astra opc, nieuwe turbo geplaatst,

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) astra opc, nieuwe turbo geplaatst,

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248719
    Erwin_Astra
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 April 2009

      hallo,

      hoorde al enige tijd een fluitend geluid vanaf mijn turbo komen,
      vandaag na het wegrijden deed de eerste 10min de turbo het niet, hoorde alleen een groot fluitend geluid, na de 10min doet i het wel weer.

      Kort gezegt, dit is het einde van de turbo neem ik aan?
      gaat om een z20.let met leh turbo king:

      grt

      #18020071
      dion87
        Lid sinds:
        22 August 2011

        ik zou eerst nog ff het aanzuigtraject nalopen, als die lek is wil die ook gaan fluiten.

        en dan meteen kijken naar olie sporen..

        #18020072
        Erwin_Astra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 April 2009

          Vandaag turbo er af gehaald, bleek geen LEH turbo (volgens mij ) te zijn maar een TFSI turbo met 1 en andere aanpassingen, vast zo gemaakt door EDS toen der tijd ivm met mijn dbilas spruitstuk en uitlaat etc.

          Best een gekloot nog om de turbo er af te krijgen maar is gelukt :thumb
          Turbo wordt op dit moment gereviseerd en zal daarna eens kijken voor een test bank.

          Oude turbo schoepen bleken aardig naar de klote te zijn, heb helaas daar geen foto van gemaakt :thumbdown maar van de rest wel

          #18020073
          dion87
            Lid sinds:
            22 August 2011

            ziet er getikt uit man met die Dbilas inlaat erop!

            #18020074
            belgium turbo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 June 2010

              Kan je de LET turbo er ook zo afhalen zonder het spruitstuk te demonteren ?

              #18020075
              Erwin_Astra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 April 2009

                Weet niet precies hoe het standaart zit met een leh en het spruitstuk… Ik kon er vandaag wel bij maar het spruitstuk demonteren maakt het karwijtje wel wat makkelijker denk ik..

                #18020076
                OPCdriver
                  Lid sinds:
                  1 August 2009

                  Damn is ie nou alweer stuk Erwin?
                  Zijn de lagers uigelopen waardoor zijn die schoepen beschadigd (iets naarbinnen gevallen)?
                  Was het niet beter een nieuwe te plaatsen?
                  gr Marcel.

                  #18020077
                  Erwin_Astra
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 April 2009

                    Hoi Marcel,

                    Turbo draaide nog wel, alleen de eerste 10minuten van een rit deed die niks meer.
                    Schoepen bleken een beetje te zijn afgebroken, ook was het iets aan gelopen in het huis.
                    Naar het weten (van een VAG turbo tuner) was dit geen LEH turbo, maar een samenloop van 2 turbo’s, met het grootste gedeelte van een nieuwe TFSI turbo,
                    Als alles meezit krijg ik morgen de turbo terug, zal dan een paar fotos ervan plaatsen.

                    grt Erwin

                    #18020078
                    OPCdriver
                      Lid sinds:
                      1 August 2009

                      Heb die turbo destijds via EDS gekocht als zijnde een LEH model , toen mijn
                      orginele olie begon te lekken (deze heb ik je er toen nog extra bijgegeven)
                      en deze heb ik in een Dbilas uitlaatspruitstuk gezet met de nodige moeite.
                      Het Dbilas spruitstuk ben ik zelf nooit echt tevreden over geweest want het
                      was fysiek echt anders als het orginele waardoor de gehele uitlijn ook anders uitkwam.
                      Ik hoop dat je hem weer gauw aan de gang krijgt en ben benieuwd naar de foto’s.
                      S6 en gr Marcel.

                      #18020079
                      Erwin_Astra
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 April 2009

                        fotos laten nog even op zich wachten, maar die komen wel :thumb

                        #18020080
                        Erwin_Astra
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 April 2009

                          bij het demonteren van mijn oude LEH turbo heb ik mijn olie niet laten aflopen, (zit er nu nog in,) en een LEH turbo is olie gekoeld heb die toevoer en retour er af gedraaid, maar er stroomde zo geen olie uit.. hoort dit? of hoort er olie uit te lopen als je de toevoer van de turbo af haalt?

                          #18020081
                          OPCdriver
                            Lid sinds:
                            1 August 2009

                            Erwin ik heb tdt een oil restrictor zelf gemaakt dmv een buisje vv/d zelfde diameter
                            oliegaatje in de olieaanvoer leiding.
                            Heb dit zo gedaan omdat ik met de oilrestrictor bolt er absuluut niet bij kon komen.
                            Blaas er even met lucht doorheen (als je dat ter beschikking hebt) om te kijken of
                            hij niet dicht zit met vuil of iets dergelijks.
                            Zoja dan weten we waarom je turbo opeens niet meer goed werkte.
                            Hij is trouwens watergekoeld maar olie doet ook een duit in het zakje qua koeling.

                            #18020082
                            Erwin_Astra
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              26 April 2009

                              gister de nieuwe turbo geplaatst,
                              auto loopt weer helemaal perfect :thumb :thumb
                              zal binnenkort ff foto’tje uploaden.
                              grt

                              #18020083
                              Erwin_Astra
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                26 April 2009

                                #18020084
                                OPCdriver
                                  Lid sinds:
                                  1 August 2009

                                  Ziet er weer top uit Erwin , hopelijk houd ie het nu wat langer uit.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.