Turbo probleem ?!! SPOED

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Turbo probleem ?!! SPOED

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250094
    djplan
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 November 2010

      Ik was dus even rondje rijden
      en ging even de auto even wat doortrekke en plotseling ging de service beurt lampje aan ?
      dus ik heb de auto laten afkoelen en ben na 45min weer erin gestap maar nu lijk alsof de turbo niet meer in komt ? hij wilt niet echt meer optrekken van 4000 toere merk je niks meer ?
      wat zou er aan de hand kunnen zijn ?

      gaat om een zafira a opc 2003 ZLET

      #18042778
      Mark_opc
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2011

        Hallo djplan,

        Kunnen verschillende dingen zijn. Maar uitlezen geeft miss wat meer duidelijkheid. Je kan hem evt zelf ook uitlezen op de volgende manier:

        Zet contact uit, trap je rem en gas voledig in en draai hem dan op contact. Houd de rem en gas nog steeds ingetrapt houden!! Het service lampje zal nu 4 codes doorgeven doormiddel van knipperen..

        Wie weet kun je dan met de code wat makkelijker gaan zoek naar je probleem..

        #18042779
        djplan
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 November 2010

          Als ik alles goed tel dan staat er 10131010243
          Iemand enig iedee?

          #18042780
          Mark_opc
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 May 2011

            Uh.. Nee die code zegt mij even nix.

            Ik ben geen expert, maar de code die ik er uit kreeg was een 4 cijferig getal.
            Miss moet je het nog eens proberen, 1-9 knipper staat ook voor getal 1-9, als het lampje 10 kinppert is dat een 0.

            Mocht je nou geen duidelijke code worden, dan wordt het toch eff een dealer bezoekje om uit te lezen.

            Succes grt Mark

            #18042781
            djplan
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 November 2010

              hy knipperde eerst 10/1/3/10/10/2/4/3 dus dan zou bij mij de code 01300243 zijn ?
              is zit echt te balen van de turbo de auto trek voor geen meter meer op je voelt dat hy in begin beetje fut heeft maar drna houd die ermee op
              hij rijdt voor de rest gwn heel goed alleen mis je gwn vermogen van de turbo

              #18042782
              Mark_opc
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 May 2011

                Miss dat je auto in noodloop staat.. En de je vermogen tegenhoud.. Om een of andere reden..
                Maar helaas kan ik je hier verder weinig advies over geven.. Miss een ander lid hier van de club??

                Je code kan ik helaas niet opzoek. Ik kan maar 4 nummer intoetsen om de code te vertalen.
                Denk dat je er verstandig aan doet om maar eens langs de dealer te gaan.
                Volgens mij is het ook zo dat als je je accu los koppelt dat je de storing verwijderd uit het systeem, teminste dat is bij mij een keer gelukt, alleen is dit natuurlijk geen oplossing voor het probleem!!!

                Ik hou je bericht wel eff in de gaten ik ben benieuwd wat nou het probleem is geweest is..

                Succes grt Mark

                #18042783
                djplan
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 November 2010

                  ik hoop dat die idd op noodloop staat want wil echt geen nieuwe turbo betalen als ik hoor hoeveel zn turbo kost !
                  nu maar hope dat die turbo niet kapot is

                  #18042784
                  OPCdriver
                    Lid sinds:
                    1 August 2009

                    Eerst goed laten uitlezen , dealer = 30/40 e.

                    #18042785
                    NoFear1696
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 May 2012

                      service lampje??? foto ??

                      #18042786
                      djplan
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 November 2010

                        Laten uitlezen en bleek dat die turbo kabel los zat ….
                        Wat een opluchting voor mij

                        #18042787
                        arjontje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 March 2006

                          De fout codes zijn p0130 Lambda en p0243 Wastegate.
                          De auto gooit dat achter elkaar.

                          Oeps was iets te enthousiast zag niet dat de oplossing er al was.
                          Als de turbo slang los licht dan kloppen deze fout codes wel.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.