Astra G OPC I Project topic

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Astra G OPC I Project topic

  • Dit onderwerp bevat 45 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 maart 2017om 17:38 door Anoniem.
21 berichten aan het bekijken - 26 tot 46 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Berichten
  • #18314076
    TedMechanic
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 January 2007

      Ik neem aan dat die weer rijdt ondertussen?

      #18314077
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Yes, weer up and running, maandagavond na het werk samen met 2 collega’s weer vakkundig (eentje ex opel man en de ander veel ervaring met dit type blokken) in kleine 3 uur weer in elkaar gezet, inclusief nieuwe riem en olie wissel. Heel best, nu weer vertrouwen terug winnen (zit telkens naar het info display te kijken) en dan dat weekendje in duitsland nog eens overdoen!

        Verder had de vorige eigenaar hier niks vanaf kunnen weten natuurlijk, shit happens, helaas mij op dat moment. Ben blij dat alles goed is gekomen en dat de auto weer netjes voor de deur staat! :thumb :agent

        #18314078
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Aaaaah…een van mn buren heeft tegen de auto aan gezeten, resultaat twee krassen door de lak heen.
          Al contact gehad met de schade hersteller en de buurvrouw in kwestie, moet alleen nog even de details door spreken zeg maar.

          Meteen gevraagd wat het mag kosten om de voorkant helemaal straks te maken ivm steenslag schade…700…wauw :shock:
          Ik hoop dat ze het op een akkoordje willen gooien als ik het in 1 keer laat doen bij ze. Is ze wat dat betreft wel meteen super strak.

          Dan eens heel vlot op zoek naar nieuwe rubbers voor om de knipperlichten (nieuwe via mp bestellen voor n habbekrats, nieuwe rubbers yay!) en nieuw rubber onder de antenne! Ik ga er geen nieuwe antenne voor kopen, net als de knippers, maar de rubbers op de sloop zijn net zulke slechte staat veelal, bummer.

          #18314079
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Ik dacht mooi n setje vervangende zijknippers te hebben gescoord, wel namaak. Blijken ze wit ipv de smoke versie, hmm nja smoelt niet gek. Krijg ik ze er niet goed in…potjandorie!

            Ben dus nu al zover dat ik die dan maar bij de opeldealer zelf ga bestellen, enkel maar vanwege de rubbers…zo jammer.
            Twijfel of ik meteen n nieuwe antenne erbij zal nemen dan. :hmmz

            #18314080
            FKsport
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 February 2010

              Ik heb de pinkers toen gekocht via het bedrijf hottuning, waren niet eens duur! de smoke versie; kijk maar eens op de site van dit bedrijf

              #18314081
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Kleine update op de Astra.

                Zo’n twee weken terug ging er ineens een motorstoringslampje branden, gelukkig op het werk een OBDII lezer, dus die aan de auto gehangen en tadaa…


                Die afgeschermde foutcode is dus dat de lambda sensor een te hoge spanning te verwerken kreeg, daar ben ik nog wat bangig voor stiekem…


                Bedenk me zojuist dat ik hier niets meer mee gedaan heb, maar deze melding ook niet meer gezien nadat ik m had uitgelezen de eerste keer, hopelijk blijft dit ook weg :thumb

                Eerst wat gaan zitten zoeken, hmm lambda sensor vervangen, bij n collega met eigen garage eens gaan kijken terwijl de airco gecheckt werd met de vakantie in aantocht…euh wacht eens de fan slaat niet aan en die moet dat wel doen, verdikkie, twee problemen ineens…

                Na diverse uitlees momenten vandaag de lambda sensor vervangen en het lijkt de oplossing te zijn, het storingslampje is uit!
                Ook vandaag een bypass gemaakt via een relais voor de airco fan, die slaat nu gewoon altijd aan zodra ik de airco aanzet, eerst was het idee via een knopje tijdelijk in de auto maken maar dit werkt ook prima :thumb
                Airco weer op volle toeren en goed koel. Het lampje moet zich maar even bewijzen nog, vertrouwen winnen aan mijn kant.

                Ook tussendoor het antenne rubber vervangen, of nja vervangen, er zat helemaal niks meer dus het was hoognodig! Drupje kit ertussen voor de extra zeker en ook weer klusje afstrepen!
                Met wachten op n onderdeel (sensor voor de airco) maar eens de onderdorpel geföhnd en dat ziet er niet gek uit, de rest binnenkort ook eens doen van de auto (deurstrips en handgrepen) Mocht het snel verlopen dan ga ik er toch plastic/bumper spray paint over spuiten, langdurige effect lijkt me zo.

                Duidelijk verschil als is het in het echt nog iets beter zelfs! :D Nu de rest nog dus!

