Katalysator gaar?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Katalysator gaar?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249667
    stef1978
      Lid sinds:
      20 May 2012

      Hallo,

      Vroeg me af of een katalysator gaar/stuk kan zijn door o.a onverbrande olie deze dan verkleurd (wit/ geel achtig) en dit dan erge stank kan veroorzaken? Advies; kat vervangen, klopt dit verhaal of is dit onzin?

      Gr Stef

      #18037963
      GSI Racer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 June 2009

        als je toch al onverbrandde olie in je kat krijgt, dan heb je toch ergens ander ook een probleem hoor!! :idea:

        van onverbrandde benzine gaat hij iig wel stuk omdat hij bloedheet wordt.
        of dat voor olie ook geld durf ik niet te zeggen.
        nooit mee gemaakt iig ;)

        #18037964
        dion87
          Lid sinds:
          22 August 2011

          olie zal toch wel het zelfde verhaal zijn als benzine.. alleen misschien wat minder vlambaar.

          doodgaande kat’s stinken inderdaad nogal.

          maar is je turbo niet het leven aan het laten aan de uitlaatzeide?

          #18037965
          OPCdriver
            Lid sinds:
            1 August 2009

            Ze kunnen wel verstopt raken dan gaat dit meestal samen met geleidelijk hogere motor
            temperatuur en minder vermogen doordat de uitlaatflow weg is.
            Kun je redelijk goed zelf testen door iemand gas te laten geven en zelf achter de auto te
            checken of er wel uitlaatgassen uitkomen gelijk opgaand met het gasgeven.

            #18037966
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Ik heb een gemiddeld olieverbruik van 1 liter op 800km, en verstopt zitten doet de kat niet hoor…

              Wat, hij is er niet eens door aangeslagen, kan er zo doorheen kijken…

              Let op, dit gaat al dik 50.000km goed zo..

              daarbij rijdt de Combo veelal korte ritten, wat dus ook al niet bevordelijk is..

              Willem

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.