Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Leuk hoor!
Interessant, hoe werkt dat dan met zo’n druk ventiel ?
Vraagje: hoe moet je die sensor dan resetten ??
[quote quote=18435387]De remzuiger is van plastic gemaakt. In verloop van tijd zetten die iets uit waardoor ze vast gaan staan.[/quote]
Daar heb ik een maand geleden ook last van gehad rechts voor de rem liep warm.
Wat is het beste om hier aan te doen ?
Thx!
Astra J Sport Tourer heeft hier ook last van (gehad, bepaalde bouwjaren) is gewoon een productie fout.
Maar hoelang kan je daar aanspraak op maken…
Zelf heb ik er geen last van maar mijn auto staat altijd binnen en gebruik um weinig…
Leuk(niet echt) dat je zelf niet meer kan bepalen of iets aan of uit staat, net als de start/stop functie
Maak je geen illusie: alles komt tegenwoordig uit China…..
Thermostaat hoeft niet te worden ingelezen, de aansluiting op de thermostaat is een verwarmings elementje…
Ik weet niet of het kvs reservoir een nivo sensor heeft uit m’n hoofd…
Bij mijn auto(astra j) moet je vanuit het motor compartiment kijken maar kan bij een insignia anders zijn dat weet ik niet(ff google)
De volgorde klopt wel denk ik maar ik moest eerst de turbo lucht pijp verwijderen om er goed bij te kunnen.
Succes!
Ja bij mij kwam ook de melding ‘dringend onderhoud nodig’ en is na vervangen thermostaat nooit meer gekomen!
Volgens mij is het gewoon de thermostaat en die zit direct naast het motorblok.(tussen motorblok en accu)
Is geen ingewikkeld karwei maar je moet wel ff kvs er uit laten en weer vullen en ontluchten op de radiator rechts voor daar zit een kunstof schroefplug.
Succes
Dat probleem van de ventilator heb ik ook gehad en duurde wel ff voordat ik er achter was wat het probleem was, maar via uitlezen opgelost.
Maar het probleem was de weerstand in de thermostaat:
https://www.ebay.de/itm/392447566948
Bovenstaand onderdeel vervangen en het probleem was opgelost. (aliexpres verkoopt ze ook)
Deze weerstand wordt gebruikt als verwarmings element om de thermostaat sneller te openen.
Succes met de vervanging.
Mogelijk is dit de oorzaak van jullie probleem:
https://www.zeelandnet.nl/nieuws/experts-wereldwijd-chiptekort-kan-tot-ver-in-2022-aanhouden
Ik heb bovenstaande berichten met interesse gelezen.
Is er iemand die kan toelichten wat het motorolie circuit te dien heeft met dr distributieriem ?
De riem loopt toch niet in de motor olie ? tenminste zo is het bij mn Astra J niet..
Alvst bedankt :dank-u:
Wat je kan doen is een klein relaisje gebruiken.
Het relais(spoel) aansluiten op de achterruitrijlichten, gebruik wel een blusdiode over de spoel van het relais.
En via het maak contact je camera inschakelen middels de (geschakelde) +12volt.
(Indien je een trekhaak hebt kan ook het achterruitrijlichten signaal direct gebruiken van de trekhaak module)
Maar ik denk dat het moeilijkste is het video signaal naar je beeldscherm zichtbaar te maken…
Suc6
[quote quote=18388827]Hallo allemaal, Ik heb bijna alle modellen van Astra gehad en nu sinds half mei heb ik mijn eerste Corsa en wellis waar gelijk ook de electrische versie. in Juli zijn we een grote uitdaging aangegaan en met de Corsa naar zuid-Frankrijk gereden totaal iets meer dan 1000km, het was zeer intressant maar het kost wel erg veel moeite aan voorbereding en een hoop geduld. wat ik iedereen kan vertellen is dat je met een volledig afgeladen auto met 2 volwassenen, 2 kids en een dakkoffer haal je totaal niet de nodige afstanden dus maw verkijk je niet op de verkoop praatjes met het rijbereik van 330km. voor een rit van 120km had de batterij nog maar 25% over en dat aan 110 a 115 km/u. Vanaf Ionity in Doornik(Belgie) naar mijn eerste 50kW snellader in Frankrijk was 185km en er was letterlijk niks anders beshikbaar omdat Izivia besloten had om 80% van hun netwerk offline te zetten. Ik heb het gehaald met 10% rest waarde maar dat vergde wel een hoop zelf controle, ik moest in eco mode rijden en niet sneller dat 100 km/u, en niks is vreselijker dan ingehaald te worden door een Fiat 500 met een caravan. Maar goed om te eindigen op een positieve noot, het is een fantastische bak om mee te rijden letterlijk een beest. een dag trip naar Belgie of Parijs ook geen probleem zolang je geen dakkoffer gebruikt haal je gemiddeld zeker 250km, uiteraard is en blijft het afhankelijk van je rijstijl. [/quote]
Leuk om je ervaring te lezen met een e-auto op vakantie!
Kon je de auto dan ook opladen op de camping/vakantie park want meestal heeft zo’n stacaravan een beperkte stroom capaciteit ?
Bij mijn Astra J van 2011 met Xenon zitten D1S lampen, heb zelf lichtkleur 6000K genomen…
Een natte distributieriem is ook nieuw voor mij.
Is dat echt een distributieriem of wordt hier een ketting bedoeld ?
Thx!
Bij mijn astra staat de naald van de koelvloeistof meter altijd op 90 Degc.
Als ik me niet vergis is het contact op de thermostaat geen contact maar een verwarmings element.
Indien er veel vermogen wordt gevraagd wordt het verwarming element ingeschakeld(klep gaat verder open) om alvast extra koelvoeistof door de motor te sturen.(pre-acting)
Suc6
Ja, ben ook benieuwd….
Heb ik ook gehad.
Mogelijk geeft de temeratuur sensor niet meer de juiste weerstandswaarde.
Bij mij zaten er 2 sensors, beide voor de zekerheid vervangen en probleem was verdwenen
Succes
Mooie bak!
Volgens mij is het toeval!
Suc6
Er waren twee opties:
1. een gat boren voor de kabel doorvoer met thule
2. Bij een bestaande kabeldoorvoer een gaatje prikken voor de nieuwe kabel.
Bij veel sites van trekhaak verkopers kan je vaak de montage instructie downloaden, kan je precies zien wat er moet gebeuren.
Succes
Moet niet aangemeld worden in de auto, ik spreek uit ervaring na montage van de trekhaak.
succes.
<p style=”text-align: left;”>Maar wat bedoel je met een goed uitlees apparaat ?</p>
Alleen vd opel dealer ? -
AuteurBerichten