turbo vraag z20let/leh

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) turbo vraag z20let/leh

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249634
    perror
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 August 2011

      Ik heb een vraag over mijn turbo.
      Er staat inmiddels 180.000km op de teller met de originele turbo.
      Deze werkt nog perfect maar heeft wel een bijgeluid en zweet olie.
      Nu ben ik aan een leh turbo gekomen die 60.000 km heeft gedraaid.
      Helaas is het spruitstuk hiervan gescheurd.

      Mijn vraag is dus kan ik het goede spruitstuk van mijn let lader over zetten op mijn leh lader?
      Als het mogelijk is om deze over te zetten heb je daar dan speciaal gereedschap voor nodig?

      Hopelijk weet iemand meer.

      Groeten,

      Perry

      #18037756
      NoFear1696
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 May 2012

        ja dat kan. en je hebt er geen speciaal gereedschap voor nodig. als je een torks set hebt is het goed te doen. pakkingen vernieuwen is wel aan te raden ;)

        #18037757
        perror
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 August 2011

          Bedankt voor je reactie.
          Ik ga morgen gelijk aan de slag om te kijken of het lukt.

          #18037758
          perror
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 August 2011

            Nu heb ik gelezen op de mpech site dat het turbine wiel van de leh lader groter zou zijn dan de let. Past de let lader uitlaat spruitstuk dan wel op de leh turbo?
            De leh lader heb ik nu uit elkaar. Zou zonde zijn als ik de let turbo los heb en het spruitstuk past niet op de leh turbo.

            Wie weet hier een antwoord op?

            Ik ga as zaterdag de turbo vervangen, het zou leuk zijn als ik voor zaterdag weet of het past.

            Groeten,

            Perry

            #18037759
            StinG
              Lid sinds:
              27 May 2011

              misschien ff meneer André Botter een pb sturen
              die zal dat vast wel weten

              #18037760
              belgium turbo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 June 2010

                heb je wat foto’s van hoe je die uit mekaar hebt gehaald :???:

                #18037761
                perror
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 August 2011

                  Ik heb er geen foto’s van maar het is super simpel.
                  Je moet 1 moertje los halen van je actuator(dat stangetje), en 4 boutjes die op het spruitstuk zitten geschroefd.
                  En dan zachtjes met een kunstof hamer kan je de 2 delen los tikken.

                  #18037762
                  OPCdriver
                    Lid sinds:
                    1 August 2009

                    Zou volgens mij moeten passen alleen zet die 4 boutjes wel weer op de goede
                    voorspanning en check ook of het turbinewiel na montage nog mooi vrij loopt.
                    En ook de wastegateactuator weer op de juiste voorspanning zetten trouwens.
                    En geef het turbolager wat oliedruppels zodat bij opstarten deze toch een klein
                    beetje smering heeft.

                    #18037763
                    perror
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 August 2011

                      Okee bedankt voor de tip.
                      die wasegate moet die in rust positie zo staan dat de klep dicht staat?

                      #18037764
                      belgium turbo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 June 2010

                        @perror wrote:

                        Ik heb er geen foto’s van maar het is super simpel.
                        Je moet 1 moertje los halen van je actuator(dat stangetje), en 4 boutjes die op het spruitstuk zitten geschroefd.
                        En dan zachtjes met een kunstof hamer kan je de 2 delen los tikken.

                        Kan je dit ook doen als de turbo nog op de wagen zit ?

                        #18037765
                        perror
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 August 2011

                          Dat gaat je niet lukken. hij moet wel los.

                          #18037766
                          OPCdriver
                            Lid sinds:
                            1 August 2009

                            Ja zou wel kunnen maar vergeet ook niet dat je water en olie toe en afvoer ook
                            moet demonteren waardoor het handiger is hem met spruitstuk en al te demonteren.
                            Wastegate moet voldoende voorspanning hebben om de klep dicht te houden te los
                            geeft diverse problemen tot scheuren en verbranden v/d zitting en klep aan toe.

                            #18037767
                            perror
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 August 2011

                              Afgelopen zaterdag toch maar eerst mijn klepseals vervangen. Er zaten er 7 los. Olie verbruik viel mee, maar auto rookte wel met koude start.
                              Turbo komt nog als ik weer eens tijd heb. Bedankt voor de reacties.

                              #18037768
                              belgium turbo
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                18 June 2010

                                @perror wrote:

                                Afgelopen zaterdag toch maar eerst mijn klepseals vervangen. Er zaten er 7 los. Olie verbruik viel mee, maar auto rookte wel met koude start.
                                Turbo komt nog als ik weer eens tijd heb. Bedankt voor de reacties.

                                Heb je de kop eraf gehaald ?
                                En heb je de seals zelf gemonteerd ?

                                #18037769
                                perror
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 August 2011

                                  Ik heb de kop laten zitten. Nokkenassen verwijdert en cilinders op druk gezet. Je hebt wel speciaal gereedschap nodig. Ik ben er ongeveer 6 uur mee bezig geweest.
                                  Het was de eerste keer voor mij dat ik klepseals heb vervangen en het ging wel aardig. Je moet alleen heel erg oppassen met de klepspietjes. Ze schieten heel snel weg. Gelukkig ben ik er geen kwijt. geraakt. Ik heb in ieder geval geen blauwe pluimen meer uit de uitlaat met de koude start.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.