Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Afgelopen week een Agila-A aangeschaft, in Arden-Blue, met een Z12XE motor
[IMG]http://pic20.picturetrail.com/VOL1244/4156526/11088056/413886483.jpg[/IMG]Ik zag dat er (nog) een drupje gele koelvloeistof inzit, volgens de site van Kroon en Euro hoort er gele in..
net zoals in de Z12XE van mijn Corsa-C.. toch heb ik deze gekocht met rode koelvloeistof..
-Is de gele koelvloeistof beter als de rode?
-Vast niet te mengen?De deurslot bijrijderskant gaat niet op slot, je kunt met de sleutel draaien, maar er gaat niet op slot,
Via de bijrijderskant-slot, gaat wel alles op slot..
-Bekend kwaaltje? weet iemand wat het zou kunnen zijn?In welk grafiekje kunnen we zien hoe lang de gebruikers aanwezig waren/zijn op dit forum?
Het lijkt me dat de gebruiker er “vroeger” veel langer aanwezig was om alles te zien/lezen..
ipv tegenwoordig, om er even snel op te kijken en weer te verdwijnen…1 januari 2018 om 08:53 In reactie op: Haynes Workshop Opel Corsa 2000-2003 Service and Repair #18351207Bedankt, Een handleiding is eigenlijk een must voor een klusser/doe het zelver,
Daarmee kun je al een boel “domme” vragen zelf beantwoorden, en dat direct, zonder op iemands antwoord te moeten wachten30 december 2017 om 18:06 In reactie op: Haynes Workshop Opel Corsa 2000-2003 Service and Repair #18351148Je hebt een pb
Netjes gedaan allemaal!
Dat er toch nog iemand een 5-deurs zoveel aandacht en liefde geeft,
Het is tenslotte niet het mooiste model..en ja, dat mag ik zeggen, heb er zelf jaaaaren in gereden (2 stuks)
Zou de achterruitensproeier geen apk punt zijn..? onder het motto:
“als het erop zit moet het werken”?
ik heb de mijne ooit ook gerepareerd..
Heb de sproeier met een naaldje schoongemaakt, en meende dat de aanvoerslang tussen de auto en de klep gescheurd was..Controleer ook goed de achteras..die roesten(rotten) ook aardig van deze..
Bedankt
Ik heb inderdaad geen ABS, had nog even gegoogled..
Er had dan ook een ABS-pomp op moeten zitten..En die zit er niet op,
Ik dacht dat die ene sensor voor de ABS zou zijn..
maar een snelheidsmeter heeft natuurlijk ook ergens een signaal nodig..
Weer wat geleerd!De prijzen zijn inderdaad (te) torenhoog (mijn mening),
Heb mijn “oogappeltje” een 1,5 jaar geleden verkocht, had er echt geen tijd/geld en goede plek er meer voor
(heb nog wel een uit-elkaar-getrokken restauratie ergens staan..)
ik had de Manta voor een nette prijs aangeboden, heb de Manta zelf in de goede tijd gekocht, en mag ook daarom voor een nette/goede prijs weg,
blijkbaar voor te weinig, de berichtjes via Autoscout regenden binnen!
Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Polen..iedereen was geïnteresseerd,
Uiteindelijk is de auto voor een nette prijs, naar een Nederlandse liefhebber gegaan,
ben daar zelf erg blij mee dat de auto de aandacht krijgt wat hij verdient..
Maar denk ook wel eens stiekem.. had ik niet iets meer kunnen/moeten vragen?Na een aantal maanden van het nieuwe maanden, ook even een reactie van mij,
ik kan er aardig aan wennen,
snelheid, lay-out e.d lijkt mij aardig goed,de zoekfunctie vind ik persoonlijk nog niet echt wat,
(snelheid daarvan is wel goed)
Op het oude forum kwamen de zoekresultaten net alsgoogle
onder elkaar te staan,
en nu alleen onder het witte zoekbalkje,
vind ik persoonlijk minder overzichtelijk, en bij Firefox blijven de zoekresultaten niet staan,Qua topics/leden vind ik het wel een beetje verveeld..weinig leden – weinig topics,
maar..wel een groot compliment, dat wat men hier leest zijn goede vragen/antwoorden
Ik irriteer bij mateloos aan de Facebook vragen op het opel-forum-facebook.. of ben ik de enige die dat vind???
-Een lampje brand..wat betekent dat?
-Ik ga mijn olie wisselen voor het eerst, waar zit het filter?
-ik zoek een auto..bied maar aan..
Ik heb bij iedere auto (OPEL) die ik gekocht heb, ook een handleiding gekocht, is maar een paar tientjes,
maar je hebt er best veel aan tijdens het sleutelen/onderhouden!Ik moet zeggen dat ik er voorheen (voor dat ik een gezin gesticht had) meer online was,
maar misschien wordt het ooit wel weer zo druk(bezocht) als toen :toppie:Ik meende al dat de 2001 C-Corsa geen canbus was..dat scheelt al weer een stuk,
Ik wou het wel iets professioneler aanpakken dan de ouderwetse blauwe klemmetjes,
Ik kwam op de duitse Ebay al genoeg trekhaken tegen, compleet set incl.specifieke 13-polige kabelboom
(plaats je tussen de stekkers van de achterlichten) voor 150 euro incl versturen.
