Welke merk motor Olie?

Forumindex Forums Modellen Grandland X Welke merk motor Olie?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18396736
    Virgil GLX
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 October 2020

      Ik heb eigenlijk altijd wel een liter flesje motor olie in de kofferbak liggen. Maar ik lees dat de 1.2 motor van de Grandland X een “Natte Distributieriem” heeft.
      Nu is dit voor mij geheel nieuw en wil graag weten welk merk olie wordt geadviseerd. Niet dat ik zomaar wat bijvul en dat het mijn distributieriem op vreet.

      In onderhoudsboekje staat dat de olie aan kwaliteit Dexos1 Gen2 moet voldoen.

      #18396821
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        klopt volgens opel moet er 5w30 dexos1 gen2 in.

        #18396826
        juruca
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 January 2005

          Een natte distributieriem is ook nieuw voor mij.

          Is dat echt een distributieriem of wordt hier een ketting bedoeld ?

          Thx!

           

           

          #18397144
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Helaas, motortje van Peugeot, met de riem in de olie. Deel van de riemen brokkelen helaas af na loop van tijd en moeten dus eerder vervangen worden.

            Je kunt de riem zien zitten als je de oliedop eraf haalt. Doe je hier de verkeerde olie in gaat de afbraak van de riem soms nog sneller.

            Heb je brokjes rubber in de olie bij aftappen, dan riem vervangen.

            #18397158
            Supermotard
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 April 2011

              Ik snap dat de juiste olie belangrijk is. Maar komt het erop neer dat Peugeot dezelfde specificatie olie gebruikt maar van een ander merk? Of gebruikt een ieder zijn eigen voorkeur. Ik rij de 1.6 diesel, is het dan een probleem als hier Dexos 1 wordt gebruikt ipv Dexos 2?

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.