Katvervanger (pre kat)

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Katvervanger (pre kat)

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249565
    erve156
      Lid sinds:
      25 September 2004

      Ik wil de voorste kat laten vervanger door een katvervanger van Mtech. Heeft iemand hier ervaring mee, en wat is het effect van zo’n katvervanger. Mijn Zafira OPC is nu stage 1 gechipt.

      #18036833
      dion87
        Lid sinds:
        22 August 2011

        een cat zorgt voor meer tegendruk, haal je em eruit zal je turbo makkelijker opspoelen.

        eerste cat kan je er gewoon uithalen en je haalt je keuring nog gewoon, als je ze er beide uithaald niet meer.

        #18036834
        StinG
          Lid sinds:
          27 May 2011

          inderdaad, precies zo als dion87 schrijft :thumb

          ik heb hem ook erop zitten, hij reageerd nog wat feller op gas geven :angel

          #18036835
          dion87
            Lid sinds:
            22 August 2011

            het ligt er ook maar net aan wat je van plan bent, al wil je er een monster van maken is alleen een precat decat neit voldoende..

            #18036836
            dasmoerf
              Lid sinds:
              15 October 2004

              voorste kat vervangen is erg leuk, je krijgt er meteeen iets meer geluid van en je uitlaat gaat lekkere plofjes laten horen……..

              #18036837
              OPCdriver
                Lid sinds:
                1 August 2009

                Kijk wel even rond voor je besluit je er zijn diverse diameters voor deze
                “catvervangers” meen dat de m-tech 2 1/2 duim/inch oftewel 65 mm
                is en de Friedrichs versie 3″ oftewel 76 mm deze levert Klasen m sport.

                #18036838
                NoFear1696
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 May 2012

                  Dit kost hij bij Mtech: http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=800001&hid=&lhid=&lvid=” onclick=”window.open(this.href);return false;
                  en als je iets meer uitgeeft krijg je dit op eBay http://www.ebay.nl/itm/Z20LET-Z20LEH-3-Zoll-Downpipe-mit-Sportkatt-/320822111375?pt=DE_Autoteile&hash=item4ab27cec8f” onclick=”window.open(this.href);return false; (zit er bij mij ook onder). hier ga je geen spijt van krijgen. ik ben hier nog niet zo lang op het forum maar hoor veel leden over Mtech= veel te duur :agent
                  als je die friedrich neemt ga je dat echt merken. een rugzak vol met Nm’s en minimaal 10 pk.

                  #18036839
                  StinG
                    Lid sinds:
                    27 May 2011

                    idd, Mpech is erg duur jah

                    #18036840
                    Dikkeminne
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 April 2011

                      mijn zaffie is ook stage 1 getuned in Kuinre en heb sindskort een katvervanger van mtech gekocht. ( had beter andersom kunnen doen ik weet het)
                      heb zelf de 60mm gekocht. tuurlijk als je de hele hap vervangt zul je ongetwijfeld meer nm’s en pk krijgen maar ben je ook meer euri’s kwijt. Vaak begin je ergens mee en moet je ook kunnen zeggen tot hier en niet verder al raak ik alweer gewend aan die bulten vermogen haha.

                      ik merk wel verschil met de originele 1e kat. turbo pakt sneller op en blijft ook langer op toeren heb ik het idee. ik vind het een goede/zinvolle uitgave voor relatief weinig geld. Een hele nieuwe uitlaat wilde ik niet omdat ik geen 1000 euri over heb voor een 10 jaar oude auto. Ga er liever van op vakantie en de auto is nu snel zat. laatst in Drachten op tunexpo op de testbank gestaan. 246.2 pk en 392NM. ik vind het dikke prima zo. Uiteindelijk zijn de snelle busjes weinig tot niets waard en staan er bulten te koop op internet.
                      Maar goed voordat ik het hele forum hier over me heen krijg, een ieder moet doen wat hij wil met zijn wagen. Ik vind het super wat sommigen doen met hun auto om zoveel mogelijk eruit te persen, en volg graag de updates.

                      ik zeg gewoon kopen zo’n katvervanger, ga je zeker plezier van hebben de eerste 2 weken. Daarna kijk je waarschijnlijk toch op ebay om de rest ook te vervangen hahaha.

                      #18036841
                      McKaamos
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 December 2009

                        Ach, valt ook wel weer mee.
                        Als ik het even door reken, scheelt het vrij weinig (enkele tientjes op dik 500 euro voor Friederichs).
                        Tuurlijk, het zijn weer tientjes bespaard, maar verzenden binnen NL of vanuit duitsland scheelt ook.
                        Daarbij zijn duitsers ongelofeloos stugge lui die het liefste je garantieclaims afwijzen met de melding dat het door jezelf komt (ook als dat onzin is). Bij Mtech kan je gewoon terecht onder nederlandse garantieregels (o.a. dat de eerste X periode de bewijslast bij de winkel ligt ipv de consument, geld teruggave regels, 7 dagen koop-op-afstand-wet, etc etc.)
                        Één keer een negatieve aanvaring als het op garantieclaims aan komt, en dan zie je waarschijnlijk wel in dat die paar tientjes extra het geld niet zijn tegenover de garantie dat je minder gezeik hebt.

                        Heb zelf ook wel eens wat besteld bij Mtech. Was lekker snel in huis, prijs was welliswaar iets duurder, maar kwam er al weer uit met de verzendkosten t.o.v. duitsland of engeland.

                        Daarbij steun je de nederlandse economie als je in NL koopt.

                        Maargoed, het is en blijft je eigen keuze. Persoonlijk zou ik gewoon bij een nederlandse club kopen als ik die mogelijkheid heb.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.