Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Uitlezen!? Dit is de eerste stap die je zou kunnen zetten.
Lijkt mij zo hiervan achter het scherm vandaan een elektrisch probleem
kan bv. massa verbinding zijn van een draadboompje of een stekkertje bv.
Alles nalopen waar iets of iemand geweest is en wat er verandert is toen
alles nog ok was.
Ziet er mooi uit die Dbilas inlaatset en misschien kan Speed Equipment je
ook helpen met het zoeken en vinden van je probleempje.Lastig probleem wat je hier verteld , kan zijn dat je “tune” toch niet helemaal ok is.
Ik bedoel het meet bereik van je lambda(‘s) maar kan ook een slangetje stuk of verstopt zijn.
Ook die detonatie is link echter gelukkig heb je gesmede zuigers die kunnen wel wat hebben.
Alleen is de compressie hiermee ook verhoogt of juist verlaagt?
Ik zou er toch mee langs een tuner (Klasen) gaan deze heb toch vanwege je modificaties de
beste kijk en ervaring hiermee.Fijn dat weer ok is.
Met het uitlees app. kun je in idgv. zonder de opeldealer uitlezen en resetten.
Of de noksensor en lambda effect hebben op elkaar is moeilijk te zeggen ,
sommige codes worden voor verschillende storingen gebruikt wat ook lastig is
om precies het probleem te vinden.
Maar de lambda kan ik mij nog goed herinneren en deze kun je nu zelf tackelen.
ik zou alleen als je ooit nog bij je tuner langsgaat voor wat dan ook dit wel even
vermelden wellicht kunnen ze het meetbereik aanpassen zonder je “tune” nadelig
te beïnvloeden.Ik kwam erachter na diverse bezoeken bij de Opeldealer alwaar ik hem alleen maar liet resetten.
Na een paar keer steeds voor hetzelfde euvel (lamba zeg-maar) was ik het zat om iedere keer
40 e af te tikken en een afspraak te moeten maken en heb een super simpel en eenvoudig elektrisch
tooltje gekocht voor zo’n 40 e waarmee je niet echt schade mee kunt maken in de elektronica maar
belangrijker je kunt er mee uitlezen en resetten.
Ook uitlezen van historie , airbags en meen ook ABS zelfs.
Ik weet helaas de naam er niet meer van en heb het ook niet meer in bezit maar was oranjeachtig met
zwart van kleur en je kreeg er netjes een boekje met alle foutcodes van diverse auto’s bij.Er hoeft niet perse iets defect te zijn.
Kan ook de “tune” zijn , als de lambda even iets buiten het meet bereik meet
kan deze foutmelding ook tevoorschijn komen.
Ik kwam hier achter na diverse Opeldealer bezoeken die maar niets konden vinden.
Je kunt de “tune” door een specialist laten checken of een reset tooltje (40 e dacht ik)
en dan kun je de foutcode/storingsvermelding zelf verwijderen.Zaten er geen drijfstangbouten bij deze drijfstangen?
Nee? = dit zijn custom rods daar moet je het merk van zien te achterhalen
dan kun je via de ARP site mogelijk vinden wat erin hoort.
Ja? = dan staat erboven op de kop v/d bout het type van ARP.
De lengte is even goed ook te vinden via de site (denk ook dat er ARP 2000 in hoort)
Anders bij revisie bedrijf langsgaan (bv Dymo Track bv) die hebben ook veel ARP.A Je hebt al een banjo bout of je moet hem nog omwisselen voor de speciale?
B Er zitten 2 bouten op elkaar of je bedoeld de koelwater leiding die er vlakbij zit.
C Wat bedoel je met deze vraag , je oliedrukmeter heeft hier geen last van
deze meet de druk bij de pomp en niet bij de turbo olieleidingen.Ziet er weer top uit Erwin , hopelijk houd ie het nu wat langer uit.
10 juli 2012 om 16:14 In reactie op: Waterkoeling turbo z20LET <-> electrische pomp voor naloop? #18045251Is wel een goeie optie om te doen , gaat aankoeken van verbrande olie tegen rond
het turbowiellager.Erwin ik heb tdt een oil restrictor zelf gemaakt dmv een buisje vv/d zelfde diameter
oliegaatje in de olieaanvoer leiding.
Heb dit zo gedaan omdat ik met de oilrestrictor bolt er absuluut niet bij kon komen.
Blaas er even met lucht doorheen (als je dat ter beschikking hebt) om te kijken of
hij niet dicht zit met vuil of iets dergelijks.
Zoja dan weten we waarom je turbo opeens niet meer goed werkte.
Hij is trouwens watergekoeld maar olie doet ook een duit in het zakje qua koeling.Vacuum slang carterafzuiging deze heeft bij lage toerental vacuum en bij hogere toeren druk
omdat hij in het inlaatcircuit zit.
Daarom heeft hij een terugslagklepje meegekregen om te voorkomen dat de turbo druk via
deze slang weglekt.
Onderdruk loopt bij de turbodruk dan via de grotere slang die ernaast zit.
