Startmotor Z16XE kapot?

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Startmotor Z16XE kapot?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18340403
    mantamartin
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 September 2005

      Hallo,
      De laatste tijd wil de auto niet meer starten na een langere rit (warme motor)
      Je hoort dan als je de sleutel omdraait een “klik”
      als de motor afgekoeld is, start de auto direct weer,
      De reserve sleutel geeft hetzelfde effect, en de accu aan de snelstarter helpt ook niet, dus die zal het ook wel doen

      Lijkt mij op de startmotor toch?

      Is de accu (wil ik ook vervangen voor een nieuwere/grotere) zo even te vervangen? of moet dat in de garage ivm de ecu..?

      #18340407
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        Als je accu 12 volt geeft is je accu nog goed.. Deze kun je dan afstrepen..
        Als je startmotor een tik geeft bij het omdraaien van je sleutel kan het zijn dat je startrelais kapot is.. Deze zit op de startmotor en is niet los te vervangen.. Dus alleen met een complete startmotor…

        #18341328
        mantamartin
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 September 2005

          Het probleem is opgelost,
          Een nieuwe accu (oude was opzich goed, maar toch 6-7 jaar oud), een extra massakabel (tip die ik ook kreeg) hielpen niet,
          De Meriva is naar de garage gegaan, voor een grote beurt (distributieriem e.d) en gelijk maar een nieuwe startmotor, en gelijk het probleem opgelost,

          onhandig van de garage,(ze keuren zelf voor en brengen de auto naar een keuringsstation) dat ze eerst de apk hebben gedaan,
          en stond de auto bij de andere garage voor de APK, met een warme motor die niet meer starten wou..:-)

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.