Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb zelf een vectra met een Z20NET, voor zover ik weet is dat hetzelfde onderblok qua kettingen en waterpomp. Heb ook een lekke pomp gehad en deze vervangen met een hulpstuk. Je kunt daarmee de pully van de waterpomp fixeren en dan de distributie laten zitten. Als je wilt, kun je dit hulpstuk wel lenen.
Gr.
Inderdaad, op tijd verversen met de juiste olie kan geen kwaad.
Waarom zou olie vervangen een slecht idee zijn? Lijkt mij dat verse olie geen kwaad kan. Soms hoor je wel problemen bij het spoelen/flushen van automaatbakken, omdat er dan juist slijtagedeeltjes en verontreiniging loskomen.
Voor de juiste olie zou ik even contact opnemen met de lokale automaterialen handel of kijk even op een website van een oliehandel. Vaak kun je met het invullen van je kenteken dan precies zien hoeveel van welke olie erin moet.
Kachelweerstand zit idd los op de kachelventilator, deze moet je dus even overzetten op de nieuwe ventilator. Ik heb bij mij ook pas de ventilator vervangen, hij bleef maar herrie maken en piepen, ondanks smeren. Overigens heb ik een Nissens en deze is bij mij wel stil…
Succes met inbouwen, het is niet moeilijk, maar je kunt er wat ongelukkig bij.
Ik neem aan dat je de kachelweerstand bedoelt? Als deze spanning afgeeft en ook verandert als je de stand aanpast, dan denk ik dat je kachelmotor overleden is?
Mooie vectra! En een leuke sticker op de asbak :applause02:
Hoeveel km heeft ie op de teller staan?
Ik denk dat je de waste-gate bedoelt?
Onder andere hier is een reparatiesetje te krijgen:
https://www.rendcarparts.nl/saab/onderdelen/55558271/rd55558271
Geen ervaring met die setjes. Maar ik zou even langs de autosloperij gaan, daar moet wel wat te vinden zijn. Dan heb je alles gelijk compleet, kabels, haak, etc. Die module heb je volgens mij nodig om je verlichting goed te laten werken ivm de canbus.
Waarschijnlijk de thermostaat defect…blijft open staan.
Ik zal er weer even onderkruipen om het nummer te achterhalen.
Hoi,
Dat is wel duidelijk meer dan de 2,2 die ik erin heb gedaan. Maar dat zou ook betekenen dat er 0,4 liter is weggelekt, dat lijkt me ook wel weer erg veel.
Lastig dat er tegenstrijdige informatie te vinden is. Ik ga nog even verder zoeken. Bedankt
Ben bij de lokale automaterialen zaak geweest voor de olie. Je moet de groene olie hebben.
Haha ja misschien beter eerder zoeken ja! Maar mijn stuurbekrachtiging valt niet uit, kreeg alleen toen af en toe een foutmelding in de computer ervan. Dus al met al heb ik die pomp als probeersel vervangen…helaas zonder gewenst resultaat.
Er zit geen druk op het systeem als de pomp uitgeschakeld is. Volgens mij draait de pomp zodra je motor loopt, maar pas als je stuuruitslag geeft gaat de pomp druk leveren.
Ik heb heel soms last van een klikkend relais / spanningsdip. Als ik met de rechterzijde door een plas rij, gebeurt dat vaker. In combinatie met ‘dimmende’ lichten bij sturen met lage snelheid, dacht ik dat misschien de pomp niet meer 100% was. Dus toen preventief de pomp vervangen, maar symptomen zijn er nog helaas. Al is het ‘dimmende’ licht wel minder lijkt het… En het klikken van het relais is vooral bij koud, vochtig weer. Dus daar gaan we in de herfst weer verder naar zoeken
Ja ik heb de pomp ook vervangen.
De bumper, rechtervoorwiel en plastic deel van de wielkuip moeten eraf. Als dat eraf is, is het een vrij eenvoudige klus. De pomp zit in een metalen frame, hiervan moet je een deel verwijderen als ik het goed onthouden heb. Stekkers en de 2 olieleidingen losmaken en dan kan de pomp eruit. En dan in de omgekeerde volgorde weer opbouwen
Na montage de pomp vullen met nieuwe olie en sturen maar weer! Het vullen was wel even een beetje pielen, olie loopt niet zo snel door het filtertje heen, dus niet te enthousiast gieten
Volgens mij kun je met de opcom ook nog aangeven op welk type auto de pomp gemonteerd is.
Jammer dat je al een nieuwe pomp hebt, de mijne bleek namelijk niet defect, had een ander probleem…
Succes met sleutelen!
<p style=”text-align: left;”>Toevallig heb ik pas dezlfde melding gehad, ik heb ook een 2.0t. Opeens de melding dat het koelvloeistofniveau te laag was. Na bijvullen kreeg ik na 500km de melding weer. Bleek uiteindelijk een lekkende waterpomp te zijn.</p>
Kijk eens onder de rechterkant van de auto. Als de waterpomp lekt is waarschijnlijk de plastic plaat onder de auto aan die kant wel nat.Kan natuurlijk ook een lekke slang of kachalradiateur zijn. Als je geen zichtbare lekkage hebt, zou ik inderdaad je systeem even onder druk laten zetten bij de garage. (Bij mij ging de waterpomp pas lekken bij een draaiende motor, ook als het systeem op druk stond).
