Keuze aankoop Corsa-C

Forumindex Forums Modellen Corsa Keuze aankoop Corsa-C

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18341984
    mantamartin
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 September 2005

      Hallo,
      ik ben aan het rond kijken voor een Corsa-C,ik ben al wat aandachtspunten gevonden hier,maar ik twijfel aan de motor keuze..

      Volgens het forum;
      1.2 16V: Z12XE Z12XEP: Ketting
      1.4 16V: Z14XEP: Ketting (deze motor is pas vanaf half 2003 in de Corsa-C geleverd)
      1.4 16V: Z14XE: Riem (deze motor is tot begin 2004 geleverd geweest), vervangings termijn van de riem 60.000km of 4 jaar)

      Ik rijd 70 km per dag woon-werk waarvan 50 km snelweg..
      Zijn de 1.2 motoren wel iets voor op de snelweg? Met de toerental met 130km
      Qua verbruik.. wat zou dan het beste zijn?

      #18341989
      PascalDutch
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 March 2017

        1.2 gaat prima op de snelweg hoor, doe het zelf ook dagelijks en kan prima meekomen. Qua verbruik rijd ik iets van 1 op 12 (550 km op één tank). Verder kan ik weinig over de motoren zeggen aangezien ik mijn Corsa net een maandje heb ongeveer :p

        #18342164
        mantamartin
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 September 2005

          Gisteren een Corsa-C Comfort 5-deurs gekocht, een 1.2 16v uit 2001,
          Gezien ik er iets haast mee had, (oude auto was overleden) toch een aardig auto’tje met weinig kilometers kunnen kopen voor een nette prijs,
          het motortje valt mij tot nu toe ook nog niet tegen

          #18342358
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Persoonlijk vind ik het vermogen van de Z12XEP te laag voor een auto als de Corsa C.
            Bij een Corsa D is de Z14XEP al net aan, tenminste is mijn mening.

            Je rijdt 70 km per dag dan zou ik overwegen er LPG in te bouwen. Kost je ongeveer 1750 euro, maar dat verdien je zo terug bij ruim 350 km per week.
            Je moet wel even kijken wat de meerprijs bij je wegenbelasting wordt (eventueel extra gewicht installatie + lpg g3 opslag).

            Hiervoor kan je het beste je omslagpunt berekenen:
            LPG omslagpunt berekenen

            LPG Info
            LPG Bougies zijn grote onzin, daar zou ik niet aanbeginnen. Een klepsmeersysteem kan nooit kwaad.

            #18342400
            mantamartin
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 September 2005

              Ik heb er een Z12XE in de Corsa-C zitten,
              ik moet wel toegeven, na een paar dagen rijden, dat het toerental en het verbruik ietswat tegenvallen,
              maar nu was ik ook een diesel gewend..dus dat zal wel even wennen worden,
              Bedankt voor de links, ik ga zowieso het omslagpunt e.d even bekijken,
              het daadwerkelijk inbouwen van LPG zal het wel niet worden, gezien installatie net zo veel kost als de auto zelf..
              dan is een andere auto met bestaande LPG installatie vast voordeliger,
              De Corsa rijd opzich goed, hier kan ik wel even mee uit de voeten, maar ik zal er in de toekomst wel even rustig narekenen wat het goedkoopst is om mee verder te gaan

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.