagingsveren op standaard schokdempers, SChroefset van ta technics en Verlagingsveren met bijbehorende dempers. waarbij het laatste genoemde mijn huidige setup is. 40/30mm verlaagd met ap dempers en ik moet eerlijk bekennen, voor mij niks anders meer.
Maar je wilt een schroefset, dan zou ik voor FK gaan. Die zijn nog goed betaalbaar en iets minder stug dan ta technics(Uiteraar afhankelijk hoelaag je het zet) Kijk ook op ebay.de. Tijd geleden zag ik hier een fk setje voor rond 200euro! en ta technics voor 180euro. Heb je meer geld uittegeven pak dan ap schroefset van rond de 450 euro. Ap is ondermerk van KW en is gewoon het betere merk!
Embleem:
Kijk is naar plastidip! Dit is een geweldig product dat een rubbere coating achterlaat, in diverse kleuren en kan makkelijk verwijderd worden als je het zat bent. Plastidip kun je vrijwel alles mee spuiten! Zoek maar is op youtube naar plastidip emblem of zo iets
Dit zijn inderdaad de next level mods haha. Hier heb je echt kennis voor nodig. Mooi werk in ieder geval!
Hoe is het eigenlijk afgelopen met die needle sweep in een astra g?
Up
Dit is een rvs systeem op maat. Zaken zoals nmparts, kce uitlaat, litlle exhaus, pmperformance, crooktuning, eps. Hier kun je een uitlaat systeem in rvs op maat laten maken. Keuzes in verschillende dempers sierstukken sportcat etc etc.
20 augustus 2016 om 06:35 In reactie op: astra g x16xel swap naar x20xev #hij zit er in en werkt# #18292556Nice! Eindelijk wat meer vermogrn :afro die 1.6 was leuk, maar nu kun je deze flink tunen. Ik heb uiteindelijk die zilvere g weggedaan en een opc1 aangeschafd, dat is wel hele andere koek dan een 1.6 :jerry
Ja… Geen idee! Daar kan niemand een zinnig antwoord op geven. Een snel blok kun je ook zo omzeep helpen. De motor zal vast wel meer belast moeten worden wil je vlot meekomen in het verkeer, maar het lijkt mij sterk dat bij normaal gebruik de motor naar zijn klote gaat.
Proefrijden en zelf ondervinden. Ook ik denk dat het veels te zwakke motor is voor de overgewicht van een astra j.
ja als je de astra volledig stript zal ze al stuk vlotter zijn! Voordeel is dat het voor de cross is, dus dan je echt alles strippen.
Ik heb helaas geen ervaring met het contactslot, wellicht dat iemand anders je hiermee kunt helpen.
Ja..
Kort door de bocht, goedkope manier is er niet! Het is en blijft een 1.4. Je kun de luchtfilterbak ontgrenzen(luchtkelk verwijderen) en een grotere luchthapper bij de grill zetten(Vectra C) Je wint hier echter minimaal tot geen vermogenwinst mee. Hooguit het net iets soepeler lopen van de motor.
Wil je echt wat pk’s erbij dan zul je meer geld moeten uitgeven. Bijvoorbeeld laten chippen. Echter kost dit zo een 300euro en win je er ongeveer 12pk/15nm. Dit kan uiteraard verschillen per auto. Zo zijn er wel meerdere manieren, maar aan je verhaal te lezen wil je er minimaal geld aan uitgeven en zal het dus ook niet gaan benoemen :jerry
Ik was ruim 800euro verder voor 26pk winst bij mijn vorige astra g 1.6 16v.
Uitlaat aangepast. rvs systeem met 2 dempers en 200cell sportcat.(500)
Inlaattraject aangepast(50euro)
Chip op maat(300euro)
van 96pk 135nm naar 122pk 165nm op de wielen.Ja de auto trok als een malle voor een 1.6 die maar 1050kilo woog. Maar mijn portomonee was ook een stuk leger :jerry Uiteindelijk maar een opc gekocht :agent
M.b.t. je gordels. Geen idee eigenlijk.
Waar je op moet letten is o.a.
Deurpanelen passen niet(die gewoon laten dus)
Bouten willen nogal goed vast zitten(loctite) Een goede ratel is aanbevolen!
Controleer of de opc stoelen met name de voorste de oppompbare rugleuning werkt en of ze ook weer leeglopen d.m.v. een knopje.Ja en verder de opc stoelen zitten heerlijk. Ik heb in heel wat stoelen gezetten van de g. De orginele sportstoelen toen de astra g opc 2 recaro stoelen en nu sinds kort een opc1 aangeschafd met dus diezelfde stoelen die jij wilt gaan halen.
De sportstoelen zaten opzich prima, maar ik kreeg ook pijn in me rug.
De Recaro opc 2 stoelen(Half leer half stof) zitten geweldig. Je wordt echt vast gegrepen.
De recaro opc 1 stoelen krijg je tov de opc 2 stoelen meer steun bij je schouders. In deze heb ik ook geen last van mijn rug.Al om al zal het je geld waard zijn die opc 1 stoelen te halen!
Probeer is te kijken of je geen lekkage hebt. Onder de auto e.d. Of een nachtje een kartonnen doos onder je auto leggen en volgende ochtend kijken naar olie sporen.
Het kan ook goed zijn dat de motor zelf veel olie verbruikt! Geen zwarte/blauwe rookpluimen uit de uitlaat?
Dit is je eigen topic:
Je kunt ook contact opnemen met ZakhooiTM, hij is ook een specialist op gebied van ecu.
-
AuteurBerichten