Project Babelfish – CANBUS voor preCANBUS wagens

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Project Babelfish – CANBUS voor preCANBUS wagens

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275166
    ZakhooiTM
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 November 2013

      Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier weer heb gepost, komt voornamelijk door gebrek aan tijd.
      Maar het fijne is dan wel dat je na een tijd weer wat te vertellen hebt.

      Zoals sommige weten van de Facebook forums ben ik bezig met het volgende project, Project BabelFish
      Doel van dit project is om spullen uit de Vectra C en Astra H werkende te maken in de Astra G.
      Denk hierbij aan : Instrumenten paneel, Radio’s, Info displays, TPMS en achteruitsensorern. En ook de regensensor uit die wagens heb ik kunnen uitpluizen.
      Dus je kan straks een DVD90 met twinaudio en UHP2 in je Manta bouwen en de radio heeft het niet eens door :)

      Ik heb hierin al redelijke progressie geboekt, bijna alle zaken heb ik kunnen terugrekenen naar de basis waarden waardoor ik de signalen van bijv de Astra G kan vertalen naar CANBUS pakketjes welke in de Astra H en Vectra C worden gebruikt. Dit betekend dat ik de volgende zaken kan aansturen
      – InUitschakel signaal van aangesloten modules
      – Zo goed als alle lampjes van instrumenten paneel, incl de iconen bij de Vec C
      – Koelvloeistof, toerental, snelheid en tankinhoud. Deze worden ook gebruikt door display.
      – Dag/Nacht instelling van info display
      – Buitentemperatuur van info display
      – verbruiksignaal (wel de ruwe waardes gevonden maar nog geen manier gevonden voor het vertalen)
      – Checkcontrol (lampen controle)
      – Reikwijdte
      – Stuurbediening naar radio toe



      #18309037
      ZakhooiTM
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 November 2013

        Gezien de hoeveelheid reacties houd ik deze pagina niet heel erg bij maar zal dan toch nog een update geven :

        Vorgie week ben ik hard bezig geweest met het bouwen, programmeren en inbouwen van het prototype in mijn auto en met sucess! Vrijdag ochtend en deel middag alles ingebouwd en weg naar sevenum geweest.
        Hier een paar afbeeldingen :




        Video eerste test :
        [youtube:2hrsr0xy]http://www.youtube.com/watch?v=__rqiu5izcM[/youtube:2hrsr0xy]

        Over de afwerking zal een hoop op aan te merken zijn, een week voordat bijv middenconsole moest maken had ik net de tank meter uitgeplozen van de astra g
        Daarna nog een aantal CANBUS zaken in de programmatuur regelen en wat tests gedaan.
        Op donderdag (dag voor Sevenum) had om half 10 sávonds pas console in elkaar en om middernacht gespoten. Vrijdag alles ingebouwd en met succes, zo goed als alles werkte. Op terug weg ook gewoon naar huis genavigeerd met de CD70 Navi.

        Ben nu bezig met het 3rde prototype welke de fouten van de eerste (zoals het leegzuigen van de accu) moet verhelpen.

        #18309038
        TWA
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 June 2010

          Nice work! Ik hou van dit soort dingen. OEM mods en nog werkend krijgen ook :jerry

          Had je eerdere post gemist, maar keep it goin’ on, ik blijf em volgen :wors

          Greetz Emiel

          #18309039
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Erg gaaf :thumb :thumb

            #18309040
            Shane_Astra_g
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 December 2012

              Dit zijn inderdaad de next level mods haha. Hier heb je echt kennis voor nodig. Mooi werk in ieder geval!

              Hoe is het eigenlijk afgelopen met die needle sweep in een astra g?

              #18309041
              ZakhooiTM
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 November 2013

                @Shane_Astra_g wrote:

                Dit zijn inderdaad de next level mods haha. Hier heb je echt kennis voor nodig. Mooi werk in ieder geval!

                Hoe is het eigenlijk afgelopen met die needle sweep in een astra g?

                Dankje!

                Dat Astra G neelde sweep project staat op een heel laag pitje maar wordt wel weer opgepakt denk binnenkort. Door dit project heb ik weer wat meer mogelijkheden gekregen.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.