Aankooptips Agila-A, Gekocht + vragen

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Aankooptips Agila-A, Gekocht + vragen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18355713
    mantamartin
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 September 2005

      Hallo,
      We zijn aan het oriënteren voor een Agila-A, (Voor mijn ouders 60+ers)
      Ze rijden nu een Corsa-A uit 1992, maar ze zijn toe aan een hogere instap,
      Het wordt sowieso een 1.2 16V met trekhaak, af en toe moet er een klein aanhangertje erachter,

      Zijn er specifieke punten voor de Agila-A betreffende de carrosserie?
      De Z12XE is mij bekent met de ketting dat dit een aandachtspuntje is,
      De (eventueel) automaat, is dit een easytronic welke een nog groter aandachtspunt is?
      Zit er ook nog Suzuki techniek in? of is het wel allemaal Opel?

      #18355714
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Agila A beter dan Suzuki. Suzuki heeft 1.3 benzine, groter brandstofverbruik.

        Er is geen Suzuki techniek in Agila A, wel allemaal Opel.

        Easytronic, mmmm, alleen als het echt nodig is. Als je F in de display krijgt, schrijf dan op het forum voor iets anders.

        #18355866
        mantamartin
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 September 2005

          Afgelopen week een Agila-A aangeschaft, in Arden-Blue, met een Z12XE motor
          [IMG]http://pic20.picturetrail.com/VOL1244/4156526/11088056/413886483.jpg[/IMG]

          Ik zag dat er (nog) een drupje gele koelvloeistof inzit, volgens de site van Kroon en Euro hoort er gele in..
          net zoals in de Z12XE van mijn Corsa-C.. toch heb ik deze gekocht met rode koelvloeistof..
          -Is de gele koelvloeistof beter als de rode?
          -Vast niet te mengen?

          De deurslot bijrijderskant gaat niet op slot, je kunt met de sleutel draaien, maar er gaat niet op slot,
          Via de bijrijderskant-slot, gaat wel alles op slot..
          -Bekend kwaaltje? weet iemand wat het zou kunnen zijn?

          #18355869
          tanisha
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 August 2010

            Ik heb net een 2004 gekocht en geloof niet dat de carrosserie heel veel met Opel te maken heeft het is duidelijk een samenwerking geweest.

            Waar ik als eerste tegenaan liep was een behoorlijke blacksludge vorming in de motor waarvan een verstopping in het kleppendeksel zeker weten de veroorzaker was.

            Heb buiten een grote schoonmaak in de motor en de nodige nieuwe oliefilters nog weinig ervaring aan sleutelen aan mijn nieuwe karretje op kunnen doen.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.