                Heb wel besloten, vanwege de passing dat ik de knippers maar via Opel zelf koop, dan past het het beste.
                Ook nog meer schade op de achterbumper gevonden, misschien zelf gereden of nog niet eerder ontdekt, dus ook voorzichtig kijken naar een nette vervanger, geld voor de eerdere schade heb ik al binnen dus dat scheelt weer een slok op de borrel dacht ik zo! :thumb

                En zo knutselen we verder en word de auto steeds meer zoals ik m graag zien wil en word hij technisch ook goed en betrouwbaar, die vele baasjes voor mij hebben m geen goed gedaan helaas.
                Ach het houd me van de straat :afro

                #18314082
                Shane_Astra_g
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 December 2012

                  Goed bezig! Ik heb zelf ook sinds een klein maandje een opc 1 in de juiste kleur arden blue. Ik heb er ook tijdje naar moeten zoeken. De meeste waren uitgeleefd/afgetrapt e.d. Ik heb er 1 die zo goed als orgineel is. wel met een opc2grill zwarte zijknipperlichten, deurgrepen in kleur en een beschaafde verlaging van ap 40/30+dempers. kmstand is wel vrij hoog 224000, maar altijd netjes onderhouden! Ik moet nog wel paar dingen eraan doen. Rem rechtsachter plakt soms. Nokkenassensor vervangen(1 van de 10x gaat lampje branden na starten) en distributieriem.

                  Die zwarte lijsten zijn inderdaad moeilijk zwart te houden. Ik ga je tip ook uitproberen. Ik ben zowizo van plan alles in kleur te laten spuiten, deurlijsten, zijskirts, en voorbumper lip. Als je een goedje erop wilt smeren kijk dan even op carclean.nl. Hier hebben betere spul ervoor wat langer blijft zitten dan die spraytjes van action e.d.

                  #18314083
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Gefeliciteerd met je opc 1!
                    Heb je wat plaatjes ervan? Klinkt als wel smaakvolle aanpassingen.
                    De opc II grill wil ik ook nog erin zetten, maar optische zaken komen over een jaar pas, als de auto technisch beproefd is voor mij.

                    Ik ben erg benieuwd hoe de föhn het houd.
                    En anders heb ik al een bus met bumperzwarte lak. Ik heb de nodige ervaring met twee verschillende plastic/trim restorers maar de standtijd is max tot de eerste regenbui helaas.

                    #18314084
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Meh, vanavond de auto gewassen en helaas is het nieuwe rubber met extra kit ertussen nog niet water dicht…meer kit ertussen knorren dus, t houd me lekker bezig haha!
                      Wel jammer, maar goed rubber kan ik prima her gebruiken hiervoor en moet beide gaten gewoon goed afdichten en t rubber voor de sier beschouwen.

                      #18314085
                      FKsport
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 February 2010

                        Dat is eigenlijk altijd zo dat je er kit omheen moet smeren om een nieuwe goede afdichting te krijgen

                        #18314086
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Slecht after market rubber dan haha.

                          Maar goed, ik weiger kit in het zicht te gaan smeren, dus haal de hele handel weer uit elkaar en moet er gewoon iets meer kit in smeren zodat het wel goed afdicht allemaal.

                          #18314087
                          Hilko
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            8 October 2008

                            Hallo,
                            Op mijn vorige Astra (G) had ik een VW-haaievinnetje gezet met tussen het rubber en dak een kitlaagje van zwarte Polymax.
                            Lijmt en vult perfect en met de natte vinger heel mooi af te werken.
                            Water is inderdaad een grote sloper….

                            Succes met de klus!

                            #18314088
                            Arjanopc
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 March 2016

                              Vw op een Opel dat kan toch niet werken :)

                              Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                              #18314089
                              Hilko
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                8 October 2008

                                Ik weet het, het is als “vloeken in de kerk” :fy1 maar …..
                                de spoiler van mijn klep (Astra G Station Sport) kwam steeds tegen het langere “zwiep”antennetje aan en dat irriteerde me. Daarom een haaievin gezocht en die van VW zag er gewoon het beste uit en deed het prima. Vandaar! (zal het nooit meer doen :???: )

                                #18314090
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  Haha ik vergeef het je hoor Hilko!
                                  Ben ruim denkend op auto gebied en soms moet je even rassen mixen :lol:

                                  Ik heb ook wel aan zo’n haaienvinnetje gedacht maar die wil ik dan gespoten hebben ook, kost weer geld wat ik even niet heb, dus dan is dit n mooie tussen oplossing, als t werkt, en ach ik houd wel van rommelen.

                                  #18340095
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    Even dit topic afstoffen, na de overgang van de nieuwe forum software en de nieuwe look is het erg stil op t forum.
                                    Gelukkig knutsel ik lekker verder aan de auto.

                                    Vrijdag gaat de auto op voor zijn APK, twee afkeurpunten, n stuurkogelhoesje was gescheurd is en rechter achterwiel lager wat gaar is, dus ook vervangen. Daarna weer fluitend een jaar door.
                                    Wel na het wisselen van de winterbanden naar zomer dat de auto nu naar rechts trekt, kan ook een te lage banden spanning zijn (banden vooraan hadden nog 0,6 bar erin na de opslag), ik vermoed een klein lek ergens.

