AUTO START NIET MEER?

Forumindex Forums Modellen Astra AUTO START NIET MEER?

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #18325813
    Peacefullll
      Lid sinds:
      30 July 2016

      Ik denk dat ik gewoon een nieuwe haal bij windarts of het een revisie is of niet. Er zit 2 jaar garantie op. Is het moeilijk om hem zelf te vervangen de dynamo?

      #18325814
      Shane_Astra_g
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 December 2012

        Hoe handig ben je? Vervangen van een dynamo is niet moeilijk. Ik heb het 3 weken geleden toevallig zelf ook voor het de eerste keer gedaan. Je moet wel rekening houden met wat speciaal gereedschap en dat je(afhankelijk van motortype) weinig ruimte hebt. Ik heb alles gewoon gedaan vanaf de bovenkant. Luchtfilterhuis e.d. loshalen. Multiriem eraf. Dan zie je gelijk de dynamo zitten. Vanaf daar zie je vanzelf wel hoe het zit.

        Makkelijker is als je op een brug zet, dan kun je namelijk makkelijker bij de bevestigingen aan de achter kant van de dynamo komen.

        #18325815
        Peacefullll
          Lid sinds:
          30 July 2016

          @Shane_Astra_g wrote:

          Hoe handig ben je? Vervangen van een dynamo is niet moeilijk. Ik heb het 3 weken geleden toevallig zelf ook voor het de eerste keer gedaan. Je moet wel rekening houden met wat speciaal gereedschap en dat je(afhankelijk van motortype) weinig ruimte hebt. Ik heb alles gewoon gedaan vanaf de bovenkant. Luchtfilterhuis e.d. loshalen. Multiriem eraf. Dan zie je gelijk de dynamo zitten. Vanaf daar zie je vanzelf wel hoe het zit.

          Makkelijker is als je op een brug zet, dan kun je namelijk makkelijker bij de bevestigingen aan de achter kant van de dynamo komen.

          Ik ben redelijk handig maar me neef komt binnenkort langs dan zal ik het wel samen doen met hem en dan leer ik het gelijk ook. Enige nadeel is dat ik geen goede gereedschap hebt dus dan moet ik daar investeren. Enige aanrader voor een gereedschap kist? of gereedschappen die ik kan aanschaffen.

          #18325816
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            ik heb een doppensetje van de hornbach.. werkt goed genoeg voor mij… een set ring/steeksleutels is ook een goede investering en een waterpomptang.. ik heb zelf een nutbuster of hoe ze dat ding noemen.. dat is een tang waar je dol gedraaide bouten en stukken schroefdraad mee los kan krijgen…

            #18325817
            Peacefullll
              Lid sinds:
              30 July 2016

              @bart-gsi wrote:

              ik heb een doppensetje van de hornbach.. werkt goed genoeg voor mij… een set ring/steeksleutels is ook een goede investering en een waterpomptang.. ik heb zelf een nutbuster of hoe ze dat ding noemen.. dat is een tang waar je dol gedraaide bouten en stukken schroefdraad mee los kan krijgen…

              https://www.winparts.nl/werkplaats-gereedschap/gereedschapskisten-gevuld/c1897/hoogwaardig-gereedschapsset-78-st/p349063.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

              zou ik hiermee al veel kunnen?

              #18325818
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                heb ik geen idee van.. er zit voldoende in wat je nog kan hebben.. alleen weet ik niet wat de kwaliteit is van het gereedschap.. of je `m dus bij de eerste de beste vaste moer of bout je steeksleutel of dop kapot draait..

                #18325819
                stillekracht
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 May 2007

                  @Peacefullll wrote:

                  Ja met dat koperdraad heb ik hem op plus gezet en min eerst de plus losgekoppeld de koper erom heen gezet

                  :wtf Ik denk dat je met jou technische kennis maar langs een garage moet gaan…… :hmmz

                  Of naar je betweterige buurman :cry

                  #18325820
                  Peacefullll
                    Lid sinds:
                    30 July 2016

                    @stillekracht wrote:

                    @Peacefullll wrote:

                    Ja met dat koperdraad heb ik hem op plus gezet en min eerst de plus losgekoppeld de koper erom heen gezet

                    :wtf Ik denk dat je met jou technische kennis maar langs een garage moet gaan…… :hmmz

                    Of naar je betweterige buurman :cry

                    Hoezo wtf? Want toen ik het aan een monteur vroeg zij meneer dat het een goede trucje was om je auto aan het praat te krijgen? Of ben je een van de professionele monteurs.

                  8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.