Mijn voorkeur ging in 1ste instantie voor een 13 polige, heb op de aanhanger ook achteruitrijlichten en een geschakelde mistachterlicht..
maar misschien dat ik het ook wel terug bouw naar 7-polig.. heb ik de extra verlichting echt nodig gehad…geen idee meer eigenlijk..?Ik heb er een Z12XE in de Corsa-C zitten,
ik moet wel toegeven, na een paar dagen rijden, dat het toerental en het verbruik ietswat tegenvallen,
maar nu was ik ook een diesel gewend..dus dat zal wel even wennen worden,
Bedankt voor de links, ik ga zowieso het omslagpunt e.d even bekijken,
het daadwerkelijk inbouwen van LPG zal het wel niet worden, gezien installatie net zo veel kost als de auto zelf..
dan is een andere auto met bestaande LPG installatie vast voordeliger,
De Corsa rijd opzich goed, hier kan ik wel even mee uit de voeten, maar ik zal er in de toekomst wel even rustig narekenen wat het goedkoopst is om mee verder te gaanGisteren een Corsa-C Comfort 5-deurs gekocht, een 1.2 16v uit 2001,
Gezien ik er iets haast mee had, (oude auto was overleden) toch een aardig auto’tje met weinig kilometers kunnen kopen voor een nette prijs,
het motortje valt mij tot nu toe ook nog niet tegenWegens plaats en tijd gebrek toch maar even laten doen door de garage,
de waterpomp is vervangen, echter bleek de schade,
lekke waterpomp onderweg + iets te laat er achter komen dat de motor warm wordt = lekke koppakking..
met de lekke waterpomp reed de auto eigenlijk nog best goed…
maar nu met een goede waterpomp heeft de auto geen compressie meer, de garage kon het ook al niet op druk krijgen..
dus we zullen afscheid nemen van de trouwe Corsa, RIP X15TDIk heb hetzelfde gehad, gisteren.. met mijn nieuwe Opel Corsa C Comfort 1.2 16v uit 2001
-Piepgeluid als je de deur opent, ook met de verlichting uit.
-Radio die niet meer automatisch uit gaat
-Centrale deurvergrendeling werkt niet meer, handmatig de deur open doen vind ik geen probleem.. maar het tankklepje ging ook niet meer open..Problemen kwamen na plaatsen autoradio…
Echter was het mij bij mijn nieuwe/oude radio, ik heb er een radio incl kabel/iso stekkers erin gezet, in dit stukje kabel waren de gele en rode kabel met elkaar verbonden, voor de continue stroom op de radio
Bij de Corsa-B werkt dat, bij de Corsa-C, geeft die (neem ik dan maar aan), stroom via de radio door naar het contactslot ofzo…
Even de gele en rode kabel weer gescheiden, en alles werkt weer, radio is nu wel via contact, maar daar is mee te levenHet probleem is opgelost,
Een nieuwe accu (oude was opzich goed, maar toch 6-7 jaar oud), een extra massakabel (tip die ik ook kreeg) hielpen niet,
De Meriva is naar de garage gegaan, voor een grote beurt (distributieriem e.d) en gelijk maar een nieuwe startmotor, en gelijk het probleem opgelost,onhandig van de garage,(ze keuren zelf voor en brengen de auto naar een keuringsstation) dat ze eerst de apk hebben gedaan,
en stond de auto bij de andere garage voor de APK, met een warme motor die niet meer starten wou..:-)Op Ebay kosten ze weinig, heb er laatst een setje gekocht voor een Meriva-A, was incl verzenden iets van 28 euro kwijt, en werkt perfect,
Deze zou jij dan moeten hebben lijkt me..:
http://www.ebay.de/itm/2X-DAMPFER-HECKKLAPPE-680-N-OPEL-VECTRA-C-GTS-BJ-AB-08-2002-NUR-SCHRAGHECK-/390905297668?fits=Make%3AOpel%7CModel%3AVectra+C+GTS&hash=item5b03c57b04:g:8m0AAOSwAKxWUG79We zijn al even verder,
En er is reeds een Meriva aangeschaft,
een Meriva 1.6 16V Essentia, weinig poespas,(ben nog niet zo bekend met de optielijst)
maar het enige wat er als optie opzit, airco, trekhaak en de gordijnairbags..
Na aankoop de CDR2005 vervangen voor een enkel-din met USB.. origineel is mooier, maar de USB was toch een gemis..Er zit nu een 7-polige stekkerdoos aan de trekhaak..
Op mijn aanhanger zit 13 polig, ik kan natuurlijk er een verloop tussen zetten, maar dan heb ik er nog steeds geen mist en achteruitrijlicht..