                                    Verder een zeer nette custom mattenset beinnen gehad via automobilia.nl, zwart met blauwe bies en het correcte OPC logo erin gestikt! Ik moet er nog even mooie foto’s van maken.
                                    Vandaag na t werk ook tijd gehad om de TC knop lijst te vervangen, dus t OPC plaatje en editie nr. plaatje los geföhned en daarna op een nieuwe gezet zonder USB gat erin.

                                    Volgende is dus APK, daarna de auto eens wassen en schoonmaken van binnen weer. Dan rustig n berg plastic gaan verzamelen wat ik wil vervangen, antenne rubber nogmaals bestellen en nu goed afdichten.
                                    Als dat erin zit twee nieuwe achterramen bestellen met alles erbij, dan dat allemaal eruit halen en de ramen vervangen, interieur er correct terug in zetten, zit nu scheef en niet netjes, stoort me al sinds de aankoop!

                                    daarna even sparen om de BBSen op te laten knappen. Dan kijken of de steenslag netjes te krijgen valt via de schade hersteller via t werk.
                                    Poetsen en klaar voor showen! Maar dan zitten we alweer in 2018, alles rustig aan :)

                                    #18340122
                                    Shane_Astra_g
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 December 2012

                                      Mooie vooruitzichten. Jammer van de apk. Wel appart dat je achterwiellager kapot is. Die gaan bijna nooit stuk. Bij mijn opc was rechstvoor kapot. Wiellager zijn best prijzig. Alhoewel de achterkant goedkoper is. Ik adviseer je het te halen bij fsrsopel (googlen) daar hebben ze goede kwaliteit en niet duur.

                                      Mijn bbsjes zullen met de tijd marktplaats opgaan. Ik heb namelijk snowflakes gescoort. Ik moet die alleen opknappen (wielrandschade) De bbsjes zijn overigens nog in nieuwstaat. Geen wielrandschade.

                                      Verder komt er een opc2 voorbumper op en opc 2 skirts. Als laatsye de bobine vervangen. Auto sputtert/stotters sinds kort.

                                      #18340131
                                      Anoniem
                                        Lid sinds:
                                        1 January 1970

                                        Gelukkig kan ik veel bij mn werk doen dus apk financieel valt wel mee. En t achterwiellager is al besteld, wel n duur grapje. Maar ik zal ze alsnog eens googlen, altijd handig!

                                        Hmm goede banden om je bbsjes nog? Ik twijfel tussen opknappen of n knappe set scoren en die van mij als winterset houden. Gaar zijn ze toch al haha.

                                        Bobine, duur grapje? Maar met de kmstand van jouw opc niet heel gek. Hopelijk rijd ie weer als n zonnetje dan! Je blijft er wel mee bezig iig met deze autos.

                                        #18340132
                                        Shane_Astra_g
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 December 2012

                                          De snowflakes zijn zonder banden. Dus ik ga mijn eigen banden eronder zetten. Oftewel, alleen velgen ga ik verkopen.ik ben trouwens je nummer kwijt.als je mij een app stuurt, sla ik het op. Dan kunnen we het verder hebben over de velgen.

                                          Bobine koste me 75euro van het merk beru. Dus dit valt mee! Monteren doe ik zelf.

                                          Inderdaad blijf maar aan de gang. Vrijdag ben ik vrij, dan komt al het spul eronder.

                                          #18340197
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970

                                            Ondertussen heb ik even gekeken op fsrsopel, niet gek qua prijs alleen kan ik er maar bar weinig product info achterhalen helaas, zoals merk.

                                            Bobine is niet zo heel veel werk volgens mij, al weet ik zo uit mn hoofd even niet waar ie zit, google is n goede vriend gelukkig haha.

                                            Het is leuk om te doen allemaal, rustig na denken over wat hierna volgt. Al het plastic wil ik ook nog zwart maken, het föhnen heeft helaas niet lang stand gehouden, dat moet toch egaal kunnen? Dus met plastic trip spuitverf zwart maken maar wil dan wel alles van de auto af halen, eronder ook eens goed schoonmaken dan. Onderdorpels komt wel goed, maar hoe gaan die van de deur en t achterscherm los? Iemand enig idee?

                                            #18340224
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970

                                              [quote quote=17844130]Ik heb toevallig vandaag bij mijn 3deur astra g gedaan uit 99′. Hij zit inderdaad via de binnenkant geschroeft, maar ik heb deze laten zitten. Met een stukje hout en een hamer aan de voorkant van het portier op het einde van de strip slaan. Dan schuift hij op en kun je hem eruit pakken. Die ene ophanging die geschroeft zit blijft dan zitten maar als je de stootstrip dan weer bevestigd kun je hem er zo weer op vast klikken ! De korte stootstrips zitten met 4 drukkers vast. Gewoon de deur open doen en iets opwippen, dan schroevendraaier ertussen en kun je ze er zo uitklikken !

                                              [/quote]

                                              Zo, handig als naslag werk om ook te doen, verzamelen en voorbereiden! :)

                                            21 berichten aan het bekijken - 26 tot 46 (van in totaal 46)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.