Olie lekkage turbo X15DT

Forumindex Forums Modellen Corsa Olie lekkage turbo X15DT

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275400
    mantamartin
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 September 2005

      Hallo,
      Ik kwam er achter dat er aan de voorkant lichtelijk olie lekt..
      Heb eerst alles met remreiniger schoongemaakt,
      het lekt langs de bout/moer van de uitlaat op de turbo,
      Het lekt echt van bovenaf, loopt langs de moer

      Mag ik er dan vanuit gaan dat de turbo overleden is?
      Is zoiets makkelijk te vervangen? bouten e.d los en vervangen?
      Passen er meerdere types op?

      #18310639
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        Is niet einde verhaal turbo volgens mij zolang je turbo druk hebt.. Ik denk eerder dat je turbo aan revisie toe is dat de seals kapot zijn

        #18310640
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Hoezo zou de turbo aan revisie toe zijn, ga eerst eens GOED kijken waar de olie vandaan komt, misschien wel van een lekkende aansluiting van de olieleiding of de olieleiding zelf.

          Turbo van zo’n motor slopen vergt toch wel knappe kwaliteiten van de bestuurders van de isuzu diesel.

          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

          #18310641
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            @wim-v6 wrote:

            Hoezo zou de turbo aan revisie toe zijn, ga eerst eens GOED kijken waar de olie vandaan komt, misschien wel van een lekkende aansluiting van de olieleiding of de olieleiding zelf.

            Turbo van zo’n motor slopen vergt toch wel knappe kwaliteiten van de bestuurders van de isuzu diesel.

            verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

            Daarom zei ik al.. Kijk voor lekkage langs de seals van de slakkenhuizen.. Lek bij de leidong/banjobout kan ook idd

            #18310642
            mantamartin
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 September 2005

              qua rijden is mij niets opgevallen… net zo langzaam als anders :thumb
              (althans..mijn rijgedrag is cruise-snelheid)

              Ik zal er morgen overdag eens goed naar kijken,
              het was nu schemerig, en de accu van de looplamp was bijna leeg,
              maar ik vond het een rare lek-plek, nadat ik alles schoon gemaakt had,
              de moer van de uitlaat was schoon, en tijdens het stationair draaien
              loopt er gewoon olie langs de ringen(onder de moer), over de moer, en lekt het de uitlaat op.. binnen enkele seconden alles weer zwart
              Dan hoop ik dat het een leiding is, een revisie zal het kosten-technisch wel niet meer uithalen :hmmz

              #18310643
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                @bart-gsi wrote:

                @wim-v6 wrote:

                Hoezo zou de turbo aan revisie toe zijn, ga eerst eens GOED kijken waar de olie vandaan komt, misschien wel van een lekkende aansluiting van de olieleiding of de olieleiding zelf.

                Turbo van zo’n motor slopen vergt toch wel knappe kwaliteiten van de bestuurders van de isuzu diesel.

                verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                Daarom zei ik al.. Kijk voor lekkage langs de seals van de slakkenhuizen.. Lek bij de leidong/banjobout kan ook idd

                Bij lekken langs de Seals:

                Inlaatzijde krijg je kans op dit:
                https://youtu.be/dHOpUPR5TTM” onclick=”window.open(this.href);return false;

                Uitlaatzijde geeft veel Rook uit de uitlaat

                verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                #18310644
                bart-gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2012

                  Kan dan zijn dat de banjo aansluiting niet goed sluit en dan is het idd een nieuwe leiding eraan


                  @wim
                  .. Klopt idd.. Heeft bij een diesel een selfdestruct effect

                  #18310645
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    @mantamartin wrote:

                    qua rijden is mij niets opgevallen… net zo langzaam als anders

                    Dan doe je iets niet goed hoor mijn X15DT toen nog met standaard geknepen 43 / 45mm uitlaatje:

                    http://youtu.be/W91KWFeiq6A” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    Inmiddels draait ze al dik 60.000km op 1,6bar turbodruk krijgt flink diesel gevoerd, en heeft vanaf de turbo tot achteraan een 55mm pijp.

                    Het mooiste van dit alles, is dat se veel Vlotter en ook nog zuiniger is geworden.

                    Specs:
                    Vermogen: orig: 67pk wim: 101pk
                    Koppel: orig 132nm wim: 191,5nm
                    0-100: orig: 14sec wim: 9,5sec
                    Top: orig: 165kmu wim: 205kmu

                    Verbruik gemiddeld over 50.000km:
                    1op18,7

                    Verbruik op ritje Duitsland / Luxemburg (regelmatig): 1op28,7

                    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                    #18310646
                    mantamartin
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 September 2005

                      Het was maar gekheid met het langzaam rijden :afro ,
                      ik rijd zelf zowieso wel rustig, al is het natuurlijk ook waarmee je het vergelijkt..
                      als ik eerst in de Manta had gereden, en dan in de Corsa..dan was de laatste toch een stuk langzamer,
                      maar dan hebben we het ook over een paar pk verschil…

                      Maar over de olie..
                      Het is gelukt, heb eerst maar de hitteschilden gedemonteerd om alles goed te bekijken,
                      toen kwam ik erachter dat de lekkage niet van de turbo af kwam, maar via een leiding die er langs liep..
                      mijn 1ste conclusie was dat de koperen ringen van de banjo op waren,
                      deze vervangen.. lekte nog steeds..
                      Weer alles goed bekijken.. er zat een gat in de leiding boven de banjo…
                      Het geluk.. gezien ik vermoede dat de turbo naar de ….. was,
                      had ik al complete gebruikte set (uitlaatspruitstuk + turbo) gekocht..
                      hiervan uiteindelijk alleen de leiding gebruikt..

                      De boosdoener…

                      #18310638
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Als de turbo naar de kloten is is dat vaker te ontdekken aan rook of vloeibare olie uit de uitlaat als zo bij de turbo naar buiten.

                        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                        #18310647
                        mantamartin
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 September 2005

                          @wim-v6 wrote:

                          Als de turbo naar de kloten is is dat vaker te ontdekken aan rook of vloeibare olie uit de uitlaat als zo bij de turbo naar buiten.

                          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                          Aha… in dat geval ben ik blij dat ik 1 op reserve heb liggen..
                          ik krijg een vermoeden dat ik die nog wel nodig ben.. :hmmz

                          #18310648
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Ow, gaan normaal niet kapot.

                            Zwart is normaal:
                            https://youtu.be/sLNJ9l7xNlY” onclick=”window.open(this.href);return false;

                            verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.