Kan ik erop de ouderwetse
manier een 13 polige stekker op zetten, of gaat dan de computer op de hobbel?Iemand die iets weet?
De zoekfunctie is ook erg..erg..erg traag,
maar nu kan ik ook blijkbaar alleen door het hele forum zoeken,
en niet specifiek in een sub-rubriek..?@wim-v6 wrote:
Als de turbo naar de kloten is is dat vaker te ontdekken aan rook of vloeibare olie uit de uitlaat als zo bij de turbo naar buiten.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Aha… in dat geval ben ik blij dat ik 1 op reserve heb liggen..
ik krijg een vermoeden dat ik die nog wel nodig ben.. :hmmzHet was maar gekheid met het langzaam rijden :afro ,
ik rijd zelf zowieso wel rustig, al is het natuurlijk ook waarmee je het vergelijkt..
als ik eerst in de Manta had gereden, en dan in de Corsa..dan was de laatste toch een stuk langzamer,
maar dan hebben we het ook over een paar pk verschil…Maar over de olie..
Het is gelukt, heb eerst maar de hitteschilden gedemonteerd om alles goed te bekijken,
toen kwam ik erachter dat de lekkage niet van de turbo af kwam, maar via een leiding die er langs liep..
mijn 1ste conclusie was dat de koperen ringen van de banjo op waren,
deze vervangen.. lekte nog steeds..
Weer alles goed bekijken.. er zat een gat in de leiding boven de banjo…
Het geluk.. gezien ik vermoede dat de turbo naar de ….. was,
had ik al complete gebruikte set (uitlaatspruitstuk + turbo) gekocht..
hiervan uiteindelijk alleen de leiding gebruikt..De boosdoener…
@TWA wrote:
Topper hoor…
Hoe lang was je bezig zo? Nog tegen andere dingen aangelopen? Aangezien ik er uiteindelijk ook eens aan moet beginnen king:
Greetz Emiel
Ik ben er wel een middag mee bezig geweest,
maar.. ik moest tussendoor nog even inkopen doen,
had namelijk niet de juiste slangklem,
had van te voren al wel het e.e.a opgemeten en mee besteld met de tank,
echter er was nog een kleine slang die ik niet gezien heb…
daar had ik dan ook geen slangklem voor..
en het warenhuis en de tuinwinkel in het dorp ook niet.. dus naar volgende dorp, (soort van welkoop) had het wel
Zou je het eruit willen pompen, zorg dan ook wel voor een schoon reservoir,
en als je een spuitbus tectyl hebt staan, kun je de tank ook nog even zwart maken..oh.. en.. denk om de niveau sensor, die is bij mij iets verbogen, oftewel de tank aanduiding klopt niet helemaal, :hmmz
dat stoort mij opzich niet, maar als je het kunt voorkomen..De auto lijkt nu wel zuiniger.. misschien dat die wel iets langer gelekt heeft..?
ik had de normalerwijze een verbruik van 1 op 17 (winter), 1 op19 (zomer)
nu heb ik nog maar 1 keer getankt, na zo’n 370 km, een verbruik van 1 op 22,5 :thumbupqua rijden is mij niets opgevallen… net zo langzaam als anders :thumb
(althans..mijn rijgedrag is cruise-snelheid)Ik zal er morgen overdag eens goed naar kijken,
het was nu schemerig, en de accu van de looplamp was bijna leeg,
maar ik vond het een rare lek-plek, nadat ik alles schoon gemaakt had,
de moer van de uitlaat was schoon, en tijdens het stationair draaien
loopt er gewoon olie langs de ringen(onder de moer), over de moer, en lekt het de uitlaat op.. binnen enkele seconden alles weer zwart
Dan hoop ik dat het een leiding is, een revisie zal het kosten-technisch wel niet meer uithalen :hmmzIedereen bedankt voor de tips,
Het is gelukt,
Wegens een te late levering (bedankt Winparts) toch zelf in de schuur vervangen ipv op de hefbrug,
ging opzich redelijk soepel, echter de slangklem van de vulslang was ietswat te verrot op los te draaien,
dus daar moest de Dremel aan te pas komen
Geen lekkage zo snel kunnen vinden in de oude tank.. maar er zal vast ergens iets zitten onder het roest
Heb gisteravond de tank deksel bekeken,
Alles kurkdroog..
De velsnaad zag er niet fris, en als je aan de vulslang wiebelt klinkt het niet zo fris.. Zal dus toch rottigheid zijn, gisteren 1 nieuwe tank besteld,
Ben vrijdag een dag vrij, hoop dat de lekkage dusdanig gestopt is ( onder het lek), dan rijd ik de auto naar de hefbrug bij mijn ouders (70km verder)..Slangen los, en beugels los, en alles weer monteren..? Of zijn er nog dingen waar ik om moet denken?
De tank deksel, kan ik daar via de achterbank bij?
Of moet de tank eronder weg? -
AuteurBerichten