Aankomende zomer gaan we met de Vectra naar Toscane. :applause02:
Een kleine 2 maanden geleden nog met de Vectra op wintersport geweest in Puy-St. Vincent (Frankrijk), en dat beviel goed met onze dochter van 9 maanden. Heerlijk zoveel ruimte in de auto! Dus deze zomer maar weer een verre autoreis op de planning. De sneeuwkettingen waren overigens wel hard nodig daar haha, altijd leuk :)
Hoi,
Deze wielen staan erg goed onder een Insignia, mijn buurman heeft ze er ook onder zitten
Hoe de precieze geluidstesten van banden gedaan worden weet ik niet, maar als deze net zo ‘betrouwbaar’ zijn als de verbruikstesten bij auto’s weet ik niet of je die getallen/decibellen kunt geloven? Bovendien werkt het met de decibel-schaal zo dat als er 3dB bijkomt, dit een verdubbeling van het geluid betekent. Dus 1 0f 2 decibel lijkt misschien weinig op 70 decibel, maar kan dus best veel zijn.
Een band met een V-profiel maakt volgens mij ook altijd meer geluid dan een band met rechte groeven.
Kun je de radio niet wat harder zetten?
In het kader van upgraden:
Soms komt er een mooi beige lederen interieur voorbij. Ombouwen van stoelen en deurkaarten is prima te doen, maar kun je ook de ‘vloerbekleding’ ombouwen? Of haal ik me dan teveel ellende op de hals en kan ik beter voor een mooi zwart lederen set gaan zoeken? Het interieur van een C2 past ook in en C1?
Ooit heb ik ook een Vectra gezien met een donker bruin interieur, dat vond ik heel erg sjiek. Helaas zie je deze niet of nauwelijks :(. Zoals dit interieur:
Hallo Haasje17,
Nog bedankt voor je reactie
De tellersklok is niet verlicht als de verlichting uit staat. Weet jij welke optie ik daarvoor in OPCOM moet hebben, want ik kwam er niet zo goed uit? Ben ook benieuwd wat er dan gebeurd. Overigens gebeurt deze storing nog maar vrij zelden tegenwoordig :S …. beetje vreemd dus. Laatst op wintersport geweest, 2500km zonder problemen…
Je vraagt waarom de accu en dynamo zijn vervangen. Na aanschaf van de auto was na ongeveer 2 weken de dynamo al kapot helaas, dus toen een revisie dynamo eronder. Paar maanden later bleek de accu overleden. Eerst een vrij lang stuk gereden, even kort stoppen en daarna geen spanning meer. Nieuwe accu erin en daar in ging de Vectra weer!
Vervolg…
Er was een terugkerende foutmelding in de EHPS stuurbekrachtigingspomp en soms leek de stuurbekrachtiging weg te vallen. Dus een andere stuurpomp gemonteerd, want wie weet heeft dit iets met de storing te maken.
Na het omwisselen leek het een kleine 2 weken goed te gaan, maar helaas is het probleem niet opgelost met het klikkende relais en verlichting.
Dus weer verder zoeken. Zou het probleem mogelijk bij de lichtschakelaar vandaan kunnen komen of zit hier niet veel in wat storing kan veroorzaken? :help:
Afgelopen weekend de stuurpomp vervangen (gebruikte pomp uit een GTS). Het dimmen van de lichten is niet helemaal over, maar absoluut een stuk minder.
De stuurpomp heb ik vervangen als ‘test’. Bij de oude pomp was er een steeds terugkerende foutmelding (spanning te hoog?) en ik heb af en toe last van een spanningsdip met uitvallende relais en verlichting (zie ander topic). Dus mogelijk dat het één met het ander te maken heeft.
De verlichting dimt in ieder geval een stuk minder, dus dat voordeel hebben we al .
Upgraden is ook zeker een optie!
Er zijn inderdaad leuke upgrade topics te vinden . Alleen een dakraam erin zagen zal wat lastig worden haha
Hej, bedankt voor je reactie. Beter een benzine-auto ombouwen dus.
Jij zegt dat je het niet zou doen, dan bedoel je denk ik het omkeuren als je van benzine motor wisselt?
Kan iemand nog iets zinnigs zeggen over de elektronica en modules bij de ombouw? Ik denk zelf dat het mechanisch allemaal wel moet lukken?
Ik zou zeggen dat je een onderbreking hebt in de kabel naar de kofferklep, want zowel je slot als je remlicht werken elektrisch. Dus even de bekabeling naar de klep controleren. Best kans dat er een breukje zit in het zwarte rubber hoes tussen de klep en het ‘vaste’ deel. Dit deel beweegt tenslotte altijd als de klep opengaat en kan dus doorslijten.
Marc, zie dat je probleem dus nog niet is opgelost helaas…
Als je er met de infraroodmeter ook niet uitkomt, zou je misschien hulp kunnen zoeken op het saabforum. Jouw z20net is tenslotte eigenlijk een Saab B207 zoals geleverd in de Saab 9-3. Volgens mij is dat ook een heel actief forum met veel kennis.
Succes
-
AuteurBerichten