Jasper’s ’97er Corsa B X16SZR

Forumindex Forums Modellen Corsa Jasper’s ’97er Corsa B X16SZR

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 48)
  • Auteur
    Berichten
  • #18344737
    Jasper98
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 January 2017

      Introductie

      Ik ben Jasper, 19 jaar oud en ik ben nog student en woon tussen de grote rivieren. Stel: je koopt voor 400 euro een 20 jaar oude opknapper en je bent niet al te bang om vieze handen te krijgen. Is dat een verstandige keus? Misschien. Je wordt er in elk geval altijd wijzer van.

      Update

      Dit topic gaat inmiddels over het wel en wee van mijn blauwe Corsa B die op 13 augustus 1997 op NL kenteken is gezet en op 14 juli van hetzelfde jaar geproduceerd is. Deze alinea schrijf ik anderhalf jaar na het openen van dit topic en inmiddels is de auto getransformeerd, voor een klein deel uiterlijk maar vooral technisch bekeken is de auto nu helemaal bij en een zeer betrouwbare daily driver. Alle noemenswaardige dingen die ik aan de auto gedaan heb staan hier op het forum.

      Corsa B 1997 RZPZ32
      De Corsa in januari 2017

      16 juni 2017: Start motorombouw naar 1.6 8 klepper

      Na 10.000 km zonder grote problemen in een jaartje tijd liet mijn Corsa me afgelopen maandag helaas in de steek. Kort na het wegrijden ineens totaal geen vermogen meer en maar met moeite bleef de motor lopen totdat na enkele tientallen meters verder het hele spul tot stilstand kwam. Tja, daar sta je dan, langs de kant van de weg met een bijna twintig jaar oude Opel… Flink wat bekijks van medeweggebruikers natuurlijk (in de spits).