Trekhaak monteren Corsa-C

Forumindex Forums Modellen Corsa Trekhaak monteren Corsa-C

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18342584
    mantamartin
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 September 2005

      Hallo,
      Ik ben van plan om later eens een trekhaak te gaan plaatsen op de Corsa-C (2001)
      Nu zijn daar genoeg voor te vinden..
      http://olifanttrekhaken.nl/568-corsa-c-35-deurs-hatchback-102001-082006
      En ik had hier al gelezen dat het qua werk wel meevalt,
      maar hoe zit het met de elctronica hiervan?
      Het liefst heb ik met een 13-polige stekkee onder de auto,
      Wat zou het verschil zijn met een “universele kabelset” of een “originele kabelset”
      Moet het nog ingelezen worden met Tech2/OP-Com?

      #18343957
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Weet niet hoe het precies bij de corsa C zit maar bij mijn astra ligt er een stekker in de kofferbak waarop een trekhaakmodule aangesloten kan worden. De universele worden meestal direct op de aansturing van de verlichting van de auto aangesloten. Bij dit laatste moet je er rekening mee houden of de auto canbus gestuurd is ofniet. Indien dit niet het geval is kan het geen kwaad deze methode toe te passen, indien de auto wel canbus gestuurd is moet je deze optie niet proberen ivm storingen in het systeem. Ik geloof (maar weet het niet zeker) dat de corsa C vanaf bouwjaar 2004 canbus gestuurd is, de versies voor 2004 niet.

        M.v.g.
        Tom

        #18344482
        groothuis27
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 April 2010

          corsa c van 2001 kun je gewoon op de ouderwetse manier aansluiten , ofwel bij de achter verlichting op knellen met van die blauwe klemmetjes .
          heb zelf een corsa c van 2004 die gaat op de zelfde manier .
          geen canbus of universeel stekker blok aanwezig , als er c zijn die dat hebben zijn ze van later .
          waarom trouwens een 13 polige stekker , een caravan trekken met een corsa C lijkt me ver gaan .
          ik heb een 1.4 twinport die mag max. 1000kg trekken geremd .
          voor een gewone aanhanger of vouwwagen heb je aan een 7 polige stekkerdoos genoeg .
          mvg h.j

          #18344502
          mantamartin
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 September 2005

            Ik meende al dat de 2001 C-Corsa geen canbus was..dat scheelt al weer een stuk,
            Ik wou het wel iets professioneler aanpakken dan de ouderwetse blauwe klemmetjes,
            Ik kwam op de duitse Ebay al genoeg trekhaken tegen, compleet set incl.specifieke 13-polige kabelboom
            (plaats je tussen de stekkers van de achterlichten) voor 150 euro incl versturen.
            Mijn voorkeur ging in 1ste instantie voor een 13 polige, heb op de aanhanger ook achteruitrijlichten en een geschakelde mistachterlicht..
            maar misschien dat ik het ook wel terug bouw naar 7-polig.. heb ik de extra verlichting echt nodig gehad…geen idee meer eigenlijk..?

            #18457409
            groothuis27
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 April 2010

              Was  hier  vanmiddag op de sloop , daar stonden in iedergeval 2 corsa c met trekhaak ( volgens mij afneembaar ) .

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.