Bij veel onderdruk kun je zo dus veel oliedampen en olie in je inlaatcircuit krijgen .
maar direct in je motor via de kleinere slang wat ook weer niet ok is.
Dit probleem is dan veroorzaakt door versleten en niet meer goed afdichtende zuigerveren.Eerst goed laten uitlezen , dealer = 30/40 e.
Ja zou wel kunnen maar vergeet ook niet dat je water en olie toe en afvoer ook
moet demonteren waardoor het handiger is hem met spruitstuk en al te demonteren.
Wastegate moet voldoende voorspanning hebben om de klep dicht te houden te los
geeft diverse problemen tot scheuren en verbranden v/d zitting en klep aan toe.Interesing swap ,
I might be able to help you but not this weekend though , as track official
i’m at the DR88 dragraces , but next weekend could be an option.Ben eigelijk benieuwd naar de betrouwbaarheid van deze combo.
Ik heb vroeger zelf op een us motor (dodge) een T3 of T4 gereden
en heb daar nooit enige problemen mee gehad , vandaar dat ik denk
dat deze ook wel goed ofzo niet beter voldoen dan de orginele setup.Zou volgens mij moeten passen alleen zet die 4 boutjes wel weer op de goede
voorspanning en check ook of het turbinewiel na montage nog mooi vrij loopt.
En ook de wastegateactuator weer op de juiste voorspanning zetten trouwens.
En geef het turbolager wat oliedruppels zodat bij opstarten deze toch een klein
beetje smering heeft.Ze kunnen wel verstopt raken dan gaat dit meestal samen met geleidelijk hogere motor
temperatuur en minder vermogen doordat de uitlaatflow weg is.
Kun je redelijk goed zelf testen door iemand gas te laten geven en zelf achter de auto te
checken of er wel uitlaatgassen uitkomen gelijk opgaand met het gasgeven.Mooie auto prijs kunnen ze vragen maar bieden staat vrij lijkt mij.
Heeft ook niet al te veel km’s.
De Astra G OPC II heeft orgi. een chrome siertip van 70mm meen
ik maar kun je altijd veranderen tegelijk met een petje erbij.Heb die turbo destijds via EDS gekocht als zijnde een LEH model , toen mijn
orginele olie begon te lekken (deze heb ik je er toen nog extra bijgegeven)
en deze heb ik in een Dbilas uitlaatspruitstuk gezet met de nodige moeite.
Het Dbilas spruitstuk ben ik zelf nooit echt tevreden over geweest want het
was fysiek echt anders als het orginele waardoor de gehele uitlijn ook anders uitkwam.
Ik hoop dat je hem weer gauw aan de gang krijgt en ben benieuwd naar de foto’s.
S6 en gr Marcel.Kijk wel even rond voor je besluit je er zijn diverse diameters voor deze
“catvervangers” meen dat de m-tech 2 1/2 duim/inch oftewel 65 mm
is en de Friedrichs versie 3″ oftewel 76 mm deze levert Klasen m sport.Je kunt de luchtleiding tussen de turbo en intercooler loshalen reinigen en
de carterafzuiging ook schoonmaken en dan na verloop van tijd kijken
waarvan de twee de meeste olie vandaan komt.Boost regelaar gaat niet met dit soort moderne motoren je comp. gaat dit onmiddelijk
met een foutcode aanmelden , is mijn ervaring.
Drukregelaar is ok. als je groter injectoren en hogere vermogens of lachgas wilt bij injecteren
dit moet dan wel in het motormanegment in overeenstemming gewijzigd worden anders regelt
opnieuw je comp. via de lambda gegevens de juiste brandstof (orginele waarde) hoeveelheid bij.
Idd. je chippen is “the way to go” maar laat het een opelspecialist doen die dit al vaker gedaan heeft.
Dan heb je vaak ook garantie en kun je voor wijzigingen ook er terecht.
Er zijn er diverse zoals je die hier op dit forum kunt vinden.@OceanBlue wrote:
Bedankt voor jullie informatie!
alleen het lijkt mij toch helemaal niet logisch dat je druk kan verminderen door een gat kleiner te maken?
juist andersom toch, grotere opening minder kracht nodig om het erdoorheen te persen, maar het zal wel zo zijn dat ie kleiner is dan!
ik ga m even bestellen nu bij tx, maar kan je me uitleggen wat het H-cool pakket precies inhoudt?alvast bedankt!
Die oliedruk zoekt een andere makkelijkere weg nadat je “de banjobout” geplaatst hebt nl.
je motorlagers wat zelfs weer een extra verbetering is want daar kan extra olie(druk) geen
kwaad.
De cool-set is idd. hetzelfde als de waterhuishouding van de H-versie maar past ook op de
Z20LET.
Het verandert de route van het koelwater zodat deze kouder (uit de koeler) water aangevoerd
krijgt en zo het turbolagerwerk ook wat beter koelt.Damn is ie nou alweer stuk Erwin?
Zijn de lagers uigelopen waardoor zijn die schoepen beschadigd (iets naarbinnen gevallen)?
Was het niet beter een nieuwe te plaatsen?
gr Marcel. -
AuteurBerichten